Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen vrijdag brief ontvangen dat ik de polis verzekering heb opgezegd bij Delta Lloyd en dat ik per 1 november 2018 niet meer bij hun verzekerd ben.

Bij navraag van mijn tussen persoon was de brief verkeerd opgesteld en wordt de verzekering vanuit Delta Lloyd opgezegd .

Ik ben erg benieuwd waar mijn verzekerings man mee komt met 6 vrije schade jaren en geen inbouw van een volgsysteem .

Omdat ik hier op het forum lees dat het vrij lastig om je tesla te verzekeringen voor een schappelijke prijs zit ik denken om soort als een broodfonds ( arbeidsongeschiktheid verzekering ) maar dan auto verzekering op te gaan zetten voor tesla rijders . Er zitten hier vast genoeg slimme tesla rijders tussen om dit samen met mij op te gaan zetten of in ieder geval mogelijkheden kunnen bekijken . Ik denk dat de meeste verzekeraars auto polissen eruit gaan gooien of de premie omhoog gooien omdat er geen winst op wordt gemaakt .

Voordeel dat is dat je maandelijks bedrag op je rekening blijft staan en als je er uit stapt dit bedrag niet kwijt bent bij alle verzekeringsmaatschappijen .
 
Het inbouwen van een peilzender is ongeveer 20 minuten werk. En in mijn ervaring is het niet zo vreselijk prijzig als wordt gedacht (299 excl btw).
Dus persoonlijk zou ik afstappen van de wens "geen inbouw van volgsysteem". Het biedt daarna alleen maar voordelen volgens mij.
Je hebt ook wat meer keus in verzekeraars.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Nog wat info waaruit misschien is op te maken dat een Model S een hoger risico als een vergelijkbaar model/klasse.

https://bovagrai.info/auto/2018/mob...ur/9-10-diefstalontwikkeling-motorvoertuigen/
Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit - diefstalrisico per merk

Risico.JPG
 
Ik ging even kijken naar verschil tussen rapportage van 2017 en 2018, het blijkt dat aantal diefstallen onder Tesla's er behoorlijk verschillen. 2017 rapport spreekt van 21 diefstallen in 2017 en 2018 rapport van 7 diefstallen in 2017. Vanwaar het verschil? Wordt er met 2 maten gemeten, of zijn 14 Tesla's teruggevonden?

http://stavc.nl/media/39189/statistiek-voertuigdiefstal-2017-versie-definitief-andre-bouwman.pdf
http://stavc.nl/media/39211/180716statistiek-voertuigdiefstal-jan-tm-juni-2018-versie-03.pdf

Als we aan 7 diefstallen in 2017 moeten houden dan zou dit 1 op 1212 moeten bedragen en niet 1 op 405.
 

Attachments

  • Screen Shot 2018-10-17 at 09.45.57.png
    Screen Shot 2018-10-17 at 09.45.57.png
    212.9 KB · Views: 35
  • Screen Shot 2018-10-17 at 09.46.03.png
    Screen Shot 2018-10-17 at 09.46.03.png
    252.6 KB · Views: 34
Even over de aanschafwaarde regeling die je bij de Carmeleon verzekering kunt afsluiten. Hier zit een behoorlijke adder onder het gras blijkt. Op mijn polis staat de volgende tekst onder "Uw Clausules":

"Is er sprake van totaalverlies of diefstal en is op uw polis een aanschafwaarderegeling van toepassing? Dan kunt u na het overleggen van de nota en betaalbewijs bij één van de bij ons aangesloten dealerbedrijven een nieuw voertuig aanschaffen en zo toch gebruik maken van de aaschafwaarderegeling. In deze situatie kunt met ons afstemmen welke dealerbedrijven bij u in de regio aangesloten"

Deze tekst was mij al eerder opgevallen, maar ik had mij er niet eerder mee bezig gehouden. Ik heb hierover contact gehad met Carmeleon omdat ik tijdens een gesprek met een collega had begrepen dat hij deze tekst niet op zijn polis had staan, maar ook omdat ik deze voorwaarde een beetje vreemd vond. Uit dat gesprek met de medewerkers van Carmeon blijkt dat dit eigenlijk geldt voor alle bij Carmeleon verzekerde auto's en dus ook Tesla's. In de voorwaarde voor de aanschafwaarderegeling wordt verwezen naar de op het polisblad vernoemde dealer. Op mijn polisblad staat "Uw SchadeGarant/GlasGarant hersteller" en de genoemde clausule tekst. Op het polisblad van mijn collega staat als dealer Carmeleon vermeldt, maar niet de bovenstaande clausule tekst. Carmeleon geeft aan dat de regeling voor alle bij hen verzekerde auto's (en dus Tesla's) geldt.

