Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Premie omlaag! Tesla vrienden, zomaar een vraagje waar ik het weekend aan dacht. In december 2018 kost ik een MS 75Dop de zaak. Een slordige 95k. De moeite om ook goed te verzekeren. Ik kwam met mijn schadevrije jaren terecht bij Insuremytesla. (Victor/ Marsh) De premie is natuurlijk zoals bij elke verzekeraar gebaseerd op de nieuwwaarde van de auto. Normaal gaat die nieuwaarde alleen maar omhoog bij ICE auto's.

Nu is die nieuwwaarde van een S75 drastisch gedaald en nu al niet eens meer leverbaar. Rijd ik hem totalloss dan is de kostprijs van een MS100D al lager dan de 75D. Kan ik van mijn verzekeraar verwachten dat daarom de premie van mijn 75D omlaag gaat? Het risico wordt imeers alleen maar kleiner,. Iemand daar ervaring mee? of zit iemand toevallig in de verzekeringen hier?

thanks
Voor de nieuwwaardeverzekering is dat wel een punt, maar voor het WA-deel en voor kleinere ongevallen blijft e.e.a. even duur. En ICE-auto's worden in steeds minder grote oplagen gebouwd en inderdaad juist duurder om te vervangen/herstellen (en tweedehands over niet al te lange tijd juist steeds minder waard, hoewel er nu (in afwachting van prijsdalingen op EV's) tijdelijk veel vraag is naar tweedehands ICE)
 
Premie omlaag! Tesla vrienden, zomaar een vraagje waar ik het weekend aan dacht. In december 2018 kost ik een MS 75Dop de zaak. Een slordige 95k. De moeite om ook goed te verzekeren. Ik kwam met mijn schadevrije jaren terecht bij Insuremytesla. (Victor/ Marsh) De premie is natuurlijk zoals bij elke verzekeraar gebaseerd op de nieuwwaarde van de auto. Normaal gaat die nieuwaarde alleen maar omhoog bij ICE auto's.

Nu is die nieuwwaarde van een S75 drastisch gedaald en nu al niet eens meer leverbaar. Rijd ik hem totalloss dan is de kostprijs van een MS100D al lager dan de 75D. Kan ik van mijn verzekeraar verwachten dat daarom de premie van mijn 75D omlaag gaat? Het risico wordt imeers alleen maar kleiner,. Iemand daar ervaring mee? of zit iemand toevallig in de verzekeringen hier?

thanks

helaas, modellen voor dit soort verzekeringen blijven rekenen met de oorspronkelijke aanschafprijs. Anders kom je in maatwerk met taxatierapporten terecht, maar daar is buiten de oldtimer markt volgens mij weinig aanbod in.
 
Hier ook het Carmeleon verhaal. Ik heb afgelopen jaar al een akkefietje met ze gehad, en nu dit ook nog eens.

ANWB lijkt bij mij veruit de goedkoopste; 1490 euro per jaar (MX uit 2018). Het scheelt zoveel dat ik er achterdochtig van wordt. Wat zie ik over het hoofd?
ANWB vergoed maximaal 75.000,- . Ex BTW dat wel. Dus voor een X uit 2018 is dat te weinig. Voor 75k kan je een nieuwe X kopen, maar dan wel met de huidige bijtelling. Dat is pas het echte nadeel. Carmeleon had een bijtellingsbeschermer; hoewel ik die niet meer op de polis terug zag. Carmeleon vertrouwde ik eigenlijk daarom ook al niet meer. Na tariefaanpassing meteen beide auto's daar weggehaald en nu naar ANWB gebracht. Betaal nu voor een 75D, 2018 en een nieuwe e-up bij elkaar 1500 / jaar. Met alle opties erbij.
 
