Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de Model 3 nu verzekerd via Nationale Nederlanden (Tussenpersoon VLC & Partners), naast de Model S. Omdat de Model S een bestaande verzekering was hoefde daar vooralsnog geen verplicht tracking systeem in, de Model 3 wel.
Lang gezocht naar een goed alternatief, nog niet bevredigend gevonden, want ik kreeg wel een goede prijs voor de Model 3.

Ik heb specifiek gevraagd welke dekking wegvalt als ik besluit de tracking device niet in te bouwen.
Blijkt dat alleen de dekking bij Diefstal, joyriding en inbraak wegvalt, de rest van de dekking blijft in stand.
Over inbraak hadden we nog een discussie, daar wacht ik nog op antwoord, want dat vond de tussenpersoon ook niet logisch.

Het lijkt mij wel een acceptabel risico dat diefstal en joyriding wegvalt, want de Model 3 heeft toch al een andere entry beveiliging die vooralsnog niet gekraakt is. Bovendien hebben we pin-to-drive aan staan.

Ik hoop wel snel op een echte Tesla verzekering. insuremytesla komt wel dicht in de buurt, maar was in mijn geval nog een stuk duurder.
Principieel wil ik toch niet dat 3rd party tracking device in laten bouwen.

Dat is duidelijk. Ik heb CB nog gevraagd of een Lojack voldoende was. Het antwoord was nee, het moest en zou het VBV/SCM of CCV/SCM systeem met jamming detectie moeten zijn.
CB heeft de afgelopen jaren veel verzekeringen verslechterd qua dekking tegen steeds hogere premies.
Met de auto en de woning nu elders onderdak.
 
Het lijkt mij wel een acceptabel risico dat diefstal en joyriding wegvalt, want de Model 3 heeft toch al een andere entry beveiliging die vooralsnog niet gekraakt is. Bovendien hebben we pin-to-drive aan staan
Da's dapper. Ik laat wel een LoJack inbouwen (ANWB vraagt hier om). Niet omdat ik denk dat de auto daarmee niet of minder makkelijk gestolen kan worden. Zelfs niet omdat ik denk dat ze hem dan eerder terug vinden. Maar omdat ik graag dekking wil als hij wel gestolen wordt.

Alle entry beveiligingen en pin-to-drives van de wereld gaan, als ze hem echt willen hebben, m.i. niet voorkomen dat jouw auto gejat wordt.
 
Ik heb de Model 3 nu verzekerd via Nationale Nederlanden (Tussenpersoon VLC & Partners), naast de Model S. Omdat de Model S een bestaande verzekering was hoefde daar vooralsnog geen verplicht tracking systeem in, de Model 3 wel.
Lang gezocht naar een goed alternatief, nog niet bevredigend gevonden, want ik kreeg wel een goede prijs voor de Model 3.

Ik heb specifiek gevraagd welke dekking wegvalt als ik besluit de tracking device niet in te bouwen.
Blijkt dat alleen de dekking bij Diefstal, joyriding en inbraak wegvalt, de rest van de dekking blijft in stand.
Over inbraak hadden we nog een discussie, daar wacht ik nog op antwoord, want dat vond de tussenpersoon ook niet logisch.

Het lijkt mij wel een acceptabel risico dat diefstal en joyriding wegvalt, want de Model 3 heeft toch al een andere entry beveiliging die vooralsnog niet gekraakt is. Bovendien hebben we pin-to-drive aan staan.

Ik hoop wel snel op een echte Tesla verzekering. insuremytesla komt wel dicht in de buurt, maar was in mijn geval nog een stuk duurder.
Principieel wil ik toch niet dat 3rd party tracking device in laten bouwen.
Mag aannemen dat je premie dan ook wel flink omlaaggaat.
 
  • Informative
Reactions: pvandamcom
Alle entry beveiligingen en pin-to-drives van de wereld gaan, als ze hem echt willen hebben, m.i. niet voorkomen dat jouw auto gejat wordt.
Het gilde heeft het mbt de Tesla's wel opgegeven inmiddels. Zie in onderstaand overzicht de diefstalkans voor EV's. In 2019 2 Tesla's gestolen en beide teruggevonden van de ca. 40.000 rondrijdende exemplaren. Laagste diefstalkans, niet alleen van Ev's maar van het hele wagenpark. Officiële cijfers van het Landelijk Informatiecentrum Voertuigcriminaliteit uit dit rapport:
https://liv.nl/fileadmin/user_upload/LIV/Documenten/Jaarcijfers/Statistiek_Voertuigdiefstal_2019.pdf
grab83.jpg
 
  • Love
Reactions: ramonneke
Dat ze als auto's worden teruggevonden, maar zouden de accu's niet diefstal waardig zijn? Dus zo snel mogelijk uit elkaar halen, zoals met andere auto's ook gebeurt?

De data zegt dat het tot nu toe niet gebeurt, maar zou dat stuk niet diefstal gevoelig zijn, of is het te makkelijk te traceren tot een gestolen auto? Track&trace volledig op ieder onderdeel, zoals bij vliegtuigen?