Er zijn echter geen Tesla dealers. Tesla heeft geen dealers en dus kun je geen nieuwe Tesla aanschaffen. Deze verzekering heeft dus feitelijk geen aanschafwaarderegeling waarmee je na diefstal of totaalverlies een nieuwe Tesla zou kunnen aanschaffen. Dit kwam echter niet naar voren ten tijde van het afsluiten van de verzekering, althans ik heb dit nergens kunnen vinden op de website en aan de hand van de voorwaarde werd mij dit niet echt duidelijk.

Kortom: ik voel mij behoorlijk misleid rondom deze regeling.

Ik ga er natuurlijk vanuit dat de Tesla niet wordt gestolen, maar in het geval dit wel zou gebeuren kan ik dus een nieuwe Audi, BMW, Mercedes, etc aanschaffen, maar geen nieuwe Tesla.

Reden om over te stappen naar een andere verzekering?
 
Last edited:
Vanmorgen is LoJack in mijn auto ingebouwd. Waar in de auto ga ik niet zeggen :)

Ik heb nu:

- Passive Entry uit
- PIN to Drive
- LoJack
- Tesla Mobile Access

Nou, ik wens iemand echt nog heel veel succes met de auto stelen en daarna ook nog achter te houden.

Verzekerd bij Carmeleon. Wel heb ik nu even zonder diefstaldekking gezeten omdat ik niet binnen 10 dagen de LoJack kon laten inbouwen.
U bent altijd verzekerd voor diefstal bij Carmeleon. Ook zonder Lojack, enkel Eigen risico is 2000 euro.
 
Even over de aanschafwaarde regeling die je bij de Carmeleon verzekering kunt afsluiten. Hier zit een behoorlijke adder onder het gras blijkt. Op mijn polis staat de volgende tekst onder "Uw Clausules":

"Is er sprake van totaalverlies of diefstal en is op uw polis een aanschafwaarderegeling van toepassing? Dan kunt u na het overleggen van de nota en betaalbewijs bij één van de bij ons aangesloten dealerbedrijven een nieuw voertuig aanschaffen en zo toch gebruik maken van de aaschafwaarderegeling. In deze situatie kunt met ons afstemmen welke dealerbedrijven bij u in de regio aangesloten"

Deze tekst was mij al eerder opgevallen, maar ik had mij er niet eerder mee bezig gehouden. Ik heb hierover contact gehad met Carmeleon omdat ik tijdens een gesprek met een collega had begrepen dat hij deze tekst niet op zijn polis had staan, maar ook omdat ik deze voorwaarde een beetje vreemd vond. Uit dat gesprek met de medewerkers van Carmeon blijkt dat dit eigenlijk geldt voor alle bij Carmeleon verzekerde auto's en dus ook Tesla's. In de voorwaarde voor de aanschafwaarderegeling wordt verwezen naar de op het polisblad vernoemde dealer. Op mijn polisblad staat "Uw SchadeGarant/GlasGarant hersteller" en de genoemde clausule tekst. Op het polisblad van mijn collega staat als dealer Carmeleon vermeldt, maar niet de bovenstaande clausule tekst. Carmeleon geeft aan dat de regeling voor alle bij hen verzekerde auto's (en dus Tesla's) geldt.

Er zijn echter geen Tesla dealers. Tesla heeft geen dealers en dus kun je geen nieuwe Tesla aanschaffen. Deze verzekering heeft dus feitelijk geen aanschafwaarderegeling waarmee je na diefstal of totaalverlies een nieuwe Tesla zou kunnen aanschaffen. Dit kwam echter niet naar voren ten tijde van het afsluiten van de verzekering, althans ik heb dit nergens kunnen vinden op de website en aan de hand van de voorwaarde werd mij dit niet echt duidelijk.

Kortom: ik voel mij behoorlijk misleid rondom deze regeling.

Ik ga er natuurlijk vanuit dat de Tesla niet wordt gestolen, maar in het geval dit wel zou gebeuren kan ik dus een nieuwe Audi, BMW, Mercedes, etc aanschaffen, maar geen nieuwe Tesla.

Reden om over te stappen naar een andere verzekering?

Er kan bij diefstal een nieuwe tesla besteld worden? Of een ander merk?
Ze weten het aankoopbedrag en dit zou uitgekeerd moeten worden.
En de bijtelling word gecorrigeerd na 2018 mits bijtellingsbeschermer.
 
