Bob4
Member
Dat is niet helemaal waar...Je krijgt daar sowieso ook geen certificaat van van Tesla.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat is niet helemaal waar...Je krijgt daar sowieso ook geen certificaat van van Tesla.
Dat is niet helemaal waar...
Dat is niet helemaal waar...
Ik kan het me voorstellen dat ze dat kunnen doen wanneer je dronken achter het stuur zat, rijdt zonder geldig rijbewijs etc.Ik denk dat het na ruim 6 jaar tijd is om over te stappen op een beperkt casco verzekering. Weinig aanbieders, maar Carmeleon ziet er goed uit. Maar dan kom ik onderstaande tekst tegen in de voorwaarden:
"Heb je schade aan een ander veroorzaakt? Dan vergoeden wij de schade wel aan de benadeelde partij. Maar wij hebben het recht om de schade op jou te verhalen. In dat geval moet je de schade aan ons terugbetalen"
Is dit gebruikelijk? Wat heb je dan aan een WA verzekering?
Ik kan het me voorstellen dat ze dat kunnen doen wanneer je dronken achter het stuur zat, rijdt zonder geldig rijbewijs etc.
Heb je schade aan een ander veroorzaakt? Dan vergoeden wij de schade wel aan de benadeelde partij. Maar wij hebben het recht om de schade op jou te verhalen. In dat geval moet je de schade aan ons terugbetalen"
Let even op, je schadevrije jaren komen pas beschikbaar bij het beëindigen van je vorige verzekering... Dus 2 verzekeraars is vrijwel altijd een duur geintje. Kwam ik helaas te laat achter.Inderdaad, je Tesla('s) verzekeren is best lastig geworden. Het wordt tijd dat de echte Tesla verzekering in Europa op de markt komt.
Uit mijn onderzoek blijkt dat veel verzekeringen niet (meer) het Tesla volgsysteem willen accepteren omdat het officieel niet is goedgekeurd (dat hoorde ik van Insuremytesla). Bijna overal moet je dus nu een LoJack of Moving Intelligence.
Ik heb nu voor mijn Model S een prijs van €1700 p/j met 7 schadevrije jaren, 80% korting bij Nationale Nederlanden via een tussenpartij (Chabot) Ze gingen vorig jaar akkoord met de standaard beveiliging, dus geen extra tracker. En ze draaien dat niet terug zolang ik blijf zitten.
Mijn Model 3 kan ik bijvoegen met dezelfde Korting en kom daardoor op €1124 p/j, maar heeft nu ineens wel een tracker nodig (Moving Intelligence).
€350 eenmalig en €120 per jaar ongeveer, en ik voel weerstand bij het moeten kopen van een extra beveiliging omdat de verzekeraars alleen hun eigen systeem willen toestaan.
Geprobeerd beide auto's te verhuizen, maar in bijna alle gevallen wordt de Model S behoorlijk duurder.
Dan eventueel alleen de Model 3. Ik vind maar 3 partijen waar de LoJack of Moving Intelligence niet nodig is:
- InsuremyTesla, Carmeleon, Promovendum
Promovendum blijkt het voordeligst te zijn in mijn geval, dus ik ga alleen de Model 3 daar naartoe verhuizen denk ik.
Promovendum wilde uberhaubt de Model S niet verzekeren.
En hopen dat de echte Tesla verzekering toch wat beter gaat zijn.
Je vergeet Interpolis, daar is een LoJack ook niet verplicht.\
Dan eventueel alleen de Model 3. Ik vind maar 3 partijen waar de LoJack of Moving Intelligence niet nodig is:
- InsuremyTesla, Carmeleon, Promovendum