ANWB vergoed maximaal 75.000,- . Ex BTW dat wel. Dus voor een X uit 2018 is dat te weinig. Voor 75k kan je een nieuwe X kopen, maar dan wel met de huidige bijtelling. Dat is pas het echte nadeel. Carmeleon had een bijtellingsbeschermer; hoewel ik die niet meer op de polis terug zag. Carmeleon vertrouwde ik eigenlijk daarom ook al niet meer. Na tariefaanpassing meteen beide auto's daar weggehaald en nu naar ANWB gebracht. Betaal nu voor een 75D, 2018 en een nieuwe e-up bij elkaar 1500 / jaar. Met alle opties erbij.
ANWB kan toch niet voor zakelijke auto’s?
 
Hallo allemaal, aangezien ik vaak nuttige info heb gevonden op dit forum, wil ik nu mijn steentje bijdragen door wat uitzoekwerk mbt een allrisk verzekering te delen.
Achtergrond: Ik heb mijn Model S 75D uit sept 2016 (1e eigenaar, ca € 98k) ingeruild voor een Model S performance + ludicrous (2e eig, nieuwwaarde ca € 111k) uit juni 2020. Ik heb 28 schadevrije jaren wat mij op 75% no claim korting brengt.

Hier mijn bevindingen:
View attachment 607421

Ik heb voor FBTO gekozen.

Uiteraard kunnen de uitkomsten sterk verschillen, afhankelijk van woonplaats, leeftijd en no-claim korting. Desondanks hoop ik dat iemand er iets aan heeft.
 
Mijn verzekering verloopt binnenkort weer. Was verzekerd bij https://victorinsurance.nl/ en had een premiebedrag van 1.750. Vorig jaar op mijn Rotterdamse gebiedje de laagste premie die ik kon krijgen met 15 schadevrije jaren. Zojuist een nieuwe offerte aangevraagd. Nieuwe premie is 1.497,31 + 20 euro poliskosten.

Nu dus zeg maar 125 euro per maand. Auto is nu 2 jaar. Gezien een nieuwe Model S stukken goedkoper nu aan het overwegen nu de auto WA + beperkt casco te gaan verzekeren.
 
In ons geval maakte zakelijk/prive geen verschil in premie, alleen dan dat in geval van zakelijk eea ex btw wordt verrekend.

In mijn beleving is het enige verschil dat bij zakelijk de BTW niet wordt uitgekeerd maar je dezelfde premie betaald. Hier betaal je assurantiebelasting op en die kun je niet verrekenen.

Verder met zakelijk, zodra de auto op de balans staat is deze zakelijk ongeacht ZZP'er of niet maar dat hoeft nog niet zakelijk gebruik te zijn. Ik ben ZZP'er, de auto staat op de balans, ik wil deze dus eigenlijk ex BTW verzekeren (zou 21% schelen maar je krijgt dus geheel geen korting, die steken de verzekeraars lekker zelf in hun zak).

Kan ik van mijn verzekeraar verwachten dat daarom de premie van mijn 75D omlaag gaat? Het risico wordt imeers alleen maar kleiner,. Iemand daar ervaring mee? of zit iemand toevallig in de verzekeringen hier?

Nee, geen enkele verzekeraar doet dat. Het is vrij bizar dat er eigenlijk geen verzekeraar op Hollandse bodem is die hier niet een goed product voor heeft. Maarja, de S/X blijft natuurlijk een niche markt hier. Lastig om daar daadwerkelijk dan een goede boterham op te verdienen. Dat toont natuurlijk ook de ware aard aan want men wil verdienen aan verzekeraars en niet daadwerlijke verzekeren.


Mijn cataloguswaarde is 130.000, de auto kost nu nieuw 96.500 dus nog geen 80.000 ex de BTW. Hier ook weer wordt je belazerd want de premie is *altijd* gebaseerd op de cataloguswaarde inclusief de BTW maar in mijn geval keren ze dus de dagwaarde ex. BTW uit.

Dus enige optie, enkel WA verzekeren. Dat kan bijna overal en scheelt je meer dan 100 euro per maand.

