Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt voor de reacties. Afgaande op de premieberekeningen op internet (kan helaas Avero niet online berekenen, misschien wel een belletje aan wagen) komen Allianz Direct en Centraal Beheer redelijk goed uit de verf.

Een forumlid had een paar pagina's ook ANWB geadviseerd, enkel is deze online niet te berekenen, misschien dat ik hen ook eens bel.

En @Mars2020 bedankt, ik ga de leaseverklaring opvragen bij de leasemij's!

De ANWB is gebeld: deze verzekeren mij niet, vanwege mijn leeftijd, in combinatie met het hoge vermogen en de hoge cataloguswaarde van de auto (terwijl ik 'm wilde verzekeren op aankoopwaarde in plaats van nieuwwaarde, geen idee waarom de cataloguswaarde dan relevant is).

Met een afstandsverklaring van de schadevrije jaren van mijn vrouw kom ik uiteindelijk toch aan een goed setje schadevrije jaren.

Nog steeds is Centraal Beheer qua premie het voordeligste, gevolgd door AllianzDirect. Heeft iemand al eens uitgezocht welke van de twee de beste voorwaarden kent?
 
Ik kreeg vorige week ook een verhoging via Carmeleon door, waarbij de Model S 75D (sep 2018) met 17 schadevrije jaren naar €170/maand ging. Dat vond ik nogal een forse verhoging. Ik heb de wagen nu verzekerd bij de ANWB voor €98/maand (jaarlijks betalen). Ik rij de auto zakelijk, maar deze staat wel op mijn naam. Een Lojack was wel een vereiste, maar die had ik vanwege mijn vorige verzekering. Opzegging naar Carmeleon gaat dus nu de deur uit...
 
Ook even gebeld met Carmeleon en die gaf aan dat ze de schade herverzekert hebben bij een andere partij. Die wil geen Tesla's met een waarde boven de 60K (zijn ze denk ik vrijwel allemaal) meer verzekeren. Die worden dus niet eens meer aangenomen en de bestaande premies worden flink verhoogd. Dan gaan de mensen vanzelf wel weg en anders verdien je er nog lekker aan. Bewust beleid dus om Tesla-rijders te lozen. Verhoging gaat blijkbaar altijd in na 12-maanden (of veelvoud)...
 
Via Independer kom ik bij Centraal Beheer uit.
Model X 75D, aug 2017, 35.000 km/jr, LoJack, geen inzittende verzekering oid. (geen zakelijke kms).
Ik heb 19 schadevrije jaren.
Premie valt me eigenlijk wel mee? (of zie ik iets over het hoofd)

upload_2020-8-27_22-37-14.png
 
Ook even gebeld met Carmeleon en die gaf aan dat ze de schade herverzekert hebben bij een andere partij. Die wil geen Tesla's met een waarde boven de 60K (zijn ze denk ik vrijwel allemaal) meer verzekeren. Die worden dus niet eens meer aangenomen en de bestaande premies worden flink verhoogd. Dan gaan de mensen vanzelf wel weg en anders verdien je er nog lekker aan. Bewust beleid dus om Tesla-rijders te lozen. Verhoging gaat blijkbaar altijd in na 12-maanden (of veelvoud)...
Verzekering
 
upload_2020-8-28_20-46-10.png

Ik heb een belrondje gedaan en overal gechecked of de verzekering op naam vd zaak kan. Centraal Beheer was supersnel met een offerte aan de telefoon, maar de beste man vreesde al dat hem dit niet ging worden .

Ik ga het InsureMyTesla gunnen. Iemand die daar een kanttekening bij zou wil plaatsen?
 
Welke cataloguswaarde? (van mij 111.000 incl btw)
Daar zit het verschil... Had niet gezien dat je een ander model rijd;)..... Ik heb zelf de SR+. Die Kost ongeveer de helft.....
Ik heb ook een 308sw daar verzekerd en die premie is €900,— incl en het verschil in catalogus prijs is €20k. Maar dat zegt denk ik niet veel.
Turien is voor zover ik weet wel meer toegespitst op de duurdere merken, dus misschien wel het navragen waard.
 
  • Informative
Reactions: cvonken
View attachment 581711
Ik heb een belrondje gedaan en overal gechecked of de verzekering op naam vd zaak kan. Centraal Beheer was supersnel met een offerte aan de telefoon, maar de beste man vreesde al dat hem dit niet ging worden .

Ik ga het InsureMyTesla gunnen. Iemand die daar een kanttekening bij zou wil plaatsen?
CB gaat ervan uit dat jij niet de enige bestuurder bent, indien zakelijk. Als je kan aantonen/ aangeven dat jij de enige bestuurder bent gaat de premie na beneden.
 
Hier ook het Carmeleon verhaal. Ik heb afgelopen jaar al een akkefietje met ze gehad, en nu dit ook nog eens.

ANWB lijkt bij mij veruit de goedkoopste; 1490 euro per jaar (MX uit 2018). Het scheelt zoveel dat ik er achterdochtig van wordt. Wat zie ik over het hoofd?
 
Hier ook het Carmeleon verhaal. Ik heb afgelopen jaar al een akkefietje met ze gehad, en nu dit ook nog eens.

ANWB lijkt bij mij veruit de goedkoopste; 1490 euro per jaar (MX uit 2018). Het scheelt zoveel dat ik er achterdochtig van wordt. Wat zie ik over het hoofd?
Voor wat het waard is: bij uitzoeken verzekering voor m’n 3 vorig jaar scheelde het soms meer dan een factor 2, zonder nadrukkelijk verschil in voorwaarden. Denk dat de actuarissen bij de verzekeraars nog zoekende zijn wat voor schade je kan verwachten met dit type auto’s, dan wel dat sommige verzekeraars er bewust voor kiezen om de elektrische rijders binnen te slepen.
Voorwaarden niet bekeken maar zou bij ANWB verwachten dat die redelijk zijn.
 
Premie omlaag! Tesla vrienden, zomaar een vraagje waar ik het weekend aan dacht. In december 2018 kost ik een MS 75Dop de zaak. Een slordige 95k. De moeite om ook goed te verzekeren. Ik kwam met mijn schadevrije jaren terecht bij Insuremytesla. (Victor/ Marsh) De premie is natuurlijk zoals bij elke verzekeraar gebaseerd op de nieuwwaarde van de auto. Normaal gaat die nieuwaarde alleen maar omhoog bij ICE auto's.

Nu is die nieuwwaarde van een S75 drastisch gedaald en nu al niet eens meer leverbaar. Rijd ik hem totalloss dan is de kostprijs van een MS100D al lager dan de 75D. Kan ik van mijn verzekeraar verwachten dat daarom de premie van mijn 75D omlaag gaat? Het risico wordt imeers alleen maar kleiner,. Iemand daar ervaring mee? of zit iemand toevallig in de verzekeringen hier?

thanks