Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Hi,

Ik heb wat problemen om een verzekering af te sluiten. Ik ben werknemer van een bedrijf die de auto's koopt. Mijn baas heeft dus een Model 3 LR voor mij aangeschaft. Via onze huidige partij en via Tesla insurance kom ik op een maandbedrag van 200 euro uit voor een verzekering.

Ik heb meerdere mensen gezien die ook positief waren over Promovendum. Die heb ik gebeld en verzekeren alleen particulier. Als mijn werkgever het aantal schadevrije jaren van de huidige polis (= 8 jaar) wilt overdragen kan dat, maar aangezien ik pas 5 jaar bij mijn werkgever zit voldoe ik niet aan de eisen van 8 jaar rijden.

Wie heeft er tips voor een goede zakelijke verzekering die dus niet zo duur is. Wat ik ook belangrijk vindt is dat de verzekeraar geen eisen stelt zoals een verplichte beveiligingscode.

Iemand tips?
In deze post dezelfde vraag Mbt ANWB: Verzekering
Gok: kleine kans, want ANWB is toch meer op consumenten gericht.
 
Iemand een tip voor een zakelijke verzekering voor een Tesla X? 40+ jaar 15 jaar schadevrij. Grote stad. Ik kom uit op 200 euro excl BTW

insuremytesla zou ik dus controleren. vorig jaar waren ze absoluut niet goedkoop toen de auto werd geleverd, bizar duur zelfs. Wellicht hebben ze een rekenfactor voor autos net op kenteken gezet want ik kan me zo voorstellen dat het eerste jaar op kenteken stukken risicovoller is.

zoals iemand anders al aangaf in/ex bestaat niet bij verzekeringen. Wel uiteraard of de nieuwwaarde op basis van in/ex BTW is want ex btw zou je dus een veel lagere premie moeten krijgen.
 
Jahoor, was geen probleem. Zolang je geen koeriers of taxibedrijf bent.

Contact met ze gehad. Zakelijk inderdaad geen probleem. Zolang geen personen of goederen vervoer. Ik heb ook nog een prive auto, tesla wordt zakelijk. ANWB is ook een van weinige verzekeraars die mijn Audi prive kunnen verzekeren en de Tesla zakelijk, maar wel beide met 14 jaar schadevrij korting.

125 euro per maand met 3 jaar aanschafwaarde garantie. Moet wel een Lojack worden geinstalleerd. Voor de audi moet ik alleen een klasse 3 gaan installeren. Maar voor de prive auto zijn ze goedkoper dan mijn huidige verzekeraar.

Dank voor de tip dus!
 
Allianz komt met een premieverhoging voor volgend jaar van 1440 naar 1855 euro. Dat is maar liefst 29% meer.
Ik heb al 80% no-claim korting en nog nooit een cent geclaimd.
Zijn er voordeliger alternatieven? Mijn S gaat volgende maand naar privé. Heeft iemand al ervaring met een particulier verzekerde Tesla bij bijv. de ANWB?
 
De ANWB laat op zijn site direct weten geen Tesla Model S te willen verzekeren. Er komt een rode box in beeld als zouden de beveiligingsvoorzieningen niet goed zijn.

voorwaarden voor het accepteren van in ieder geval de model 3 zijn 2 weken geleden aangepast. Eerst deden ze alleen WA dekking. Nu mits er goedgekeurd voertuigvolgsysteem in zit accepteren ze ‘m ook all risk. Geen idee of acceptatievoorwaarden ook voor de model S zijn aangepast. Misschien loont een belletje?

Lojack kost mij (inbouw en 5 jaar abonnement bij elkaar) 600 euro oftewel 10 per maand via de hier welbekende aanbieder van Tesla accessoires.

Overigens, Tesla systeem zelf vinden ze niet voldoende.
 
voorwaarden voor het accepteren van in ieder geval de model 3 zijn 2 weken geleden aangepast. Eerst deden ze alleen WA dekking. Nu mits er goedgekeurd voertuigvolgsysteem in zit accepteren ze ‘m ook all risk. Geen idee of acceptatievoorwaarden ook voor de model S zijn aangepast. Misschien loont een belletje?

Lojack kost mij (inbouw en 5 jaar abonnement bij elkaar) 600 euro oftewel 10 per maand via de hier welbekende aanbieder van Tesla accessoires.

Overigens, Tesla systeem zelf vinden ze niet voldoende.
Eerder maakte de ANWB een zakelijke verzekering niet mogelijk.
Heb jij hem zakelijk of privé verzekerd? Ik haal mijn S rond de jaarwisseling naar privé.
Ga ze morgen even bellen. Ben meer dan 50 jaar ANWB lid, dus voor een platinum lid zouden ze wat over moeten hebben. En ook al meer dan 20 jaar schadevrij.
 
Ik zakelijk.Klopt dat t eerst alleen privé kon.

Dan mogen ze t je echt wel gunnen...
ik ben tenslotte pas 18 jaar lid en heb 10 schade vrije jaren ;)
De ANWB gaat de S en X toch niet verzekeren. Ze gooien het op de beveiliging. Argumenten dat pin-to-drive en Lojack de Model 3 en S en X vergelijkbaar maken qua beveiliging, doen er niet toe. De verzekeraar waar de ANWB zaken mee doet, wil het simpelweg niet.
 
  • Informative
Reactions: Zuid5.nl