Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is niet helemaal waar...

De certificaat heb ik eens gebruikt bij afsluiten van verzekering bij Carmeleon. Lojack hoefde er eerst niet in, bij tweede verlenging toch wel. Beetje jammer, want dankzij de software updates mijden dieven tesla's als de pest.

De certificaat is volgens mij al weer wat verouderd; ik mis security dingen in o.a. Sentry Mode en Drive to Pin als extra toevoegde waarde aan de UNECE regulaties. Die zou dan de verzekeraars over streep moeten trekken.
 
Het certificaat/ alarm letter EU Model 3 heb ik eens gebruikt bij afsluiten van verzekering bij de KNAC. Hoefde toen geen enkele extra beveiliging aan te schaffen; ook geen LoJack. Heb toen alleen voor mijn eigen geruststelling de LoJack er voor 5 jaar bij genomen.
Echter zou ik wel willen overstappen naar een andere verzekeringsma als zij het restant van de 3 jr nieuwwaarde, volledige casco plus dakglas e.d ook willen verzekeren. Ik heb een verzekering die (bijna) alles dekt. Voor Euro 1600 per jaar incl lidmaatschap en Europa dekking bij Wegenwacht mag dat ook wel. In maart en begin april waren nog maar een beperkt aantal verzekeringsma die de 3 wilden verzekeren.
 
Ik heb net de ANWB aan de lijn gehad. Schadeverzekering inzittenden is een optie die €63 per jaar kost. Verzekering voor rechtsbijstand is niet mogelijk. Het eerste jaar krijg ik 12,5% extra korting ivm ANWB lidmaatschap. Onder de streep is de ANWB slechts €200 goedkoper dan mijn huidige Interpolis verzekering. Dus de Lo-Jack heb ik er na 2,5 jaar uit. En in ruil dan mijn eigen risico bij Interpolis in voor een polis zonder rechtshulp. Ik denk niet dat ik ga overstappen..
 
Ik ben bij mijn huidige verzekering ook tegen de LoJack verplichting aangelopen voor de Model 3 en dat terwijl ik de Model S gewoon nog onder verzekering heb zonder extra's, Destijds (anderhalf jaar geleden) was de Tesla EU Alarm letter voldoende voor hun.
Ik lees op diverse plekken dat partijen als insuremytesla, carmeleon en de teslaverzekering deze eis niet hebben, dat ga ik wel specifiek uitzoeken, want het voelt toch een beetje als onnodige geld klopperij. Ze moeten juist kortingen geven voor alle nieuwe veiligheid features als sentry mode en pin-to-drive. Ik had een goede premie, maar ben nu wel overstap klaar.
 
Het is raar gesteld in verzekeringsland. Ik had bij Allianz een premie van 1.440 euro die zij wilden verhogen naar 1.855 euro, een lieve 29% meer. En dat met 20 schadevrije jaren.
Nu bij ANWB, maakt niet uit zakelijk of privé, 908 euro incl. ass. bel. Wel met een LoJack. Dat verhoogt de premie per jaar met 133 euro.
Totaal 1.041 euro. Nogal een verschil met wat ik dit jaar betaalde en helemaal wat Allianz me zou willen berekenen.
 
Ik zat net als @Wim S. bij Allianz voor 2000 per jaar met een mooi pakket 45000+km/jaar. Ook 29% premiestijging en ik begrijp dit “ga weg” bericht dus zit nu bij InsureMyTesla voor weer 2000 per jaar nu met bijtellingbeschermer.

En geen Lojack flauwekul.

bizarre wereld die verzekeringsbranche. In elke andere industrie was je hiermee volledig uit de markt geprijsd en uitgekotst.
 
Ik denk dat het na ruim 6 jaar tijd is om over te stappen op een beperkt casco verzekering. Weinig aanbieders, maar Carmeleon ziet er goed uit. Maar dan kom ik onderstaande tekst tegen in de voorwaarden:

"Heb je schade aan een ander veroorzaakt? Dan vergoeden wij de schade wel aan de benadeelde partij. Maar wij hebben het recht om de schade op jou te verhalen. In dat geval moet je de schade aan ons terugbetalen"

Is dit gebruikelijk? Wat heb je dan aan een WA verzekering?
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Dan heb je er niet veel aan, ik vermoed dat ze dit er in zetten om opzettelijk veroorzaakte schade alsnog te kunnen verhalen. Je kunt eens informeren wat het doel van deze verzekering dan is (afgezien van de wettelijke verplichting een WA verzekering te hebben). De premie is ook bijna nul met deze voorwaarde? ;) Dat zal wel niet.
 
Ik denk dat het na ruim 6 jaar tijd is om over te stappen op een beperkt casco verzekering. Weinig aanbieders, maar Carmeleon ziet er goed uit. Maar dan kom ik onderstaande tekst tegen in de voorwaarden:

"Heb je schade aan een ander veroorzaakt? Dan vergoeden wij de schade wel aan de benadeelde partij. Maar wij hebben het recht om de schade op jou te verhalen. In dat geval moet je de schade aan ons terugbetalen"

Is dit gebruikelijk? Wat heb je dan aan een WA verzekering?
Ik kan het me voorstellen dat ze dat kunnen doen wanneer je dronken achter het stuur zat, rijdt zonder geldig rijbewijs etc.
 
