You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Allianz geeft aan:
Als het voertuig af fabriek met het meest uitgebreide alarmpakket geleverd wordt is dat uiteraard ook akkoord.
In het verleden was dit een optioneel pakket, vandaar dat wij het expliciet noemen.
Frapant was dat de Rabobank veruit de goedkoopste was voor € 95,xx p/m. Zij vereisen wel een alarm maar bij hun is al bekend dat de garantie op de auto vervalt als er een alarm wordt ingebouwd omdat dit niet samengaat met het elektronische systeem van een Tesla. De dame die ik aan de lijn had kon het zelf ook amper geloven.
De Lojack is een op zichzelf staand apparaat dat niet wordt verbonden met de auto.Is het echt zo dat de garantie van Tesla vervalt als er een vbv/scm systeem klasse 4 wordt ingebouwd? En geldt dat ook voor de 8 jaar garantie op de batterij en drivetrain? Is dat ergens vastgelegd? En waarom geldt dat niet voor de Lojack?
Als dat echt zo is, zijn er nauwelijks meer verzekeringen behalve van Turien en Mees.
Ik kreeg maandag zo'n zelfde brief (via de e-mail) van Allianz. Ook mijn 16 schadevrije jaren op de S waren niet gevonden in roy-data. Het bleek dat de 16 jaren wel waren geregistreerd door Turien, maar nog niet vrijgegeven, dat wil zeggen dat volgens de gegevens in de databank deze nog waren gekoppeld aan een lopende verzekering.Schadevrije jaren
Let goed op als je van verzekeraar wisselt dat je een royementsbrief krijgt met daarin het juiste aantal schadevrije jaren in Roy-data.
Dat wil overigens nog steeds niet zeggen dat je verzekeraar dit correct heeft vermeld in Roy-data.
Ik kreeg van Turien een correcte royementsbrief met het juiste aantal van 16 schadevrije jaren. Toch kreeg ik maandag een brief van Allianz dat zij mijn premieberekening gaan herzien omdat er .... geen schadevrije jaren voor mij in Roy-data staan.
Turien heeft dit alsnog gecorrigeerd.
Het blijft een vervelend systeem. Als een ander met jouw auto schade rijdt, in mijn geval Tesla zelf, dan wordt jouw aantal schadevrije jaren verlaagd tot het moment dat alle schade is betaald en/of verhaald. Lukt dit verhalen niet of niet helemaal, dan betaal je toch zelf een hogere premie door een verlaging van het aantal schadevrije jaren.
Hi DriverMS, waar heb je dat gevonden? Premie berekening daar geeft Klasse 5 aan:
De auto moet voorzien zijn van een alarmsysteem met hellingshoekdetectie (SCM klasse 3) dat voldoet aan de normen van SCM (Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging). Daarnaast moet het systeem zijn aangevuld met een voertuigvolgsysteem met jamming-detectie (SCM klasse 4/5).
Voorgelegd aan de afdeling acceptatie van Allianz en dit bericht gehad.
Ik kreeg maandag zo'n zelfde brief (via de e-mail) van Allianz. Ook mijn 16 schadevrije jaren op de S waren niet gevonden in roy-data. Het bleek dat de 16 jaren wel waren geregistreerd door Turien, maar nog niet vrijgegeven, dat wil zeggen dat volgens de gegevens in de databank deze nog waren gekoppeld aan een lopende verzekering.
Via de zeer snelle tussenkomst van PMP is dit door Turien nog dezelfde dag recht gezet.
Ik heb op dit moment hetzelfde geintje, Heb nog 2 andere auto's, maar krijg net doodleuk te horen dat de gegevens pas vrijgekomen wanneer ik 1 auto "verkoop". Mijn tussenpersoon bij EAS gaat even kijken of ze dit kunnen regelen. De andere Tesla is nu bij Turien verzekerd. Mijn gevoel zegt dat dit niet zonder slag of stoot gaat.
Pas bij een royement worden de schadevrije jaren geregistreerd...
Het blijft een vervelend systeem. Als een ander met jouw auto schade rijdt, in mijn geval Tesla zelf, dan wordt jouw aantal schadevrije jaren verlaagd tot het moment dat alle schade is betaald en/of verhaald. Lukt dit verhalen niet of niet helemaal, dan betaal je toch zelf een hogere premie door een verlaging van het aantal schadevrije jaren.
Tesla haalde mijn Model S thuis op voor een reparatie. Onderweg botste de Tesla medewerker op een stilstaande file. De waardevermindering van de auto na de omvangrijke reparatie werd aanvankelijk door Tesla niet erkend. Hun standpunt was dat door vervanging van beschadigde delen de auto geen waardevermindering zou hebben.Zou je die vermogensschade niet kunnen verhalen op de WA-verzekering van de veroorzaker (die jouw auto heeft geleend)?
Je hebt inzagerecht in je roy-data gegevens, je kunt ze (gratis) opvragen via Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars - Homepage
Pas bij een royement worden de schadevrije jaren geregistreerd...
Bij mij was er maar 1 geval geregistreerd; recent heb ik een Z4 van een 'gewone' verzekering naar een hobby-auto verzekering gehaald (vorig jaar 1200 km mee gereden) en dat zorgde voor een registratie in Roy-data. Het lijkt er dus op dat je niet hoeft te verkopen maar dat overstappen naar een nieuwe verzekering (en dus royement van een oude) ook al voor een registratie zorgt...
Wellicht kan een hier op het forum aanwezige assurantie-specialist dit bevestigen/ontkrachten.
Als de auto zakelijk is aangeschaft is het zinvol ook ex btw te verzekeren. Je krijgt de BTW immers terug als je schade hebt.insure my tesla bied mij steeds verzekering aan voor een waarde van de auto ex BTW. Zij geven als ik hierna vraag betreffende schade of diefstal aan dat dit gebruikelijk omdat de auto zakelijk aangeschaft wordt. Klopt dit ook? Op de offertes staat dus een cataloguswaarde ex btw vermeld.
Welja sleur het afgeleefde woord 'blockchain' er maar weer aan de haren bij als magische oplossing.Dank @Seinstra, goede info!
Het toont wel aan hoe achterhaald dit systeem is. Wachten is op een startup die een blockchain opzet waar op persoon je schadehistory wordt bijgehouden.
Nog meer blockchain en wij houden geen stroom meer over om mee te rijdenWelja sleur het afgeleefde woord 'blockchain' er maar weer aan de haren bij als magische oplossing.
Om iets te veranderen zullen de verzekeraars onderling/samen de regels moeten aanpassen. Met welke technologie de daaruit ontstane (al dan niet foutieve) transacties opgeslagen worden doet er verder weinig toe...