U bent altijd verzekerd voor diefstal bij Carmeleon. Ook zonder Lojack, enkel Eigen risico is 2000 euro.

Uit de voorwaarden en volgens mij erg duidelijk. Altijd verzekerd is in de 1e 10 werkdagen. Dus vertel mij maar waar ik kan vinden dat een Lojack geen verplichting is?

Nadrukkelijk is bepaald dat uw auto uiterlijk op de 10e werkdag na ingangsdatum van deze verzekering (inbouwperiode),
dient te zijn voorzien van het vereiste anti-diefstalsysteem volgens de polisvoorwaarden. Let erop dat u tijdens de
inbouwperiode van 10 werkdagen een eigen risico van € 2.000 heeft per gebeurtenis voor (poging tot) diefstal, joyriding
of braak aan uw auto. Als u na deze inbouwperiode niet het vereiste anti-diefstalsysteem heeft laten inbouwen is (poging
tot) diefstal, joyriding of braak aan uw auto niet verzekerd.

Wij vergoeden ook geen schade
als gevolg van (poging tot) diefstal, joyriding en inbraak op moment dat uw auto
onbeheerd is achtergelaten zonder dat het voor uw auto vereiste antidiefstalsysteem was ingeschakeld of niet correct
werkzaam was of niet voorzien van een geldig certificaat. Het vereiste alarm moet gedurende de periode dat de
aanschafwaardegarantie van toepassing is maar met een minimale duur van 3 jaar, werkzaam zijn en voorzien van een
geldig certificaat. Hiervoor gebruiken wij de indeling van VbV c.q. SCM certificatie
 
Uit de voorwaarden en volgens mij erg duidelijk. Altijd verzekerd is in de 1e 10 werkdagen. Dus vertel mij maar waar ik kan vinden dat een Lojack geen verplichting is?

Nadrukkelijk is bepaald dat uw auto uiterlijk op de 10e werkdag na ingangsdatum van deze verzekering (inbouwperiode),
dient te zijn voorzien van het vereiste anti-diefstalsysteem volgens de polisvoorwaarden. Let erop dat u tijdens de
inbouwperiode van 10 werkdagen een eigen risico van € 2.000 heeft per gebeurtenis voor (poging tot) diefstal, joyriding
of braak aan uw auto. Als u na deze inbouwperiode niet het vereiste anti-diefstalsysteem heeft laten inbouwen is (poging
tot) diefstal, joyriding of braak aan uw auto niet verzekerd.

Wij vergoeden ook geen schade
als gevolg van (poging tot) diefstal, joyriding en inbraak op moment dat uw auto
onbeheerd is achtergelaten zonder dat het voor uw auto vereiste antidiefstalsysteem was ingeschakeld of niet correct
werkzaam was of niet voorzien van een geldig certificaat. Het vereiste alarm moet gedurende de periode dat de
aanschafwaardegarantie van toepassing is maar met een minimale duur van 3 jaar, werkzaam zijn en voorzien van een
geldig certificaat. Hiervoor gebruiken wij de indeling van VbV c.q. SCM certificatie

Oke! Is mij duidelijk zo niet verteld eerlijk gezegd! Niet zo netjes. Mis toch vaker de voorwaarden checken maar!
 
Er kan bij diefstal een nieuwe tesla besteld worden? Of een ander merk?
Ze weten het aankoopbedrag en dit zou uitgekeerd moeten worden.
En de bijtelling word gecorrigeerd na 2018 mits bijtellingsbeschermer.

Er kan, volgens de voorwaarden, alleen een auto worden besteld bij de bij Carmeleon aangesloten dealers. Tesla zit daar niet bij voor zover ik heb begrepen. Tesla heeft geen dealers. kortom: Je kunt, zolang de auto is verzekerd via Carmeleon, geen nieuwe Tesla kopen wanneer deze wordt gestolen. Dat is in ieder geval hoe ik het op dit moment begrijp aan de hand van de voorwaarden.

Ik zou dit eens per mail navragen bij Carmeleon als ik jou was, kan me haast niet voorstellen dat dit zo is want ze bieden ook een bijtellingsbeschermer aan voor als de bijtelling hoger wordt volgend jaar.
Als je het per mail doet heb je de reactie iig ook op schrift staan

Heb ik gedaan.....tot op heden nog geen antwoord ontvangen helaas, wel een ontvangstbevestiging. To be continued.....
 