Mocht een verzekeraar meelezen:

- De auto wordt statistisch niet gestolen, zeer klein risico
- Stormschade is een zeer klein risico
- Hoog eigen risico, doe eens gek 5k of misschien zelfs 10k? Immers, je verzekert dat wat je niet zelf kunt dragen. Als je een auto koopt van 100k dan kun je ook echt wel een aardig eigenrisico dragen.
- Rijgedrag, gebruik een rij monitoring systeem wat de Tesla API uitvraagt en accelleratie als ook overschrijding van de max snelheid meet en de max snelheid zelf en pas adaptief een korting toe op de premie.
- Dagwaarde EX BTW kunnen verzekeren ipv de cataloguswaarde inclusief BTW


Voor een WA beperkt casco verzekeraar echt *super* weinig risico. Daar moet toch een goed product voor op de markt te zettten zijn dat een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft
 
Ik heb gisteren van Carmeleon mijn nieuwe polis binnen gekregen voor het komende jaar, helaas heb ik een aantal maanden geleden schade opgelopen na een parkeer incident waardoor beide partijen aansprakelijk werden gesteld. Gevolg voor mij dat ik terug ga naar 1 zuiver schadevrij jaar. Dit heeft als gevolg dat mijn volledig casco premie van € 197,- p/mnd nu naar € 450,- per maand gaat (ja je leest het goed).
Als ik online ga zoeken dan is elke polis (zelfde voorwaarden) sowieso goedkoper dan die van Carmeleon, ik twijfel nu ook om naar WA+ te gaan maar het risico is wel groot met een auto van 3.5 jaar oud....

Zijn er hier nog mensen die tips hebben?
Ik meen gelezen te hebben dat iemand hier het diefstal gedeelte uit zijn polis heeft laten halen en dat dit aanzienlijk scheelde?

Al vast bedankt!
 
Ik heb gisteren van Carmeleon mijn nieuwe polis binnen gekregen voor het komende jaar, helaas heb ik een aantal maanden geleden schade opgelopen na een parkeer incident waardoor beide partijen aansprakelijk werden gesteld. Gevolg voor mij dat ik terug ga naar 1 zuiver schadevrij jaar. Dit heeft als gevolg dat mijn volledig casco premie van € 197,- p/mnd nu naar € 450,- per maand gaat (ja je leest het goed).
Als ik online ga zoeken dan is elke polis (zelfde voorwaarden) sowieso goedkoper dan die van Carmeleon, ik twijfel nu ook om naar WA+ te gaan maar het risico is wel groot met een auto van 3.5 jaar oud....

Zijn er hier nog mensen die tips hebben?
Ik meen gelezen te hebben dat iemand hier het diefstal gedeelte uit zijn polis heeft laten halen en dat dit aanzienlijk scheelde?

Al vast bedankt!

Zonder de hoogte van de bedragen te kennen. Zelf de schade betalen zorgt ervoor dat je je oude schade vrije jaren kan behouden. Kan bij mijn weten binnen het kalenderjaar ook met terugwerkende kracht.
 
  • Helpful
Reactions: Dim70
Zonder de hoogte van de bedragen te kennen. Zelf de schade betalen zorgt ervoor dat je je oude schade vrije jaren kan behouden. Kan bij mijn weten binnen het kalenderjaar ook met terugwerkende kracht.

Dit voorstel heb ik inderdaad gehad, betrof een bedrag van € 4000,- ex btw.
Een Concullega welke ook bij Carmeleon verzekerd is kreeg bij zijn prolongatie ook een verhoging van zo'n € 60,- p/mnd en hij had geen schade gereden. Dat mijn premie zou stijgen (5 tredes terug) was mij wel bekend maar met een bedrag van € 250,- per maand wel ietsje :cool: aan de hoge kant....

