Phil V
Well-Known Member
En dat noem jij ‘zonder reden’? Er zijn BMW’s uitgeleverd zonder scherm om die reden.Het had ofwel te maken met ordinair bezuinigen, dan wel met een gebrek aan leveringscapaciteit.
Als ik het verschil zie tussen met en zonder radar en ik had mogen kiezen tussen geen auto of een auto zonder radar dan had ik voor het laatste gekozen. Nu heeft Tesla voor mij gekozen. Het resultaat is gelijk.
Officiële reden van Tesla is dat, als je 2 systemen hebt (radar en camera), dat ze in bepaalde gevallen tegenstrijdige acties willen en de software moet kiezen. Als je dan toch altijd voor de camera kiest, waarom moet je dan nog radars hebben? Ik heb ook mijn twijfels in die uitleg, maar omdat ik niet zo veel van ken, durf ik geen mening verkondigen. En blijkbaar waren de tegenstrijdige detecties ook nog eens de oorzaak van de phantom brakes.
Neen.Dat radar plus camera meer ziet dan alleen camera hoef ik je toch hoop ik niet uit te leggen?
Wie betoogt er dat vision beter is? Ik zeker niet, moet je maar eens mijn eerste ervaringen met mijn MY, vision only lezen: Van AP1 naar AP2 (vision only)Sowieso is het heel raar om in jure te betogen dat Tesla Vision beter is, maar voor de veiligheid de maximum snelheid diende te worden verlaagd.
Er zijn wel een aantal mensen al heel tevreden dat de phantom brakes verdwenen zijn en zijn daarom tevreden met vision only. Dat het in ander omstandigheden inderdaad iets minder goed is, nemen ze er met plezier bij.
Ik heb zelf nooit phantom brakes ervaren, maar het schijnt heel heftig te zijn. Mij MS had AP1, en die had geen phantom brakes, mijn MY is native vision only geleverd.