  • Informative
Reactions: Advh
Vind het hele verhaal over auto bestellen een beetje vaag. Het gaat om een uitkering bij schade of diefstal maar doordat je nieuwwaarde regeling hebt geld onderstaande ineens niet meer:


Bij totaalverlies of diefstal betalen wij het totale schadebedrag minus het geldende BTW percentage uit.

Bij totaalverlies ontvangt u de waarde van eventuele restanten rechtstreeks van het demontagebedrijf en de resterende schadevergoeding van ons.

Bij diefstal:

diefstal of vermissing nemen wij maximaal 30 dagen de tijd om uw auto op te (laten) sporen. U heeft tijdens deze
periode recht op een vergoeding voor vervangend vervoer zolang u niet over uw auto heeft kunnen beschikken en
totdat u van ons de uitkering heeft ontvangen.
• Als u uw auto na 30 dagen nog niet terug heeft, dan draagt u het eigendom van de auto aan ons over. Wordt uw auto
meer dan 30 dagen na de schademelding alsnog teruggevonden, dan hoeft u uw auto niet meer terug te nemen.


Hieronder het stuk over nieuwwaarde regeling. Je kan dus “een” auto kopen voor die waarde. Als je na diefstal gebruik maakt, je dus minimaal voor 80% in de nieuwe auto moet steken. Je kan dan niet zeggen, keer maar uit en ik koop een model 3 (behalve als je dagwaarde uitkeert).


U heeft in geval van totaalverlies (als de reparatiekosten hoger zijn dan 80% van de verkoopwaarde volgens de ANWB/BOVAG koerslijst) of diefstal recht op de aanschafwaarde tot de einddatum zoals vermeld op het polisblad als :
• Als er sprake is van totaalverlies of diefstal van de verzekerd auto krijgt u de aanschafwaarde
van dit voertuig vergoed als u minimaal 80% van deze uitkering gebruikt voor het aanschaffen van een nieuwe auto, deze nieuwe auto moet u aanschaffen bij het autobedrijf zoals vermeld op uw polisblad.
• Met de auto niet meer gereden heeft dan 120.000 kilometer gerekend vanaf de datum waarop de verzekering ingegaan is.
• Gedurende de periode dat de aanschafwaardegarantie van toepassing is moet het voertuig voorzien zijn van een werkzaam anti-diefstalsysteem en voorzien van een geldig certificaat conform de bepalingen in artikel 8.
• Als de verzekerde auto Volledig Casco verzekerd is, de aanschafwaarde is alleen dan geldig

Ik maar denken zonder bijtellingsbeschermer zie ik dan wel. Koop ik anders model 3 of andere auto die dan voordelig is binnen de bijtelling. Die vlieger gaat dus niet op.
 
Vind het hele verhaal over auto bestellen een beetje vaag. Het gaat om een uitkering bij schade of diefstal maar doordat je nieuwwaarde regeling hebt geld onderstaande ineens niet meer:


Bij totaalverlies of diefstal betalen wij het totale schadebedrag minus het geldende BTW percentage uit.

Bij totaalverlies ontvangt u de waarde van eventuele restanten rechtstreeks van het demontagebedrijf en de resterende schadevergoeding van ons.

Bij diefstal:

diefstal of vermissing nemen wij maximaal 30 dagen de tijd om uw auto op te (laten) sporen. U heeft tijdens deze
periode recht op een vergoeding voor vervangend vervoer zolang u niet over uw auto heeft kunnen beschikken en
totdat u van ons de uitkering heeft ontvangen.
• Als u uw auto na 30 dagen nog niet terug heeft, dan draagt u het eigendom van de auto aan ons over. Wordt uw auto
meer dan 30 dagen na de schademelding alsnog teruggevonden, dan hoeft u uw auto niet meer terug te nemen.


Hieronder het stuk over nieuwwaarde regeling. Je kan dus “een” auto kopen voor die waarde. Als je na diefstal gebruik maakt, je dus minimaal voor 80% in de nieuwe auto moet steken. Je kan dan niet zeggen, keer maar uit en ik koop een model 3 (behalve als je dagwaarde uitkeert).


