Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
update van deze post

Verschillende Tesla verzekeringsmaatschappijen in een (globaal) overzicht:
  • Tesla-insurance.nl - EAS - Allianz of Turien (Amlin wordt niet meer aangeboden) - 3 jaar nieuwwaarde regeling
  • Insuremytesla.nl - Mees&Zonen - Marsh Nederland (link vanaf Tesla website) - bijtellingsbescherming / 2 jaar nieuwwaarde regeling / geen Lo-Jack nodig.
  • Turien - pmp
  • Centraal beheer
  • Abn/Amro - rekening nodig bij Abn/Amro
  • Allianz (niet via site, maar via tussenpersoon of direct opbellen) - geen nieuwwaarderegeling
  • Nationale Nederlanden
  • AllSecur (dit is ook Allianz maar met andere voorwaarden?)
  • NH1816 (alleen als je overgaat met meerdere verzekeringen)
  • VCN (Delta LLoyd)
  • Interpolis (Rabobank) - rekening nodig bij Rabobank
Volgende maatschappijen verzekeren (op dit moment) geen Tesla (All Risk):
  • Anwb (vanwege geen klasse 4 alarm)
  • Assicuro.nl, (vanwege de aanhoudende schadelast is het verzekeren van een Tesla enkel nog mogelijk voor totaalklanten en verzamelaars)
  • FBTO (alleen verzekeringen zonder diefstal)
  • Promovendum
  • Unive
Tegenwoordig vereisen de meeste maatschappijen een Lo-jack (399 euro met abbo voor 5 jaar).

wie zin en tijd heeft kan die aub de volgende sheet aan willen vullen met hun huidige tesla verzekering:
<<link google docs: Tesla verzekeringen landschap>>
 
Wat een zoektocht naar een passende verzekering. Voogd heeft een aantrekkelijke premie voor me maar vereist een Alarm klasse 4 installatie. Turien heeft aan alleen een Lojack voldoende maar heeft een minder aantrekkelijke premie. Die insuremytesla zijn duurder dan Voogd en Turien bij elkaar!
 
  • Informative
Reactions: Seinstra
Krijg van NN dit terug, kan ik hier aan voldoen:

Beveiligingssysteem bij WA Extra en WA Casco vereist
Voor uw auto geldt dat deze met een alarm met hellingshoekdetectie en voertuigvolgsysteem moet zijn uitgerust volgens de eisen van VbV. Daarbij moet u beschikken over een geldig certificaat dat voldoet aan de eisen van de VbV. U ontvangt dit certificaat als uw auto een VbV-goedgekeurd beveiligingssysteem heeft dat is ingebouwd door een VbV-erkend inbouwbedrijf.
 
Ik heb de polis nagekeken, heb volledige nieuwwaarde (max €100k incl. BTW) echter geen 3 jaar maar 2 jaar.
Dan zal Interpolis het recent verlaagd hebben, of ze hebben voor je een uitzondering gemaakt...
Ik vroeg er om en kreeg nul op het rekest. In de huidige voorwaarden op de Interpolis site is het nu max 50k€ nieuwwaarde, daarboven dagwaarde + 10%.
(Voorwaarden Auto WA + Volledig Casco PAV-RV-58-16 paragraaf 45 t/m 47)

Het gevolg is dat ik ben gaan vergelijken en al mijn verzekeringen bij Interpolis weggehaald heb, ik betaalde 30 tot 50% teveel bij ze...
Door deze actie betaal ik nu inclusief auto evenveel verzekeringspremie als vorig jaar exclusief auto...
Had Interpolis me geholpen dan had ik nergens naar gekeken en hadden ze nog een goedbetalende klant gehad.

Edit: ik denk dat er verschil zit tussen zakelijke en privéverzekering via Interpolis, ws. is daar de communicatie fout gegaan... Ben er niet rouwig om achteraf ;)
 
Last edited:
Ik ben sowieso teleurgesteld in de arrogante instelling van de meeste verzekeraars. Willekeur, onduidelijke en/of slechte communicatie. Rare berekeningen op basis van postcode/huisnummer. Ze lijken er soms geen belang bij de hebben om een verzekering af te sluiten.
Je zou bijna een eigen verzekeringsbedrijf starten en het doen zoals het hoort....
 
  • Like
Reactions: TheSiemNL
Dan zal Interpolis het recent verlaagd hebben, of ze hebben voor je een uitzondering gemaakt...
Ik vroeg er om en kreeg nul op het rekest. In de huidige voorwaarden op de Interpolis site is het nu max 50k€ nieuwwaarde, daarboven dagwaarde + 10%.
(Voorwaarden Auto WA + Volledig Casco PAV-RV-58-16 paragraaf 45 t/m 47)

Het gevolg is dat ik ben gaan vergelijken en al mijn verzekeringen bij Interpolis weggehaald heb, ik betaalde 30 tot 50% teveel bij ze...
Door deze actie betaal ik nu inclusief auto evenveel verzekeringspremie als vorig jaar exclusief auto...
Had Interpolis me geholpen dan had ik nergens naar gekeken en hadden ze nog een goedbetalende klant gehad.

