Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga dan Interpolis, Centraal Beheer, Promovendum en ANWB vergelijken. Ik deel mijn ekselletje hier wel.

Herinner me ineens wat het grote probleem is. Het is een auto van de zaak en daar doen de meeste verzekeraars erg moeilijk over - alsof de auto een soort gezamelijk gebruikt bestelbusje is
Mijn M3 staat op de BV maar zonder probleem en goedkoop bij Promovendum ondergebracht. FSD meeverzekerd, geen lo jack nodig (zorg voor extra tekst over alarm Tesla op je polisblad). Belangrijkste minpunt wat destijds opviel was dat schade glazen dak als schade carrosserie geldt met impact bonus/malus. (Bij vorige auto heeft zoonlief het panoramadak kapot geheadbanged en de 1800 die dat koste kon ik zonder impact helemaal kwijt bij toenmalige verzekeraar. Maar die was voor de M3 paar tientjes per maand duurder, daar neem ik het risico zelf wel voor.)
 
Ik ben aan het oriënteren voor een zakelijke verzekering voor mijn MX P100D uit 2018 die op de BV komt. Deze staat voor ongeveer 170k in de boeken wat anno 2021 natuurlijk nergens op slaat. Weet iemand of het mogelijk is om de wagen ergens te verzekeren tegen dagwaarde ipv cataloguswaarde en zo de premie te drukken? Ongeacht of dat mogelijk is, welke partij zouden jullie aanraden om mijn occasion zakelijk te verzekeren? Ik kan helaas nergens online premies berekenen dus ik ga morgen sowieso even rondbellen, maar ik hoor graag tips. Dank!
 
Ik ben aan het oriënteren voor een zakelijke verzekering voor mijn MX P100D uit 2018 die op de BV komt. Deze staat voor ongeveer 170k in de boeken wat anno 2021 natuurlijk nergens op slaat. Weet iemand of het mogelijk is om de wagen ergens te verzekeren tegen dagwaarde ipv cataloguswaarde en zo de premie te drukken? Ongeacht of dat mogelijk is, welke partij zouden jullie aanraden om mijn occasion zakelijk te verzekeren? Ik kan helaas nergens online premies berekenen dus ik ga morgen sowieso even rondbellen, maar ik hoor graag tips. Dank!
Ben bij CB verzekerd, goede verzekering en valt mee qua premie. Wat wel jammer is, is dat de auto van een alarm systeem voorzien moest worden. Misschien zijn de regels intussen aangepast.
Premie berekenen op:
 
Privé: had bij unive geen alarmeis en nog eens 7% extra korting als je een COOP klantenkaart had. (Zo aangevraagd). Kwam daar na lang zoeken het beste bij uit. Helaas geen hoge schadevrije jaren dus meeste verzekeraars deden moeilijk en minimaal 5/6 schade vrije jaren.
 
Ben bij CB verzekerd, goede verzekering en valt mee qua premie. Wat wel jammer is, is dat de auto van een alarm systeem voorzien moest worden. Misschien zijn de regels intussen aangepast.
Premie berekenen op:
Heb je ook een Model X? Wat betaal jij ongeveer per maand? Wel vrij irritant dat er nog extra eisen worden gesteld terwijl Tesla's al voorzien zijn van zoveel beveilingsmethoden en schijnbaar bijna nooit worden gestolen..
 
Heb je ook een Model X? Wat betaal jij ongeveer per maand? Wel vrij irritant dat er nog extra eisen worden gesteld terwijl Tesla's al voorzien zijn van zoveel beveilingsmethoden en schijnbaar bijna nooit worden gestolen..
In de signature staat de auto en helemaal vergelijkbaar is mijn premie ook niet ivm particulier, schadevrije jaren en leeftijd/ prijs van de auto. Ik betaal iets minder dan 100 euro per maand.

Wat betreft het alarmsysteem, dat was toen actueel want er waren veel Tesla's gestolen. In 2018 kwam Tesla met pin-2-drive. Nadeel is, dat pin-2-drive optioneel is en daarmee een risico voor de verzekeringsmaatschappij.
 
Ik ben aan het oriënteren voor een zakelijke verzekering voor mijn MX P100D uit 2018 die op de BV komt. Deze staat voor ongeveer 170k in de boeken wat anno 2021 natuurlijk nergens op slaat. Weet iemand of het mogelijk is om de wagen ergens te verzekeren tegen dagwaarde ipv cataloguswaarde en zo de premie te drukken? Ongeacht of dat mogelijk is, welke partij zouden jullie aanraden om mijn occasion zakelijk te verzekeren? Ik kan helaas nergens online premies berekenen dus ik ga morgen sowieso even rondbellen, maar ik hoor graag tips. Dank!
Wat een drama... geen partij wil de wagen zakelijk verzekeren omdat de catalogusprijs zo hoog is. Heb tevens maar 4 schadevrije jaren omdat ik veel geleased heb. Heb één offerte inmiddels van Centraal Beheer van bijna 400 euro per maand, belachelijk... Wie heeft de gouden tip?
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Wat een drama... geen partij wil de wagen zakelijk verzekeren omdat de catalogusprijs zo hoog is. Heb tevens maar 4 schadevrije jaren omdat ik veel geleased heb. Heb één offerte inmiddels van Centraal Beheer van bijna 400 euro per maand, belachelijk... Wie heeft de gouden tip?

