pvandamcom
Member
Ik heb de Model 3 nu verzekerd via Nationale Nederlanden (Tussenpersoon VLC & Partners), naast de Model S. Omdat de Model S een bestaande verzekering was hoefde daar vooralsnog geen verplicht tracking systeem in, de Model 3 wel.
Lang gezocht naar een goed alternatief, nog niet bevredigend gevonden, want ik kreeg wel een goede prijs voor de Model 3.
Ik heb specifiek gevraagd welke dekking wegvalt als ik besluit de tracking device niet in te bouwen.
Blijkt dat alleen de dekking bij Diefstal, joyriding en inbraak wegvalt, de rest van de dekking blijft in stand.
Over inbraak hadden we nog een discussie, daar wacht ik nog op antwoord, want dat vond de tussenpersoon ook niet logisch.
Het lijkt mij wel een acceptabel risico dat diefstal en joyriding wegvalt, want de Model 3 heeft toch al een andere entry beveiliging die vooralsnog niet gekraakt is. Bovendien hebben we pin-to-drive aan staan.
Ik hoop wel snel op een echte Tesla verzekering. insuremytesla komt wel dicht in de buurt, maar was in mijn geval nog een stuk duurder.
Principieel wil ik toch niet dat 3rd party tracking device in laten bouwen.
Lang gezocht naar een goed alternatief, nog niet bevredigend gevonden, want ik kreeg wel een goede prijs voor de Model 3.
Ik heb specifiek gevraagd welke dekking wegvalt als ik besluit de tracking device niet in te bouwen.
Blijkt dat alleen de dekking bij Diefstal, joyriding en inbraak wegvalt, de rest van de dekking blijft in stand.
Over inbraak hadden we nog een discussie, daar wacht ik nog op antwoord, want dat vond de tussenpersoon ook niet logisch.
Het lijkt mij wel een acceptabel risico dat diefstal en joyriding wegvalt, want de Model 3 heeft toch al een andere entry beveiliging die vooralsnog niet gekraakt is. Bovendien hebben we pin-to-drive aan staan.
Ik hoop wel snel op een echte Tesla verzekering. insuremytesla komt wel dicht in de buurt, maar was in mijn geval nog een stuk duurder.
Principieel wil ik toch niet dat 3rd party tracking device in laten bouwen.
Dat is duidelijk. Ik heb CB nog gevraagd of een Lojack voldoende was. Het antwoord was nee, het moest en zou het VBV/SCM of CCV/SCM systeem met jamming detectie moeten zijn.
CB heeft de afgelopen jaren veel verzekeringen verslechterd qua dekking tegen steeds hogere premies.
Met de auto en de woning nu elders onderdak.