Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Het lijkt dichterbij te komen, verzekeren bij Tesla...
Verzekeren bij een Amerikaans bedrijf? Brrrrr. Dacht het niet! Die hebben als enige incentive om de claims zo laag mogelijk te houden en doen alles om dat te bereiken.
 
Verlenging van Centraal Beheer binnen. Verhoging van ca 5€ per maand (van 94 naar 99€ p mnd (volledig casco)), met als redenen hoge herstelkosten tgv de elektronische systemen, de schades in de winter. Ene kant valt het mee, andere kant… tsja: geen onafhankelijke partij die de motivaties kan toetsen…
 
Verlenging van Centraal Beheer binnen. Verhoging van ca 5€ per maand (van 94 naar 99€ p mnd (volledig casco)), met als redenen hoge herstelkosten tgv de elektronische systemen, de schades in de winter. Ene kant valt het mee, andere kant… tsja: geen onafhankelijke partij die de motivaties kan toetsen…
Op basis van hoeveel schade vrije jaren?
Ik zit bij ANWB en betaal 67 per maand op basis van 12 schade vrije jaren.
 
Ter vergelijking: 246 (sept-2019, eerste auto) naar 289 (sept-2020, 1 jaar schadevrij). Carmeleon volledig casco in Amsterdam, want niemand anders wou me verzekeren voor minder. Dat maakt het ook lastig om te vergelijken, omdat voor 0-3 jaar de verzekeringsprijzen er totaal anders uit zien.

Gelukkig zien de prijzen er voor mij wel stukken beter uit dit jaar.
 
Ter vergelijking: 246 (sept-2019, eerste auto) naar 289 (sept-2020, 1 jaar schadevrij). Carmeleon volledig casco in Amsterdam, want niemand anders wou me verzekeren voor minder. Dat maakt het ook lastig om te vergelijken, omdat voor 0-3 jaar de verzekeringsprijzen er totaal anders uit zien.

Gelukkig zien de prijzen er voor mij wel stukken beter uit dit jaar.
Oh wauw. Dat wat je aan brandstof bespaart gooi je zo ongeveer weer bij de verzekeraar over de schutting dus :eek:
Fijn als je door die eerste 3 jaar bent dan!
 
Oh wauw. Dat wat je aan brandstof bespaart gooi je zo ongeveer weer bij de verzekeraar over de schutting dus :eek:
Fijn als je door die eerste 3 jaar bent dan!
Door corona rij ik niet veel. En ik ben nu net 1.5 jaar autobezitter, dus moet nog 1.5 jaar. Sterker: de verzekering is ongeveer even duur als onbeperkt treinreizen. Ja, dit was voor mij een enorme domper. Carmeleon pakt gewoon wat ie pakken kan met die 50 euro erbij.

Ik had een te druk jaar, om de verzekering aan te pakken, maar ga dat nu toch zeker doen. Dus als iemand tips heeft, dan hoor ik het graag.
 
Bij mij is Allianz Direct nog steeds het goedkoopste, maar uiteraard YMMV. Ik heb dan wel een X met een wat hogere aanschafwaarde, bij veel verzekeraars zit daar een soort van extra risico en dus hogere premie aan vast.
 
Voor mij was Unive het gunstigst. ANWB deed te moeilijk. Ik wist niet of er een lo-jack inzat en dus kon ik hem niet verzekeren bij de ANWB. Andere verzekeringen kreeg ik een periode om het aan te tonen of te installeren. Unvive vindt de standaard Tesla systeem goed genoeg.
Dus misschien niet de goedkoopste maar zonder de nood van een Lo-jack abbo wel de goedkoopste voor mij.
 
Ik ga dan Interpolis, Centraal Beheer, Promovendum en ANWB vergelijken. Ik deel mijn ekselletje hier wel.

Herinner me ineens wat het grote probleem is. Het is een auto van de zaak en daar doen de meeste verzekeraars erg moeilijk over - alsof de auto een soort gezamelijk gebruikt bestelbusje is
 
  • Like
Reactions: HWS and TM3LR
Bij interpolis kan je onder bepaalde voorwaarden (bv alleen woon-werk verkeer) gewoon een prive verzekering afsluiten. Staat ergens op hun site, wat de exacte voorwaarden zijn. Scheelt een stuk, bij de S wel lo-jack verplicht maar die heb ik na een half jaar al terug verdient in vergelijking met mijn vorige verzekering.
 
Bij interpolis kan je onder bepaalde voorwaarden (bv alleen woon-werk verkeer) gewoon een prive verzekering afsluiten. Staat ergens op hun site, wat de exacte voorwaarden zijn. Scheelt een stuk, bij de S wel lo-jack verplicht maar die heb ik na een half jaar al terug verdient in vergelijking met mijn vorige verzekering.
Ik heb ook Interpolis, maar heb nog nooit van een lo-jack verplichting gehoord. Ze accepteren gewoon het volgsysteem van Tesla.
Screenshot 2021-05-06 at 22.48.30.png