Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekering

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben erg blij :cool:

Mijn huidige autoverzekering was erg hoog (2800 euro) en zou weer 5% omhoog gaan. Nu bij ANWB uitgekomen. Wel even zakelijk account maken bij ANWB, maar dat deden ze meteen on-line.

ik ga in... schrik niet... naar 1450!! Uiteraard altijd afhankelijk van schadevrije jaren en keuzes en een hoge persoonlijke korting... Maar toch...

De eis voor een Lo-Jack is minder erg dan het lijkt. Lo-Jack heeft relatie met ANWB en vraagt 400 euro (ex BTW) inclusief abo voor drie jaar...

En super ledenservice: de tip bijvoorbeeld om de verzekering op 31 december te laten ingaan, want dat scheelt weer premie....

Betaal ik ook bij victor insurance / insure my tesla met nu 17 schadevrijejaren dacht ik.

20000 km per jaar
750 EUR eigen risico


Hoeveel schadevrije jaren heb je tegen welk aantal kilometers en eigen risico? Misschien ook maar eens ANWB bellen als dat interessant is.
 
Betaal ik ook bij victor insurance / insure my tesla met nu 17 schadevrijejaren dacht ik.

20000 km per jaar
750 EUR eigen risico


Hoeveel schadevrije jaren heb je tegen welk aantal kilometers en eigen risico? Misschien ook maar eens ANWB bellen als dat interessant is.
je kan on-line gewoon als privé persoon (prijzen zakelijk zijn gelijk) je gegevens invoeren. Krijg je direct een prijs...
 
Tesla model 3 LR 2021 verzekerd bij Univé als lesvoertuig.

Allrisk 5 schadevrije jaren, 3 jaar nieuwwaarderegeling, rechtsbijstand, inzittende verzekering de hele mikmak erop met onbeperkt aantal km voor 132€ per maand 🤡

Viel me alles mee als je nagaat dat 8 van die 10 verzekeraars mij weigerde wegens mn leeftijd (26jaar) het vermogen/priis van de auto en het soort gebruik.
 
Iemand ervaring met verzekeraars die je schadevrije jaren niet hebben bijgewerkt in ROI data? Ik heb ongeveer 25 jaar geleden voor het laatst schade gereden en toch maar 10 schadevrije jaren staan. Waarschijnlijk omdat Tesla polissen in de beginjaren(2013) via bv CB geen schadevrije jaren vereisten, en verzekeraars als CB daarom geen opgebouwde schadevrije jaren hebben toegevoegd aan ROI data.
Zou het nut hebben om ze nu nog aan te schrijven daarover?
 
Als je nog ergens documentatie hebt waarbij je kunt aantonen dat je al langer over schadevrije jaren beschikt zou ik dat altijd proberen. Ik heb in het verleden een aardige periode lease gereden en heb ook deze schadevrije jaren kunnen inbrengen in mijn privé verzekering.
 
Er is een verjaringstermijn. Schadevrijejaren komen daar pas in te staan als je je verzekering royeert. Je huidige verzekeraar kan aangeven hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd.

Hier zit een adertje onder het gras. Veel verzekeraars werken met "1 gratis schade per jaar". De premie blijft dan bij een kleine schade gelijk maar het heeft ALTIJD impact op je schadevrije jaren. Zo'n extra verzekering is daarom altijd nutteloos want het zorgt ervoor dat je daardoor niet naar een andere verzekeraar kunt zonder veel meer premie te moeten betalen. Heel slim dus zo'n BM verzekering want je klanten kunnen daardoor niet weg.
 
Iemand ervaring met verzekeraars die je schadevrije jaren niet hebben bijgewerkt in ROI data? Ik heb ongeveer 25 jaar geleden voor het laatst schade gereden en toch maar 10 schadevrije jaren staan. Waarschijnlijk omdat Tesla polissen in de beginjaren(2013) via bv CB geen schadevrije jaren vereisten, en verzekeraars als CB daarom geen opgebouwde schadevrije jaren hebben toegevoegd aan ROI data.
Zou het nut hebben om ze nu nog aan te schrijven daarover?
Kun je geen verklaring opvragen bij de verzekeraar? Bij een leasemaatschappij kun je vaak ook zo’n verklaring opvragen.
 
Ik wil mijn model Y straks bij Unive gaan verzekeren, telefonisch begreep ik dat je wel een certificaat van het trackingsysteem moet hebben in het geval de auto gestolen wordt. Ik zie hier op het forum wel eens zo'n certificaat langs komen, krijg je dat er bij als de auto geleverd is of moet je dat vragen bij Tesla? (En krijg je het dan ook?).
 
Ik wil mijn model Y straks bij Unive gaan verzekeren, telefonisch begreep ik dat je wel een certificaat van het trackingsysteem moet hebben in het geval de auto gestolen wordt. Ik zie hier op het forum wel eens zo'n certificaat langs komen, krijg je dat er bij als de auto geleverd is of moet je dat vragen bij Tesla? (En krijg je het dan ook?).

Of je neemt gewoon de auto. Gaat toch niet gestolen worden :cool:
 
Ik heb een paar weken geleden mijn model S verkocht. Ondertussen weer een andere model S uit 2017 terug gekocht. Mijn vorige verzekering (Victor) neemt echter geen Tesla's meer aan en het valt mij op dat alle andere aanbieders flink duurder zijn. Wat is volgens jullie op dit moment de beste (en meest betaalbare) aanbieder voor een all-risk verzekering? Helaas heb ik maar 4.5 schadevrije jaren.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik heb een paar weken geleden mijn model S verkocht. Ondertussen weer een andere model S uit 2017 terug gekocht. Mijn vorige verzekering (Victor) neemt echter geen Tesla's meer aan en het valt mij op dat alle andere aanbieders flink duurder zijn. Wat is volgens jullie op dit moment de beste (en meest betaalbare) aanbieder voor een all-risk verzekering? Helaas heb ik maar 4.5 schadevrije jaren.
ANWB

Wel lojack verplichting maar daar krijg je korting op en heb je vrij snel terugverdiend. Kwam bij mij op 399 ex BTW

Ik ben er behoorlijk op vooruit gegaan... Ca 1200 per jaar minder betalen...

En, ontzettend (yep, superlatief) goed geholpen/geadviseerd door ANWB
 
Last edited:
Ik heb een paar weken geleden mijn model S verkocht. Ondertussen weer een andere model S uit 2017 terug gekocht. Mijn vorige verzekering (Victor) neemt echter geen Tesla's meer aan en het valt mij op dat alle andere aanbieders flink duurder zijn. Wat is volgens jullie op dit moment de beste (en meest betaalbare) aanbieder voor een all-risk verzekering? Helaas heb ik maar 4.5 schadevrije jaren.
Wellicht goed om ook een offerte van Centraal Beheer op te vragen.
Als ik mij goed herinner extra korting indien je ook nog eens verzekerd bent bij Zilveren Kruis of lid bent van ANWB.
 
Ik heb online gekeken naar de tarieven van Centraal Beheer, die lagen erg hoog. Op dit moment komt Univé er als beste uit. Dus ik denk dat ik die maar kies. Ook al is het wat duurder dan wat ik had.
Probeer is Carmeleon. Je kan online je premie berekenen.