Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vlug mijn Uberturbine velgen beschermd

This site may earn commission on affiliate links.
Blijft gewoon zonde. En idd zwarte velgen zorgen ervoor dat je het nog beter ziet. Ik had ooit van die banden met uitstekende rubber rand/wang waardoor velgen beschermd werden. Dat is wellicht ook een oplossing. Zaten toen standaard onder mijn auto. Buiten de schade aan je velg lijkt ook je band gescheurd? Of is dat gezichtsbedrog....
hierbij nog ff foto van die band die ik toen had, dit houd de velg wel goed beschermd maar of dit soort banden ook voor de velgen van Tesla bestaan en in die maat daar heb ik geen idee van . maar dat is vast wel op te zoeken.
 

Attachments

  • band.png
    band.png
    716.1 KB · Views: 148
hierbij nog ff foto van die band die ik toen had, dit houd de velg wel goed beschermd maar of dit soort banden ook voor de velgen van Tesla bestaan en in die maat daar heb ik geen idee van . maar dat is vast wel op te zoeken.
Ja, ik had ook zulke velg bescherming (FSL) op mijn Pirelli winterbanden, maar zomerbanden heb ik wel oranje alloygators (voorlopig)


Ik heb een offerte gevraagd bij een firma aangeraden door Tesla in Aartselaar. (sorry, Belgie)

Smart Car Repair Group nv

185euro/velg en mijn schade is een pakje groter dan die van de mensen hier in de draad.
Heb het nog niet laten uitvoeren …
Daar heb ik goed ervaring mee, ook 1 van mijn velg laten herstellen na een sneeuw-slip-bots-ouch ongeval waar mijn velg serieus is beschadigd...
Bij Mechelen Smart car repair was voor €130 mooi gefixed
Een andere bedrijf deed voor €200 en die verf is nu precies aan afbladeren na 1 jaar... 🙅‍♂️
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Ja, ik had ook zulke velg bescherming (FSL) op mijn Pirelli winterbanden, maar zomerbanden heb ik wel oranje alloygators (voorlopig)



Daar heb ik goed ervaring mee, ook 1 van mijn velg laten herstellen na een sneeuw-slip-bots-ouch ongeval waar mijn velg serieus is beschadigd...
Bij Mechelen Smart car repair was voor €130 mooi gefixed
Een andere bedrijf deed voor €200 en die verf is nu precies aan afbladeren na 1 jaar... 🙅‍♂️
Wat ik begreep van Tesla was dat zij hun services ook gebruikten (is alweer even geleden) of toch heel sterk aanraden.

Goed om het ook van iemand anders te horen.
 
Gisteravond helaas toch echt heel licht een stoeprandje aangetikt 🥲. Nu is de schade niet super erg maar springt op zo'n velg natuurlijk wel in het oog. In USA lees ik dat er 3 opties zijn:
1. Nieuwe velg (duur!)
2. Curb Rash Repair kit van Zink (goed betaalbaar, resultaat redelijk goed) > helaas niet in NL te krijgen
3. Door een professional een spot repair laten uitvoeren (stuk duurder maar alsnog redelijk betaalbaar)

Iemand ervaring met een bedrijf dat Uberturbines kan herstellen? Zou mij heel erg helpen :)


View attachment 853851
View attachment 853852
Uiteindelijk laten repareren bij Auto Service Weesp, kosten: €75. Erg tevreden met het resultaat (kan geen verschil herkennen).
 
Gisteravond helaas toch echt heel licht een stoeprandje aangetikt 🥲. Nu is de schade niet super erg maar springt op zo'n velg natuurlijk wel in het oog. In USA lees ik dat er 3 opties zijn:
1. Nieuwe velg (duur!)
2. Curb Rash Repair kit van Zink (goed betaalbaar, resultaat redelijk goed) > helaas niet in NL te krijgen
3. Door een professional een spot repair laten uitvoeren (stuk duurder maar alsnog redelijk betaalbaar)

Iemand ervaring met een bedrijf dat Uberturbines kan herstellen? Zou mij heel erg helpen :)