Inderdaad, je Tesla('s) verzekeren is best lastig geworden. Het wordt tijd dat de echte Tesla verzekering in Europa op de markt komt.
Uit mijn onderzoek blijkt dat veel verzekeringen niet (meer) het Tesla volgsysteem willen accepteren omdat het officieel niet is goedgekeurd (dat hoorde ik van Insuremytesla). Bijna overal moet je dus nu een LoJack of Moving Intelligence.

Ik heb nu voor mijn Model S een prijs van €1700 p/j met 7 schadevrije jaren, 80% korting bij Nationale Nederlanden via een tussenpartij (Chabot) Ze gingen vorig jaar akkoord met de standaard beveiliging, dus geen extra tracker. En ze draaien dat niet terug zolang ik blijf zitten.
Mijn Model 3 kan ik bijvoegen met dezelfde Korting en kom daardoor op €1124 p/j, maar heeft nu ineens wel een tracker nodig (Moving Intelligence).
€350 eenmalig en €120 per jaar ongeveer, en ik voel weerstand bij het moeten kopen van een extra beveiliging omdat de verzekeraars alleen hun eigen systeem willen toestaan.

Geprobeerd beide auto's te verhuizen, maar in bijna alle gevallen wordt de Model S behoorlijk duurder.
Dan eventueel alleen de Model 3. Ik vind maar 3 partijen waar de LoJack of Moving Intelligence niet nodig is:
- InsuremyTesla, Carmeleon, Promovendum

Promovendum blijkt het voordeligst te zijn in mijn geval, dus ik ga alleen de Model 3 daar naartoe verhuizen denk ik.
Promovendum wilde uberhaubt de Model S niet verzekeren.

En hopen dat de echte Tesla verzekering toch wat beter gaat zijn.
 
Inderdaad, je Tesla('s) verzekeren is best lastig geworden. Het wordt tijd dat de echte Tesla verzekering in Europa op de markt komt.
Uit mijn onderzoek blijkt dat veel verzekeringen niet (meer) het Tesla volgsysteem willen accepteren omdat het officieel niet is goedgekeurd (dat hoorde ik van Insuremytesla). Bijna overal moet je dus nu een LoJack of Moving Intelligence.

Ik heb nu voor mijn Model S een prijs van €1700 p/j met 7 schadevrije jaren, 80% korting bij Nationale Nederlanden via een tussenpartij (Chabot) Ze gingen vorig jaar akkoord met de standaard beveiliging, dus geen extra tracker. En ze draaien dat niet terug zolang ik blijf zitten.
Mijn Model 3 kan ik bijvoegen met dezelfde Korting en kom daardoor op €1124 p/j, maar heeft nu ineens wel een tracker nodig (Moving Intelligence).
€350 eenmalig en €120 per jaar ongeveer, en ik voel weerstand bij het moeten kopen van een extra beveiliging omdat de verzekeraars alleen hun eigen systeem willen toestaan.

Geprobeerd beide auto's te verhuizen, maar in bijna alle gevallen wordt de Model S behoorlijk duurder.
Dan eventueel alleen de Model 3. Ik vind maar 3 partijen waar de LoJack of Moving Intelligence niet nodig is:
- InsuremyTesla, Carmeleon, Promovendum

Promovendum blijkt het voordeligst te zijn in mijn geval, dus ik ga alleen de Model 3 daar naartoe verhuizen denk ik.
Promovendum wilde uberhaubt de Model S niet verzekeren.

En hopen dat de echte Tesla verzekering toch wat beter gaat zijn.
Let even op, je schadevrije jaren komen pas beschikbaar bij het beëindigen van je vorige verzekering... Dus 2 verzekeraars is vrijwel altijd een duur geintje. Kwam ik helaas te laat achter.
 
  • Informative
Reactions: pvandamcom
Ik zit zelf bij Turien & co met onze Model 3 SR+.
Totaal €1471,— per jaar (€122,8 p/m) inclusief assurantiebelasting, 3 jaar nieuwwaarde garantie, inclusief inzittende verzekering, op basis van 16 schadevrije jaren en onbeperkt aantal kilometers per jaar. Geen extra voorzieningen als LoJack nodig, gebruik van pin to drive is voldoende.
 
Ik schrik van de hoge bedragen dat ik soms zie. Ik heb een Model 3 LR, 7 schadevrije jaren, ik ben 31 jaar oud, 3 jaar nieuw waarde all risk verzekerd, onbeperkt km. Ik zit bij de ANWB en heb een ANWB lidmaatschap (€15,50) afgesloten voor korting. Moet wel een Lojack installeren (€399 ex btw incl 3 jaar abonnement).
De auto is eigendom van mijn holding dus waarde van mijn auto is ex btw en ik betaal €503,05 p/j. Als ik hem prive had dan betaalde ik €581 p/j.

Ik had liever gehad dat die Lojack niet hoeft maar het kan vanaf het eerste jaar wel uit.