TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Vlek winterbanden op beige hemelbekleding, hoe te verwijderen?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Musclor, Sep 6, 2018.

Tags:
  1. Musclor

Musclor Member

Als afsluiting van een Opel Ampera tijdperk heb ik nog een stel winterbanden achterin de Model X gelegd. Helaas heb ik hierbij met een van de banden de beige (suède?) bekleding geraakt. :( Ik wil er niet zomaar met een doekje over gaan wrijven om verder uitsmeren te voorkomen. Is het nog mogelijk om dit fijne stofje weer schoon te krijgen?

Img_7588.jpg

2. BobbyKings

BobbyKings Blue

Ontzettend oppassen dat je het er niet dieper inwrijft. Misschien zo'n spuitbus met tapijtreiniger-schuim dat je kunt verwijderen met een stofzuiger?

Maar een idee, ben niet zo goed in schoonmaken :).

In ieder geval eerst op klein stukje eerst proberen.

3. Janwillem

Janwillem Member

Ik heb een spuitbusje bekledingreiniger die ik hiervoor gebruik. Ook precies diezelfde vlekken er helemaal uit gekregen. Even spuiten en met een wit schone doek eruit wrijven. Ik kan vanavond even een fotootje nemen van de fles.

• Like x 1
  4. Tozz

Tozz Active Member

Misschien niet helemaal het antwoord dat je zoekt, maar je kunt dat "trim piece" ook gewoon vervangen.
    Heb dat met mijn vorige auto's na verloop van tijd wel eens gedaan, ook bij beschadigingen.

Ik weet niet wat zo'n trim piece bij Tesla kost, maar bij bv. Audi valt dat wel mee. Paar tientjes.

Dit lijkt als ik de foto zo zie een relatief klein onderdeel. Misschien is het ook een idee om 'm eruit te halen bij het schoonmaken. Werkt vast makkelijke dan boven je hoofd.

5. gelden

gelden Well-Known Member

Bekend probleem: is mij in mijn classic gebeurd. En dus toen ik vorige week mijn banden in de nieuwe S moest vervoeren heb ik er een deken omheen gewikkeld. Helaas viel die er op enig moment vanaf. Nu dus in beide Tesla's vlekken :(
    Ik heb het met deze van HG geprobeerd:
    HG vlekkenspray extra sterk 500ml

Maar is helaas niet helemaal gelukt (wel stuk minder geworden)

6. Musclor

Musclor Member

Weet je toevallig of dat spuitbusje van HG is?

7. Musclor

Musclor Member

Bedankt voor alle tips! Mijn vrouw heeft de vlekken zojuist voor 100% weten te verwijderen met een toetenveger....

• Like x 2
    • Helpful x 1
    • Funny x 1
  8. ebullio

ebullio Active Member

Dat krijg je met kinderen hè, dan moet je wel pragmatischer worden.

9. Billy

Billy Active Member

En je auto ruikt weer appeltjesfris...:)

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC