Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik me afvraag, waarom maakt dat eigenlijk uit of je zakelijk of privé verzekert? Voor de verzekeringsmaatschappij zou dat toch geen verschil mogen maken?

Daarnaast, ik ben ZZP-er (dus geen rechtspersoon) dus hoewel de auto zakelijk op de balans staat, staat ie bij de RDW gewoon op mijn eigen naam. In dat geval kan ik m toch gewoon "particulier" verzekeren en de kosten opvoeren als zakelijke kosten?

Het verschil is of je verzekert zonder of met btw. Zonder btw levert een lagere premie op want lagere reparatiekosten, maar dat kan alleen zakelijk. En verzekeraars worden steeds strikter, autoverzekeringen kosten al jaren alleen maar geld.
 
Assicuro neemt sowieso geen nieuwe Tesla's meer aan om te verzekeren. Dit is een reactie op mijn offerteaanvraag:
Geachte heer ....,

Ik moet u helaas berichten dat we helaas geen mogelijkheid meer hebben om nieuwe verzekeringen voor Tesla’s af te sluiten.

Zodoende kan ik u geen offerte toezenden omdat wij geen mogelijkheid meer hebben.

Wat is eigenlijk leidend voor een verzekeraar bij de premieberekening, zakelijk adres of adres van de hoofdbestuurder?
 
Ik heb vandaag het voorstel van assicuro (Amlin) ontvangen voor het verzekeren van onze model X p100d in 2019. Valt al met al niet tegen, de premie gaat van € 1778,- in 2017 naar € 1938,- in 2018. Wel de verplichting tot inbouw van een lojack (kosten € 399,- excl. BTW).

Ik ben via EAS bij assicuro terechtgekomen (in juni dit jaar voor mijn X). Ik kreeg echter (eerst via een voicemail) van EAS te horen dat Amlin per 1/1 zou stoppen (dus voor mij binnen de eerste contractsduur van 12 maanden, maar dat schijnt te kunnen). En omdat het al een tijdje stil was had ik toevallig gisteren geprobeerd contact op te nemen met Assicuro - die willen mij echter niet te woord staan en verwijzen naar EAS. En EAS stelt op haar beurt dat Amlin de stekker helemaal uit de Tesla verzekeringen heeft getrokken en nog werkt een aan een alternatief. Zoveelste jaar op rij dit verzekeringscircus - waarbij ik deze keer echt lost ben over wat/waarom/etc...:confused:
 
Bij kiezen Tesla in het offerte formulier op assicuro.nl verschijnt de mededeling:

“Vanwege de aanhoudende schadelast is het verzekeren van een Tesla enkel nog mogelijk voor totaalklanten en verzamelaars.”

Hahaha...ik verzamel tesla's...:)

Ze hebben niet eens gevraagd of ik al mijn auto's of andere verzekeringen daar wil onderbrengen. Sterker nog, ze willen niet eens mijn telefoontje aannemen en na 6 maanden een jaarcontract opzeggen. En dan rijd ik al jaren zonder schade. Anyway - als ze me niet willen - wil ik ze ook niet. Erg dom om je clienten niet te kennen.
 
Misschien een stomme vraag, maar waarom lijkt het zo lastig om een verzekering af te sluiten voor een Tesla?
De eerste aanbieder van een verzekering voor Tesla's was Centraal Beheer. Hun premie van 750 euro was veel te laag. Schade aan een Tesla levert vrij hoge reparatieprijzen op. Voor Tesla werkende bedrijven deuken niet uit maar vervangen complete delen. De onderdelen van een Tesla zijn duur.

Centraal Beheer stopte na een jaar met de polis. Andere aanbieders kwamen er ook achter dat er een flinke schadelast bij Tesla's gebruikelijk is. Recent zijn een aantal Tesla's gestolen met een relay-hack van de sleutel. Die auto's worden niet teruggevonden en dan moeten er forse uitkeringen gedaan.

Ook recent zijn er weer een aantal aanbieders gestopt en blijven er maar enkele maatschappijen over. Die aanbieders eisen een forse premie en vaak ook een na-diefstalsysteem als de LoJack.
 
Hallo,

Ik ben Jeroen en dit is mijn eerste post. Afgelopen vrijdag heb ik mijn Tesla Model S op mogen halen. Voor die tijd al aandachtig het e.e.a bestudeerd hier. Daar heb ik veel aan gehad.
Ik wilde gelijk maar even mijn ervaring met mijn Tesla verzekeren delen. Ik kon hem uiteindelijk bij Allianz voor een schappelijk maandbedrag verzekeren.
upload_2017-11-23_20-18-58.png


Ik dacht dat ik verplicht was een voertuigvolgsysteem in te laten bouwen, maar dat viel ook weer mee. Vandaag kreeg ik een email dat dit niet nodig is:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U bent verzekerd met een Tesla model S met het kenteken RG673X. Het uitgebreide beveiligingspakket zit tegenwoordig standaard op de auto (Model S en X ). U hoeft geen aanvullende voertuigvolg systeem in te laten bouwen in uw auto voor de diefstaldekking van Allianz.
 

Attachments

  • upload_2017-11-23_20-17-49.png
    upload_2017-11-23_20-17-49.png
    2.2 KB · Views: 33