Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verzekerings maatschappij Tesla Model X

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg een verlenging voorstel voor mijn MX 100D uit 3/2018, deze is vergeleken met maart 2018, maar liefst € 842,- duurder geworden. Komt nu op € 2479,- en ik ben verzekerd bij ASR via Carmeleon, met 11 schadevrije jaren. Meer mensen deze ervaring?

Ja zeker. ASR houdt niet zo van de duurdere Tesla's en verder is nu de onderliggende verzekeraar de Bovenmij geworden. Die is van de BOVAG: die organisatie van de dealers. Ik heb meerdere mensen gesproken bij Cameleon. Ze willen van de Tesla's af maar kunnen de verzekeringen niet beëindigen en verhogen daarom de premie draconisch. Belangrijke onderliggende reden is de afkeer bij de BOVAG van Tesla. Dit werd ook telefonisch bevestigd. Ik ben weg daar en per 31 maart verzekerd via InsureMyTesla.nl, waarmee ik overigens voor alle duidelijkheid geen enkele band heb.
 
Ik kreeg een verlenging voorstel voor mijn MX 100D uit 3/2018, deze is vergeleken met maart 2018, maar liefst € 842,- duurder geworden. Komt nu op € 2479,- en ik ben verzekerd bij ASR via Carmeleon, met 11 schadevrije jaren. Meer mensen deze ervaring?
Ik heb dezelfde ervaring. Alleen toen heb ik hem opnieuw via de site aangevraagd en dat was €400,- voordeliger. Het lijkt dus een soort vasteklantenbonus te zijn.
 
Met slechts 2 schadevrije jaren zit ik bij Allianz Direct op € 2.035 per jaar. Met 12 schadevrije jaren lijkt € 2.479 wel erg hoog. Van AllSecure (voorloper van AllianzDirect) had ik zwart op wit dat ik geen Voertuigvolgsysteem op m'n model X hoefde te monteren. Bij de nieuwe polis stond dat wel en heb voor de zekerheid inmiddels een peilzender laten monteren, niveau TV01. Voor die € 399,- incl. BTW en €115,- abo-kosten per jaar sluit ik het risico volledig uit om in een geschil met de verzekering terecht te komen als de auto toch zoek raakt.