Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Over 2-3 maanden ontvang ik mijn X, wat niet alleen mijn eerste Tesla is maar ook mijn duurste auto tot nu toe. Ik wil alvast eens wat verzekeringsoffertes aanvragen. Ik heb deze thread redelijk doorgespit en zie een hoop vergelijkingen voorbij komen maar mis een beetje het overzicht. Wie zou mij een kort overzicht willen geven van de meest voorkomende verzekeringen voor een Tesla? Ik zie oa voorbij komen: Turien, European Automotive Services, Assicuro, sommige zijn onderdeel van een ander?

Mijn huidige Prius (catalogusprijs €32.700) is verzekerd bij AllSecur. 8 schadevrije jaren.
Ik zal de X zakelijk rijden.

Alvast mijn grote dank!
Tja één en ander hangt erg af van de omstandigheden, zoals schadevrije jaren, hoeveelheid eigen risico dat je wenst, de prijs van de auto, alarmsysteem, enz.
Vandaar dat iedereen eigenlijk vooral zijn eigen situatie hier meldt en vergelijken moeilijk is.

Ik ben bang dat je zelf eventjes je huiswerk zult moeten doen even het draadje zult moeten doorspitten om een en ander in een spreadsheet te zetten, want ik denk niet dat iemand hier het volledige overzicht heeft...

Alvast mijn grote dank voor het delen van het resultaat hier ;):p:D
 
  • Like
Reactions: HWS and HerrJones
Over 2-3 maanden ontvang ik mijn X, wat niet alleen mijn eerste Tesla is maar ook mijn duurste auto tot nu toe. Ik wil alvast eens wat verzekeringsoffertes aanvragen. Ik heb deze thread redelijk doorgespit en zie een hoop vergelijkingen voorbij komen maar mis een beetje het overzicht. Wie zou mij een kort overzicht willen geven van de meest voorkomende verzekeringen voor een Tesla? Ik zie oa voorbij komen: Turien, European Automotive Services, Assicuro, sommige zijn onderdeel van een ander?

Mijn huidige Prius (catalogusprijs €32.700) is verzekerd bij AllSecur. 8 schadevrije jaren.
Ik zal de X zakelijk rijden.

Alvast mijn grote dank!
Vraag die bedrijven een offerte, heb je het uit de eerste hand.
 
Over 2-3 maanden ontvang ik mijn X, wat niet alleen mijn eerste Tesla is maar ook mijn duurste auto tot nu toe. Ik wil alvast eens wat verzekeringsoffertes aanvragen. Ik heb deze thread redelijk doorgespit en zie een hoop vergelijkingen voorbij komen maar mis een beetje het overzicht. Wie zou mij een kort overzicht willen geven van de meest voorkomende verzekeringen voor een Tesla? Ik zie oa voorbij komen: Turien, European Automotive Services, Assicuro, sommige zijn onderdeel van een ander?

Mijn huidige Prius (catalogusprijs €32.700) is verzekerd bij AllSecur. 8 schadevrije jaren.
Ik zal de X zakelijk rijden.

Alvast mijn grote dank!


Ik zat ook bij AllSecur met 16 schadevrije jaren. Premie voor mijn X was rond 2400 eur zonder eigen risico, maar.... er moest een aparte trackingsysteem in voor ongeveer 1000 eur. Het Tesla volg systeem was niet goed genoeg. Nu zit ik bij Assicuro voor 1630 eur (incl assurantiebelasting) met een eigen risico van 500 eur.
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Opmerkelijk.
In de polisvoorwaarden van Turien en Co aangeboden door Paulowski Muller en Partners staat de volgende voorwaarde:

"Van de verzekering is uitgesloten schade:[...]
[...]Eveneens is uitgesloten schade tijdens deelname aan niet geheel binnen Nederland plaatsvindende regelmatigheids- of behendigheids wedstrijden of puzzelritten[...]"

Betekent dus strikt genomen dat je niet kan deelnemen als de route van de e-rally op 20 mei 2017 ook België aandoet.
 
ik zal van de week even bellen met PMP hierover want wil natuurlijk wel meedoen met de e-rally.

Bij EAS staat een soortgelijk bepaling in de voorwaarden die het juist wel toestaat.

"4.2 NIET VERZEKERD GEBRUIK
[..]
- deelname aan of oefenen voor (snelheids)wedstrijden of –proeven. Hieronder wordt niet verstaan de deelname aan behendigheids-, oriëntatie- en puzzelritten en vergelijkbare ritten op de openbare weg, waarbij het snelheidselement geen rol speelt.[..]"
 