Probeer eens bij interpolis als je een raborekening hebt, zowel mijn S als 3 daar verzekerd (gehad)
 
Wat een drama... geen partij wil de wagen zakelijk verzekeren omdat de catalogusprijs zo hoog is. Heb tevens maar 4 schadevrije jaren omdat ik veel geleased heb. Heb één offerte inmiddels van Centraal Beheer van bijna 400 euro per maand, belachelijk... Wie heeft de gouden tip?
Kun je niet voor eventueel van je oude lease auto's de schade vrij verklaringen opvragen zodat je meer schadevrije jaren krijgt?
 
Wat een drama... geen partij wil de wagen zakelijk verzekeren omdat de catalogusprijs zo hoog is. Heb tevens maar 4 schadevrije jaren omdat ik veel geleased heb. Heb één offerte inmiddels van Centraal Beheer van bijna 400 euro per maand, belachelijk... Wie heeft de gouden tip?
Ik heb mijn model S bij Geijsel Kroon verzekerd, die brengen hem onder bij Turien & Co.
Voorheen had je LoJack nodig, maar is sinds kort veranderd, kan dus nu ook zonder.
Premie voor mij ligt rond de 155,- per maand, ik heb de auto ook zakelijk aangeschaft.
 
Wat een drama... geen partij wil de wagen zakelijk verzekeren omdat de catalogusprijs zo hoog is. Heb tevens maar 4 schadevrije jaren omdat ik veel geleased heb. Heb één offerte inmiddels van Centraal Beheer van bijna 400 euro per maand, belachelijk... Wie heeft de gouden tip?

Met 4 schadevrije jaren een all-risk verzekering afsluiten op een auto met een cataloguswaarde van 170k... ja dat is vragen om het onmogelijke :)


Enkel WA verzekeren wellicht? Waarom zou je een auto met een cataloguswaarde van 170k die nu nog maar max 60k waard is all-risk verzekeren? Zeker gezien met pin 2 drive de kans zeer klein is dat deze gestolen zal worden.
 
Als je 'm in de prak rijdt door eigen schuld misschien? Alleen dan krijg je je eigen schade vergoed. Er zijn dagen dat ik dat niet verdien met mijn aandelen ;-)


Sorry, maar 40 (WA) versus 400 (all risk) euro is 360/m oftewel 4320/j of 21600 over 5 jaar... dat is naar mijn mening idioterie als je dat als premie gaat betalen met die dagwaarde.

Als men dat risico te groot vind dan rijden ze wellicht in een te dure auto.....
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon
Met 4 schadevrije jaren een all-risk verzekering afsluiten op een auto met een cataloguswaarde van 170k... ja dat is vragen om het onmogelijke :)


Enkel WA verzekeren wellicht? Waarom zou je een auto met een cataloguswaarde van 170k die nu nog maar max 60k waard is all-risk verzekeren? Zeker gezien met pin 2 drive de kans zeer klein is dat deze gestolen zal worden.
Zozo, voortaan koop ik graag jouw tweedehandsjes met de afschrijving die jij hanteert.
Ik heb zelf ook dit probleem gehad laatst, de helft van de verzekeraars wil je niet verzekeren omdat de nieuwwaarde boven de 100.000 is of omdat het vermogen tov gewicht te hoog is, of een andere smoes.
Ik heb zelf ook maar 6 jaar schadevrij dankzij een artistiek persoon met een sleutel. Ik heb een aantal offertes gehad en het ontliep elkaar niet veel, allemaal tegen de 300 incl lojack inbouw (zakelijk). Wat je kan doen is als je er echt niet uitkomt en haast hebt nu een verzekering afsluiten. Als je binnen 14 dagen (geloof ik, lees even goed na) opzegt kan dat kostenloos dus heb je nog die tijd een aantrekkelijkere te zoeken. Ik zit momenteel bij carmeleon, die sluiten direct online af en heb je ook meteen de papieren in de mail. Lojack moest binnen 10 werkdagen na afsluiten ingebouwd.
 