View attachment 853851
View attachment 853852
Mijn vrouw heeft valle 4 de velgen al regelmatig te pakken gehad.
De velgen zijn echt een stuk breder dan de banden.
In sommige situaties heb je gewoon geen ruimte om in te parkeren en zelfs de laagste randjes geven al schade.
Onbegrijpelijk dat Tesla deze velgen en bandencombinatie heeft gekozen.
Ik heb een lakstift klaar liggen en werk waar nodig bij. als de banden versleten zijn gaan we kijken of we gaan repareren en bredere banden gaan nemen of dat we hele nieuwe set gaan nemen die wel goed op elkaar afgestemd is.
Ik zie dat bij jou ook de band bruin wordt als hij iets heeft geraakt.
dat is bij ons ook zo en dat ziet er niet uit.
We hebben nu een soort bandenzwart (die niet zo overdreven glimt) en dat ziet er direct een stuk fraaier uit
 
  • Helpful
Reactions: DNS12
Vlug velgen beschermen kan niet vlug genoeg. Nog geen 2 weken in bezit en vandaag bij een smalle inrij baan voor parkeer garage was het raak. Ik hoopte dat het alleen de band was maar tevergeefs. De eerste schade is een feit.
Zwarte marker maar klaarleggen want dit zal zeker vaker gebeuren.
Zo zonde.

Een marker werkt vast goed. Echter is er ook deze kwast van Motip. Heb het besteld en zal het resultaat delen.



E0B2D25D-A4E4-4134-9116-D1FCA8385880.jpeg
 
Last edited:
Vlug velgen beschermen kan niet vlug genoeg. Nog geen 2 weken in bezit en vandaag bij een smalle inrij baan voor parkeer garage was het raak. Ik hoopte dat het alleen de band was maar tevergeefs. De eerste schade is een feit.
Zwarte marker maar klaarleggen want dit zal zeker vaker gebeuren.
Zo zonde.

Een marker werkt vast goed. Echter is er ook deze kwast van Motip. Heb het besteld en zal het resultaat delen.



View attachment 911924
Laat je ook even het resultaat van de marker zien? Ben benieuwd.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Ik had ook al in week 1 schade, heb deze (redelijk) goed kunnen herstellen met Firanto touch up. Op normale afstand zie je er iig niks meer van.

Via eBay op for TESLA MOTORS MODEL Y MODEL 3 PERFORMANCE WHEELS UBERTURBINE RIMS Curb PRIMER | eBay , waarschijnlijk ook op vele andere plekken.
Die set lijkt veel belovend. Mocht de Edding 3000 of de Motip niet afdoende is dit zeker nog een goede optie.

En zal zeker het resultaat hier posten. 1 stuk met de Edding en de andere met de Motip.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Laat je ook even het resultaat van de marker zien? Ben benieuwd.
Het resultaat is niet van elkaar te scheiden op deze schade. Zowel de Edding 3000 als de motip lakstift geven beide hetzelfde resultaat.
Echter ben ik benieuwd over een paar weken/maanden welke er beter erop blijft zitten.

Voor gebruiks gemak en kosten is de stift toch wel winnaar. Makkelijk inkleuren de schade en is zo droog

De lakstift is toch wat lastiger.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Vroeger was ik "fan" van alloygators maar sinds mijn banden wissel ben ik minder enthousiast...

Bij het verwijderen van de alloygators werden stukken verf meegerukt aan het plastiek

Ik dacht "oké...omdat ik daar toevallig had geraakt met de gators, dus is het misschien wegens de schok van de stoep"

En bij alle andere 3 velgen waar het alloygators geen schade vertoond, werden ook stukken van verf meegerukt van de gators....en zijn er grote plekken van oxidaties... en soort oranje krassen van het alloygators

Nu zal ik voor winter de 4 velgen moeten laten herstellen voor gebruik 🙈 😅

Al moet ik wel zeggen dat de alloygators heel lang aan het velgen geïnstalleerd waren 'sinds 2020 en +110.000km' en door het water tussen de gators & velg zijn er oxidaties onstaan
Met 2 wekelijkse wasbeurt heeft het niet veel geholpen

IMG_0140.jpg
IMG_0142.jpg
IMG_0144.jpg
 
  • Informative
Reactions: Nick-m