PS als je goed in de tabel kijkt dan zie je dat ook Renault, Honda en Opel een perfecte score hebben.
 
Last edited:
Het gilde heeft het mbt de Tesla's wel opgegeven inmiddels. Zie in onderstaand overzicht de diefstalkans voor EV's. In 2019 2 Tesla's gestolen en beide teruggevonden van de ca. 40.000 rondrijdende exemplaren. Laagste diefstalkans, niet alleen van Ev's maar van het hele wagenpark. Officiële cijfers van het Landelijk Informatiecentrum Voertuigcriminaliteit uit dit rapport:
https://liv.nl/fileadmin/user_upload/LIV/Documenten/Jaarcijfers/Statistiek_Voertuigdiefstal_2019.pdf
View attachment 513599
Kennelijk willen ze ze niet echt hebben. Alle gekheid op een stokje: De cijfers zijn over heel 2019. De omvang van het wagen park is m.i. gebaseerd op de stand per eind 2019. Ruim een kwart van die 40.000 auto's was er begin december 2019 nog niet. En beetje vertekent dat wel. Maar blijft een mooi resultaat.
 
Centraal beheer is zo wie zo duur en niet eerlijk .
Ze zijn 10,- duurder geworden en hebben hun afspraken qua waar ik mijn Tesla mocht brengen aangepast , terwijl er telefonisch verzekerd werd dat ik naar alle garages mocht .
Nu nog een akkefietje lopen over een schade die door een tegenpartij werd veroorzaakt .Ben al rustig aan het rond kijken voor een andere verzekering .
 
Afgelopen weekend heb ik een tweedehands Model S besteld via Tesla, zie ook:

Tweedehands S-je van Tesla zelf - positieve ervaring

Nu ben ik de verzekering aan het onderzoeken.
Ik heb al veel gelezen hier op het forum.
Hebben jullie nog actuele tips voor verzekeringsmaatschappijen?
Voor en nadelen maatschappijen?
En waar moet ik op letten?
Alvast bedankt!
 
Lucky you.

Dit weekend kwam mijn dochter terug van een lange vakantie. Heb nog geen tijd gehad haar uitleg te geven over hoe de 3 werkt. Gisteren is ze met de 3 naar haar werk (Mediapark) gereden en gelukkig zonder problemen of schade terug gekomen. Beviel haar prima ondanks mijn zorgen of ze alles wel kon vinden... Vandaag weer met de Fiat en dan moet ze laden om weer thuis te kunnen komen. Alle laadpalen al voor 8u bezet waaronder een aantal hybrides. Gelukkig kon ze wel in de buurt parkeren en met behulp van de facilitaire dienst kon ze de kabel van een auto die al vol was laten ontkoppelen zodat zij kan laden. Komt ze toch nog weer thuis vanavond:).

Mediapark Hilversum? Dan in geval van nood binnendoor naar SuC Naarden :)
 
Centraal beheer is zo wie zo duur en niet eerlijk .
Ze zijn 10,- duurder geworden en hebben hun afspraken qua waar ik mijn Tesla mocht brengen aangepast , terwijl er telefonisch verzekerd werd dat ik naar alle garages mocht .
Nu nog een akkefietje lopen over een schade die door een tegenpartij werd veroorzaakt .Ben al rustig aan het rond kijken voor een andere verzekering .
CB is niet duur maar inderdaad ook niet eerlijk. Je wordt naar binnen gelokt met een mooie aanbieding. Vervolgens lijkt alles in orde en vind een na-calculatie plaats. Ik ken drie personen waaronder ikzelf waarbij de nacalculatie wel een schrik reactie teweeg bracht en dat is niet vanuit een positieve ervaring. Ondanks die ervaring zijn ze zeker niet duur te noemen.
 
Afgelopen weekend heb ik een tweedehands Model S besteld via Tesla, zie ook:

Tweedehands S-je van Tesla zelf - positieve ervaring

Nu ben ik de verzekering aan het onderzoeken.
Ik heb al veel gelezen hier op het forum.
Hebben jullie nog actuele tips voor verzekeringsmaatschappijen?
Voor en nadelen maatschappijen?
En waar moet ik op letten?
Alvast bedankt!
Er is al heel veel geschreven in dit draadje. De wijzigingen van de verzekeringsmaatschappijen zijn moeilijk bij te houden. Kijk naar wat jij belangrijk vindt en waar je je goed bij voelt. Voor mij geldt CB omdat ik dan meerdere zaken bij dezelfde verzekeringsmaatschappij heb lopen en CB is niet duur. Het zal vast ergens goedkoper kunnen, maar toen ik keek was CB het goedkoopste voor mij.
Nadeel was dat ik een diefstalblokkering met track en tracing module moest laten installeren. Die mag er eind dit jaar vanaf omdat de auto dan ouder is dan 5 jaar. Scheelt in elk geval het bedrag aan Allsetra.