Zozo, voortaan koop ik graag jouw tweedehandsjes met de afschrijving die jij hanteert.
Ik heb zelf ook dit probleem gehad laatst, de helft van de verzekeraars wil je niet verzekeren omdat de nieuwwaarde boven de 100.000 is of omdat het vermogen tov gewicht te hoog is, of een andere smoes.
Ik heb zelf ook maar 6 jaar schadevrij dankzij een artistiek persoon met een sleutel. Ik heb een aantal offertes gehad en het ontliep elkaar niet veel, allemaal tegen de 300 incl lojack inbouw (zakelijk). Wat je kan doen is als je er echt niet uitkomt en haast hebt nu een verzekering afsluiten. Als je binnen 14 dagen (geloof ik, lees even goed na) opzegt kan dat kostenloos dus heb je nog die tijd een aantrekkelijkere te zoeken. Ik zit momenteel bij carmeleon, die sluiten direct online af en heb je ook meteen de papieren in de mail. Lojack moest binnen 10 werkdagen na afsluiten ingebouwd.
Thanks! Heb nu 2 offertes binnen voor All-Risk via Turien en Co en Allianz, die relatief duur zijn maar met redelijk gunstige voorwaarden. Heb momenteel in elk geval voorlopige dekking en kan dus met een gerust hart genieten van mijn nieuwe bolide :) Nu maar eens beide polissen doorbladeren en een definitieve keuze maken.
 
Zozo, voortaan koop ik graag jouw tweedehandsjes met de afschrijving die jij hanteert.

Offtopic:

Geen idee wat de kilometer stand is maar wat vind jij een S100D Performance uit 2018 waard dan met een kilometerstand buiten de garantie? Laat het 10.000 euro meer zijn :) persoonlijk zou ik dat echt niemand adviseren. De Performance koopt men toch vanwege de accelleratie en de S heeft zeer veel issues met vering, motoren en packs als ze door een oud oma'tje zijn geweest....
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Offtopic:

Geen idee wat de kilometer stand is maar wat vind jij een S100D Performance uit 2018 waard dan met een kilometerstand buiten de garantie? Laat het 10.000 euro meer zijn :) persoonlijk zou ik dat echt niemand adviseren. De Performance koopt men toch vanwege de accelleratie en de S heeft zeer veel issues met vering, motoren en packs als ze door een oud oma'tje zijn geweest....
Wat ik persoonlijk vind doet er niet zo veel toe 😉, ik kijk enkel naar waar het aanbod voor staat en dat is een flink stuk hoger(het gaat geloof ik ook nog eens om een X), garantie of niet. Eens wat betreft risico qua issues, daarom heb ik op mijn S een onderhoudscontract lopen via de (non-tesla) dealer waar ik hem gekocht heb. ik ben het met je eens dat een WA verzekering dan een optie is met de gedachte dat je kleine schades toch zelf betaalt ivm terugval en het risico op totalloss voor lief nemen.
 
Sorry, maar 40 (WA) versus 400 (all risk) euro is 360/m oftewel 4320/j of 21600 over 5 jaar... dat is naar mijn mening idioterie als je dat als premie gaat betalen met die dagwaarde.

Als men dat risico te groot vind dan rijden ze wellicht in een te dure auto.....
In de eerste plaats betaal ik maar 100 per maand AR, ook de premie bij mijn vorige occasion Model S die ik in de prak reed, maar dankzij de drie jaar aanschafwaarde retour-regeling (ook voor tweedehands aangekocht!!!) volledig vergoed kreeg: 0 euro afschrijving en 1200 euro premie betaald, plus de hele waarde vergoed, ofwel 57.000 euro bespaard door een uitgave van 1200. Pas na 3 jaar gaat je dagwaardeverhaal op en dan tegen een premie van 100 euro (Interpolis 75% no-claim)
[Edit]Voor auto's uit de lease geldt vermoedelijk geen aanschafwaarde-retour, en is alleen de premie van belang. Nogmaals 400 euro is onnodig veel (bij 75% no-claim)
 
Ik ben erg blij :cool:

Mijn huidige autoverzekering was erg hoog (2800 euro) en zou weer 5% omhoog gaan. Nu bij ANWB uitgekomen. Wel even zakelijk account maken bij ANWB, maar dat deden ze meteen on-line.

ik ga in... schrik niet... naar 1450!! Uiteraard altijd afhankelijk van schadevrije jaren en keuzes en een hoge persoonlijke korting... Maar toch...

De eis voor een Lo-Jack is minder erg dan het lijkt. Lo-Jack heeft relatie met ANWB en vraagt 400 euro (ex BTW) inclusief abo voor drie jaar...

En super ledenservice: de tip bijvoorbeeld om de verzekering op 31 december te laten ingaan, want dat scheelt weer premie....
 
  • Like
Reactions: Maarten and watt