Heb zojuist een nieuwe polis binnen gekregen van Insure My Tesla, deze vragen zo'n € 1900,- op jaarbasis, ik moet nog even goed de polisvoorwaarden lezen maar dit valt mij enorm mee en het kan dus met dezelfde voorwaarden toch goedkoper lijkt het (zelfs met het huidige maandbedrag van €197,-) ....
Ook bij independer kreeg ik al een aantal mogelijkheden te zien welke al een heel stuk onder Carmeleon lagen dus met 1 zuiver schadevrij jaar.....
Carmeleon (ASR) is denk ik niet meer interessant voor de Tesla rijder als ik het zo mag opvatten.
 
  • Like
Reactions: ERvee
..
Dus enige optie, enkel WA verzekeren. Dat kan bijna overal en scheelt je meer dan 100 euro per maand. ...
Is inderdaad de afslag die ik heb genomen. Voor een privé auto met een dagwaarde (ver) onder de € 20K leek me dat prima. Dat die auto ooit iets van € 120K incl BTW heeft gekost, betekent vandaag helemaal niets meer en kan ik niet als grondslag voor een WA+ of all risk premie accepteren.

Kost overigens € 611,71 incl. assurantiebelasting per jaar, die WA polis.
 
Er zijn inmiddels genoeg verzekeraars die naar je rijgedrag kijken en ook cataloguswaarde staat niet bij elke verzekeraar als een vast gegeven.

Het echte probleem in de systemen van de verzekeraars blijft het vermogen van Tesla’s. Ik ben zo blij dat ik uiteindelijk niet voor de Performance van Model 3 ben gegaan, de LR heb ik nog all risk kunnen verzekeren voor 60 euro per maand, de Performance zou minimaal 175 hebben gekost, puur vanwege vermogen...

In mijn beleving is het enige verschil dat bij zakelijk de BTW niet wordt uitgekeerd maar je dezelfde premie betaald. Hier betaal je assurantiebelasting op en die kun je niet verrekenen.

Verder met zakelijk, zodra de auto op de balans staat is deze zakelijk ongeacht ZZP'er of niet maar dat hoeft nog niet zakelijk gebruik te zijn. Ik ben ZZP'er, de auto staat op de balans, ik wil deze dus eigenlijk ex BTW verzekeren (zou 21% schelen maar je krijgt dus geheel geen korting, die steken de verzekeraars lekker zelf in hun zak).



Nee, geen enkele verzekeraar doet dat. Het is vrij bizar dat er eigenlijk geen verzekeraar op Hollandse bodem is die hier niet een goed product voor heeft. Maarja, de S/X blijft natuurlijk een niche markt hier. Lastig om daar daadwerkelijk dan een goede boterham op te verdienen. Dat toont natuurlijk ook de ware aard aan want men wil verdienen aan verzekeraars en niet daadwerlijke verzekeren.


Mijn cataloguswaarde is 130.000, de auto kost nu nieuw 96.500 dus nog geen 80.000 ex de BTW. Hier ook weer wordt je belazerd want de premie is *altijd* gebaseerd op de cataloguswaarde inclusief de BTW maar in mijn geval keren ze dus de dagwaarde ex. BTW uit.

Dus enige optie, enkel WA verzekeren. Dat kan bijna overal en scheelt je meer dan 100 euro per maand.

Mocht een verzekeraar meelezen:

- De auto wordt statistisch niet gestolen, zeer klein risico
- Stormschade is een zeer klein risico
- Hoog eigen risico, doe eens gek 5k of misschien zelfs 10k? Immers, je verzekert dat wat je niet zelf kunt dragen. Als je een auto koopt van 100k dan kun je ook echt wel een aardig eigenrisico dragen.
- Rijgedrag, gebruik een rij monitoring systeem wat de Tesla API uitvraagt en accelleratie als ook overschrijding van de max snelheid meet en de max snelheid zelf en pas adaptief een korting toe op de premie.
- Dagwaarde EX BTW kunnen verzekeren ipv de cataloguswaarde inclusief BTW


Voor een WA beperkt casco verzekeraar echt *super* weinig risico. Daar moet toch een goed product voor op de markt te zettten zijn dat een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft