Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Voor mijn (nog te leveren) model X van 120.235 incl btw kreeg ik van Assurico de volgende offerte:
- 1406 euro incl ass bel
- 1000 euro eigen risico, geen premieverhoging bij schade

Ik denk dat ik er op inga. De andere offertes vallen allemaal fors hoger uit. Deze hebben wel een lager eigen risico maar ook weer een verhoging van de premie bij schade. Dus doet dat het lagere eigen risico weer teniet.

Greetz

Opvallend het verschil in premie. Zoals aangegeven bij €1000,- ER een premie van €1522,76 voor een model S met een waarde van even boven de €106.000,- incl btw. Dit is wel incl. SVI en RB.
 
De rek is er wel uit zo te zien, vorig jaar was het verschil tussen PM&P en van Tol & Zn nog 100 euro (waarbij van Tol de duurdere was maar een heel stuk sneller en duidelijker communiceerde in mijn geval - dat was me die 100 euro wel waard), nu praten we over wat, 19 euro verschil?

Mijn PMP polis is ook verkocht aan Turien. Omdat mijn polis al op 1-1-17 prolongertt zojuist rechtstreeks nieuw premieoverzicht gekregen. Schrik niet, ik ga van 1137 naar 2750 euro. Ze hebben schadevrije jaren verkeerd meegenomen maar verhoging zal aanzienlijk blijven.
 
Mijn ervaring is dat de ANWB in ieder geval geen zakelijke auto's in de verzekering neemt, dus staat de auto op naam van de zaak dan kun je de auto niet verzekeren. Deugdelijke argumentatie ontbreekt, maar ik ben gewoon in een telefoongesprek met de ANWB geweigerd.

Ik kan dat niet terugvinden in de polisvoorwaarden van ANWB. Lease zou iig geen probleem moeten zijn want onderstaande tekst staat in de polis:

c. als de auto geleased is: de boekwaarde volgens de leasemaatschappij, maar nooit meer dan de
cataloguswaarde;

Ik kom bij ANWB uit op ca 880,00 euro
 
Mijn ervaring is dat de ANWB in ieder geval geen zakelijke auto's in de verzekering neemt, dus staat de auto op naam van de zaak dan kun je de auto niet verzekeren. Deugdelijke argumentatie ontbreekt, maar ik ben gewoon in een telefoongesprek met de ANWB geweigerd.

Bij een eenmanszaak staat die op persoon (en niet op bedrijfsnaam) en zou dat geen probleem moeten zijn !
 
Zie daarnet de polis
Hoewel
de premie meevalt (1365 ex )omdat ik op 31 12 prolongeer, valt me in de bijlage op dat het nu slechts beperkt casco is !
.

Op het polisblad dat ik heb ontvangen staat een kopje: Volledig casco. Daaronder staat dan inspringend Beperkt Casco maar met een verzekerd bedrag dat overeen komt met de aanschafprijs.... volgens mij staat hier dus uiteindelijk Volledig casco. (was vorige polis ook zo) Waarom maken ze het toch zo moeilijk ?

Tweede punt dat me opvalt is dat de WA component van vorig jaar €69,66 naar nu €309,37 gaat. Ruim vier keer zo veel dus.
De Volledig Casco component gaat van €780 naar €1016. Goochelt men nu maar wat met deze cijfers ? wat anders kan ik niet verklaren dat WA van het ene op andere jaar ruim 4 keer zo duur is geworden... de tweede zegt iets over kosten van Tesla-schades, dus daar heb ik wel een beeld bij...
 
Weet iemand wat de definitie van 'bruto' is bij Turien?

Erg onduidelijke offerte gekregen (voor een 85P 2013, verlengen per jan 2017)) Een bruto bedrag voor WA (1671) en een bruto bedrag voor Casco (2921) en een korting van 65%. Allereerst al niet duidelijk of die bedragen bij elkaar opgeteld dienen te worden.Bij 'bruto' zou ik denken dat de korting er nog af moet.

Als ik optel en vervolgens de korting toepas zou ik op EUR 1607 voor belasting komen. Dat zou nog gaan.

Een volledige offerte met duidelijk totaalbedrag en belastingen was kennelijk te veel moeite om een klant binnen te houden/halen.

Eerst PMP maar eens bellen maandag.
 
Weet iemand wat de definitie van 'bruto' is bij Turien?

Erg onduidelijke offerte gekregen (voor een 85P 2013, verlengen per jan 2017)) Een bruto bedrag voor WA (1671) en een bruto bedrag voor Casco (2921) en een korting van 65%. Allereerst al niet duidelijk of die bedragen bij elkaar opgeteld dienen te worden.Bij 'bruto' zou ik denken dat de korting er nog af moet.

Als ik optel en vervolgens de korting toepas zou ik op EUR 1607 voor belasting komen. Dat zou nog gaan.

Een volledige offerte met duidelijk totaalbedrag en belastingen was kennelijk te veel moeite om een klant binnen te houden/halen.

Eerst PMP maar eens bellen maandag.

Ik moet mijn excuses maken. Er zaten nog een paar pagina's bij de offerte die mijn secretaresse niet gescand had. Daarin wel de samenvatting: WA+Casco+Inzittenden = 1647 ex belastingen. Snel 30% hoger dan voorheen, maar niet heel erg slecht/schokwekkend.
 
Ik moet mijn excuses maken. Er zaten nog een paar pagina's bij de offerte die mijn secretaresse niet gescand had. Daarin wel de samenvatting: WA+Casco+Inzittenden = 1647 ex belastingen. Snel 30% hoger dan voorheen, maar niet heel erg slecht/schokwekkend.

30% hoger en dat noem je "niet heel erg slecht/schokwekkend"? Als wij bij klanten aankomen met 3% prijs verhoging worden we al voor boeven aangezien :)