  • Helpful
Reactions: PascalH
Ik heb net mijn nieuwe aanbieding binnen van EAS via Turien

€1283+ €269 assurantie= €1552

12 zuivere schadevrije jaren, trede 19 en 75% korting

prima premie..maarrrr

de polis vermeld geen schadevergoeding bij:

  1. a. veroorzaakt tijdens voorbereiding tot – of deelname aan wedstrijden, snelheidsproeven en snelheidscursussen. Eveneens is uitgesloten schade tijdens deelname aan niet geheel binnen Nederland plaatsvindende regelmatigheids- of behendigheids wedstrijden of puzzelrit- ten.


 
Ik heb inmiddels 2 offerte's ontvangen voor mijn aankomende 90D X: EAS en Assicuro.

EAS WAM + volledig casco: € 1.150 ex assurantiebelastingen
Assicuro WAM + volledig casco: € 1.500 ex assurantiebelastingen

8 schadevrije jaren.
De voorwaarden van EAS zijn in het Duits dus die zijn wat lastig te vergelijken. Heb om Nederlandse versie gevraagd.
 
Last edited:
Deze week mijn nieuwe groene kaart van Turien binnen. Onverwachte verbetering tov CB en DL: deze verzekering is ook in Rusland geldig!
Voelt een beetje als mosterd na de RRR maaltijd.

Staat er nu in ieder geval voor alle PMP/Turien'ers niets meer in de weg voor een gezamenlijk roadtrip naar Moscow/St.Petersburg.
 
  • Like
Reactions: HWS
Deze week mijn nieuwe groene kaart van Turien binnen. Onverwachte verbetering tov CB en DL: deze verzekering is ook in Rusland geldig!
Voelt een beetje als mosterd na de RRR maaltijd.

Staat er nu in ieder geval voor alle PMP/Turien'ers niets meer in de weg voor een gezamenlijk roadtrip naar Moscow/St.Petersburg.
dat lijkt me toch wel een soort puzzelrit/behendigheidswedstrijd die deels in het buitenland wordt gereden. Dus niet verzekerd ;)
 
  • Funny
Reactions: PascalH
de polis vermeld geen schadevergoeding bij:

  1. a. veroorzaakt tijdens voorbereiding tot – of deelname aan wedstrijden, snelheidsproeven en snelheidscursussen. Eveneens is uitgesloten schade tijdens deelname aan niet geheel binnen Nederland plaatsvindende regelmatigheids- of behendigheids wedstrijden of puzzelrit- ten.

Antwoord van EAS : helaas Turien gaat dit soort "voorbereidingen dan wel deelname" niet verzekeren. Dus toeren binnen NL prima , maar ga niet gezellig met een paar mensen de grens over.


Wie zijn verzekering dekt dit wel?
Dan ga ik namelijk switchen
 
Ben hier een poosje geleden in het kader van de deelname aan de E-rally van 20/5 ook mee bezig geweest.
In mijn geval hebben we PMP - Turien en AES - Private Insurance Assuradeuren (Assicuro).
Over het meedoen aan puzzelritten staat het volgende in de voorwaarden:

Private Insurance Assicuro:

"4.2 NIET VERZEKERD GEBRUIK
[..]- deelname aan of oefenen voor (snelheids)wedstrijden of –proeven. Hieronder wordt niet verstaan de deelname aan behendigheids-, oriëntatie- en puzzelritten en vergelijkbare ritten op de openbare weg, waarbij het snelheidselement geen rol speelt.[..]"

Duidelijk, geen issue dus.


PMP - Turien:
"Par. 9 Uitsluitingen,
Van de verzekering is uitgesloten schade:[...]
[...]Eveneens is uitgesloten schade tijdens deelname aan niet geheel binnen Nederland plaatsvindende regelmatigheids- of behendigheids wedstrijden of puzzelritten[...]"


Dit kan dus wel een probleem zijn en heb hierover contact opgenomen met PMP.
PMP gaf aan dat deelname aan de E-rally op zaterdag 20 mei 2017 onder de reguliere dekking valt. Ook voor het kleine stukje buitenland zullen zij geen beperkte dekking hanteren. Of dit alleen voor mij is of voor alle verzekerden is me niet duidelijk geworden. Wel gaf PMP aan dat bij elke andere puzzelrit dit weer afzonderlijk bekeken moet worden.
 
Let op dat er in de polisvoorwaarden niet staat aangegeven dat er een TCM level x goedgekeurde tracking in de auto aanwezig moet zijn. Want het Tesla tracking systeem valt hier namelijk buiten. Wordt dus niet geaccepteerd. Assicuro accepteerd wel het tracking systeem van Tesla. Turien is bij mij afgevallen wegens dit punt!

Anders extra TCM systeem installeren en een abonnement. Nooit doen.
 
Bedankt. Even nagekeken.
Zowel bij Turien als bij EAS Assicuro (in mijn offertes) geen aanvullende eisen op dit gebied.
Turien - SCM alarmklasse eis: Tesla Alarm (fabrieksalarm)
EAS Assicuro: Geen kilometerbeperkingen, alarmeis of nachtstallingsclausules.