Edit: ik denk dat er verschil zit tussen zakelijke en privéverzekering via Interpolis, ws. is daar de communicatie fout gegaan... Ben er niet rouwig om achteraf ;)
Ik moest weg bij Interpolis met de X omdat deze te duur zou zijn. Meteen ook de S daar weg gehaald.
 
  • Like
Reactions: HWS
Dan zal Interpolis het recent verlaagd hebben, of ze hebben voor je een uitzondering gemaakt...
Ik vroeg er om en kreeg nul op het rekest. In de huidige voorwaarden op de Interpolis site is het nu max 50k€ nieuwwaarde, daarboven dagwaarde + 10%.
(Voorwaarden Auto WA + Volledig Casco PAV-RV-58-16 paragraaf 45 t/m 47)

Het gevolg is dat ik ben gaan vergelijken en al mijn verzekeringen bij Interpolis weggehaald heb, ik betaalde 30 tot 50% teveel bij ze...
Door deze actie betaal ik nu inclusief auto evenveel verzekeringspremie als vorig jaar exclusief auto...
Had Interpolis me geholpen dan had ik nergens naar gekeken en hadden ze nog een goedbetalende klant gehad.

Edit: ik denk dat er verschil zit tussen zakelijke en privéverzekering via Interpolis, ws. is daar de communicatie fout gegaan... Ben er niet rouwig om achteraf ;)
Had jij de verzekeringen dan privé?
De mijne is onderdeel van "ZekervanjeZaak", zakelijk dus, voorwaarden M17009.1, bladzijde 28/29. Geldt voor de nieuwe S, dus afgelopen november afgesloten, vrij recent. Met iets van 7 schadevrije jaren, netto premie per jaar incl. assurantiebelasting EUR 1585.
Als ik in dat Google-document "Verzekeringslandschap Tesla" kijk, een alleszins scherpe premie!
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Had jij de verzekeringen dan privé?
De mijne is onderdeel van "ZekervanjeZaak", zakelijk dus, voorwaarden M17009.1, bladzijde 28/29. Geldt voor de nieuwe S, dus afgelopen november afgesloten, vrij recent. Met iets van 7 schadevrije jaren, netto premie per jaar incl. assurantiebelasting EUR 1585.
Als ik in dat Google-document "Verzekeringslandschap Tesla" kijk, een alleszins scherpe premie!
Inderdaad, blijkbaar hanteren ze zakelijk een hogere nieuwwaarderegeling dan privé (voor mij nog steeds te laag, ik zit boven de 100k€ cataloguswaarde). Premie die je hebt lijkt me alleszins redelijk inderdaad.
Ik zat met mijn vorige S bij Delta Lloyd, en wilde mijn nieuwe X verzekeren. Turien zat belachelijk hoog qua premie dus ben een rits verzekeraars afgegaan waaronder Interpolis, waar ik een aantal andere verzekeringen had lopen. Privé of zakelijk maakt voor mij als ZZP niet uit (hooguit dat excl. btw uitkeren soms een lagere premie oplevert).
En inderdaad, Interpolis had een aantrekkelijke premie, totdat het over nieuwwaarde ging...
 
Vandaag is er een einde gekomen aan mijn lijdensweg van het zoeken van een verzekering. Mijn god wat heb ik hier veel tijd aan besteed. Een wirwar van alarmcodes die voorbij is gekomen. Verschillende tussenpersonen die bij dezelfde verzekeringsmaatschappij weer andere eisen hebben. Om dol van te worden. Via 4 partijen is mij een verzekering bij Turien aangeboden met 4 verschillende prijzen en 4 verschillende voorwaarden. Uiteindelijk gekozen voor een tussenpersoon die vertelde dat ik aan een LoJack voldoende heb. Tegen een maandprijs van €124,xx incl ass.boete. 10 schadevrije jaren (omdat een leasemaatschappij geen verklaring wilde afgeven, tot zo ver mijn hele leven schadevrij gereden).

Er is nogal wat werk aan de winkel in de branche om eea transparant en duidelijk te maken. Mijn god, je zou er bijna geen Tesla meer voor kopen.

Frapant was dat de Rabobank veruit de goedkoopste was voor € 95,xx p/m. Zij vereisen wel een alarm maar bij hun is al bekend dat de garantie op de auto vervalt als er een alarm wordt ingebouwd omdat dit niet samengaat met het elektronische systeem van een Tesla. De dame die ik aan de lijn had kon het zelf ook amper geloven.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Merkwaardig dat er per aanvraag cq persoon zoveel verschil zit. Ik heb er denk ik hooguit een halfuur aan besteed, tweemaal een telefoontje en 1 email en ik heb voor 1640 per jaar all-in een verzekering zonder extra gedoe en met 3 jr nieuwwaarde.

Overigens blijkt pas bij een claim hoe goed je eigenlijk zit ....