U heeft in geval van totaalverlies (als de reparatiekosten hoger zijn dan 80% van de verkoopwaarde volgens de ANWB/BOVAG koerslijst) of diefstal recht op de aanschafwaarde tot de einddatum zoals vermeld op het polisblad als :
• Als er sprake is van totaalverlies of diefstal van de verzekerd auto krijgt u de aanschafwaarde
van dit voertuig vergoed als u minimaal 80% van deze uitkering gebruikt voor het aanschaffen van een nieuwe auto, deze nieuwe auto moet u aanschaffen bij het autobedrijf zoals vermeld op uw polisblad.
• Met de auto niet meer gereden heeft dan 120.000 kilometer gerekend vanaf de datum waarop de verzekering ingegaan is.
• Gedurende de periode dat de aanschafwaardegarantie van toepassing is moet het voertuig voorzien zijn van een werkzaam anti-diefstalsysteem en voorzien van een geldig certificaat conform de bepalingen in artikel 8.
• Als de verzekerde auto Volledig Casco verzekerd is, de aanschafwaarde is alleen dan geldig

Ik maar denken zonder bijtellingsbeschermer zie ik dan wel. Koop ik anders model 3 of andere auto die dan voordelig is binnen de bijtelling. Die vlieger gaat dus niet op.
Dat autobedrijf gaat voor jou gewoon een nieuwe Tesla bij Tesla bestellen als jij dat wilt, Er zal alleen wat tussen zitten voor het door dat autobedrijf geleverde service :D (Hmm zou dat misschien circa 20% van de waarde van de nieuwe auto zijn?)
En keuze heb je niet want anders geen vergoeding...

Er hangt een stevige lucht rondom die clausule, dat is duidelijk. Een kijk-mij-eens-een-sluw-tussenpersoontje-zijn lucht...:mad:
 
Dat autobedrijf gaat voor jou gewoon een nieuwe Tesla bij Tesla bestellen als jij dat wilt, Er zal alleen wat tussen zitten voor het door dat autobedrijf geleverde service :D (Hmm zou dat misschien circa 20% van de waarde van de nieuwe auto zijn?)
En keuze heb je niet want anders geen vergoeding...

Er hangt een stevige lucht rondom die clausule, dat is duidelijk. Een kijk-mij-eens-een-sluw-tussenpersoontje-zijn lucht...:mad:

Ja.. denk dat ik hem dan meteen weer probeer te verkopen... met max 20% korting
 
Hoi allemaal,
Ik heb een Tesla van 2015 als particulier gekocht en een groot deel van dit topic doorgelezen. Diverse offertes heb ik aangevraagd en ik ben ook geschrokken van de verzekeringspremie die heel veel hoger blijkt dan ik dacht. Plus het feit dat elke maatschappij een hellingdetectie met peilzender eist met een abonnement. En een alarm in klasse 4/5 kan er gewoonweg niet in, er is geen enkele alarminbouwer die dat kan realiseren. Het enige is een startblokkering klasse 1 en een peilzender klasse TV01.


Maar.....................nu blijkt me ook opeens dat Voorwaarden - Victor - InsureMyTesla geen enkele extra beveiliging eist(als je Tesla het security package heeft) en heel betaalbaar is. En volgens mij met prima voorwaarden, althans vor mij, ik heb 22 schadevrije jaren.

Dus, als je dezelfde stress had als ik om een verzekering te vinden, zeker even bekijken. Heel veel goedkoper dan Turie, geen maandelijkse meldkamerkosten en geen extra inbouwkosten.
 
Hoi allemaal,
Ik heb een Tesla van 2015 als particulier gekocht en een groot deel van dit topic doorgelezen. Diverse offertes heb ik aangevraagd en ik ben ook geschrokken van de verzekeringspremie die heel veel hoger blijkt dan ik dacht. Plus het feit dat elke maatschappij een hellingdetectie met peilzender eist met een abonnement. En een alarm in klasse 4/5 kan er gewoonweg niet in, er is geen enkele alarminbouwer die dat kan realiseren. Het enige is een startblokkering klasse 1 en een peilzender klasse TV01.


Maar.....................nu blijkt me ook opeens dat Voorwaarden - Victor - InsureMyTesla geen enkele extra beveiliging eist(als je Tesla het security package heeft) en heel betaalbaar is. En volgens mij met prima voorwaarden, althans vor mij, ik heb 22 schadevrije jaren.

Dus, als je dezelfde stress had als ik om een verzekering te vinden, zeker even bekijken. Heel veel goedkoper dan Turie, geen maandelijkse meldkamerkosten en geen extra inbouwkosten.


Beste slk-44

Ik heb ook een Tesla van 2015 als particulier gekocht. Verzekerd en een alarmsysteem klasse 4 met startblokkering (SCM gecertificeerd met jammingprotection) laten inbouwen door BJ Elektronics. Werkt prima. Alleen de drivercard die meegeleverd wordt is vrij lomp. Dat zou tegenwoordig wel een pasje mogen zijn.
 
  • Like
Reactions: job-lek