Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vlug mijn Uberturbine velgen beschermd

This site may earn commission on affiliate links.
Er kwam een agenda punt voorbij bij ons fotopersburo. Andy hoe bescherm je de nieuwe Tesla Uberturbine velgen. Ik werk zelf als auto journalist / fotograaf voor de grote media bedrijven en TV. Dus na wat zoekwerk kwam ik uit bij Alloygator. Strak en bijna niet zichtbaar als je de juiste kleur kiest. Blijkt Tesland ook nog de importeur te zijn van Alloygator. Het 2021 model heeft toch wat meer veranderingen als eerder gedacht was. Een andere wielophanging en ook bluetooth TPMS ventielen. Hier staat de reportage.
Uberturbine bescherming
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Begrijp überhaupt niet dat je ondanks alle camera's en sensoren tegenwoordig nog velgschade kan maken tijdens het parkeren.
Vooral borduurtjes in ondergronds parkings (wanneer je je ticket moet valideren of veel te scherpe bochten) en een drive in (wanneer je moet brullen tegen die pratende paal) zijn momentjes wanneer ik zenuwachtig wordt voor mijn velgen ;)
 
Gelukkig is het geen commerciële website. Alleen als je in de media publicaties zit zoals Elsevier e,d 😉 veel beelden welke je in de media ziet van Tesla komen toch van mij af 😉
7FA0E57B-289A-4CF5-A8BD-833DD32F30CE.jpeg
 
Last edited:
Praktisch, maar zeker in een contrast kleur spuuglelijk. Zo in een donkere kleur gaat het wel, maar mooi, nee.
In ieder geval mooier dan de onvermijdelijke beschadigde wielen. Zeker als ze donker zijn.
Zelfs in een donkere kleur blijft het spuuglelijk. Staan leuke filmpjes op YouTube van zo'n dingen die plots loskomen en de schade die ze aanrichten. Begrijp überhaupt niet dat je ondanks alle camera's en sensoren tegenwoordig nog velgschade kan maken tijdens het parkeren.
AlloyGators komen NOOIT zomaar los zeker niet als ze juist gemonteerd zijn. En bijna alle loskomende AlloyGators hebben stoeprandschade waar niets aan gedaan wordt. Als je tegen een boom rijdt, en je bumper hangt half los, blijf je er ook niet mee doorrijden. Die valt er op den duur ook echt wel af.
wat mij betreft blijft het erg lelijk. Maar goed, je hebt mooi wat reclame voor je website gemaakt.
En voor mij!!🤓🥰🤣
 
Vandaag alloygators laten plaatsen. Heb even getwijfeld maar het resultaat valt mij niet tegen. Uiteraard lang niet zo mooi als zonder, maar zonder de bescherming is het met de Ubertubines snel gedaan.
AF9DCF5D-57E9-4C68-A99D-B9A6BB975F0D.jpeg
 

Attachments

  • E838B52C-2630-4A4B-82D7-F7A63A3599FB.jpeg
    E838B52C-2630-4A4B-82D7-F7A63A3599FB.jpeg
    713.6 KB · Views: 356
  • 723E3E56-9BB4-469F-9A33-2F0944F754AF.jpeg
    723E3E56-9BB4-469F-9A33-2F0944F754AF.jpeg
    545.2 KB · Views: 263
Hoe laat je dit plaatsen? Moet de velg daarvoor eraf?

Nee, de velg hoeft er niet af.
De auto gaat op de brug, bandenspanning wordt omlaag gehaald en de alloygator wordt met een rubber hamer tussen band en velg geslagen.
Alloygators werken prima, er is maar één maar: als je een keer een trottoirband raakt, moet je erg goed inspecteren of de alloygator nog goed tussen band en velg zit.
Als dat niet het geval is en je merkt het niet op, dan kan de alloygator bij een hoge snelheid op de snelweg loskomen.
Dat dat een flinke schade kan betekenen aan de wielkast mag duidelijk zijn.
Maar zolang ze goed zitten, is de bescherming tegen schade door het raken van trottoirbanden prima.
 
In ieder geval mooier dan de onvermijdelijke beschadigde wielen.
Ik snap dat nooit zo. Als ik mooie velgen heb dan file-parkeer ik gewoon NOOIT, dan parkeer ik ook niet op een hoek dat als ik wegrijd ik de stoeprand ben vergeten en rijd ik ook niet te krappe parkeergarages in, misschien makkelijk praten voor iemand van het platteland, maar in de meeste gevallen heb je velgschade zelf in de hand.
 
in de meeste gevallen heb je velgschade zelf in de hand.
Dat sowieso!

Ik rij voorzichtig met m'n 21" maar toch heb ik me een aantal keer laten verrassen. De draaicirkel van de S is echt verschrikkelijk en het is soms echt net aan. Bijvoorbeeld al door drive-throughs. Dan neem je de bochten al express heel ruim, sturende naar de buiten kan van de bocht in de hoop dat je met je achterwiel aan de binnenkant van de bocht niet in de problemen komt.

Soms juist heel bewust semi haaks de stoep of richel op omdat je aanvoelt dat het zo krap is dat de kans zeer groot is dat je het net niet haalt en dan wil je niet naar achteren moesten steken om je velg heel te houden.
 
  • Like
Reactions: Mr.P. and job-lek
Ik snap dat nooit zo. Als ik mooie velgen heb dan file-parkeer ik gewoon NOOIT, dan parkeer ik ook niet op een hoek dat als ik wegrijd ik de stoeprand ben vergeten en rijd ik ook niet te krappe parkeergarages in, misschien makkelijk praten voor iemand van het platteland, maar in de meeste gevallen heb je velgschade zelf in de hand.
Fileparkeren moet ik helaas elke dag in mijn straat. Moet zeggen dat ik daar met mijn vorige velgen ook bijna geen schade mee opgelopen heb. Wel door net een keer een bocht te krap te nemen of iets te scherp langs een stoeprand te rijden. Ondanks al mijn voorzichtigheid overkomt me het toch minstens een keer per jaar.
 
Fileparkeren moet ik helaas elke dag in mijn straat. Moet zeggen dat ik daar met mijn vorige velgen ook bijna geen schade mee opgelopen heb. Wel door net een keer een bocht te krap te nemen of iets te scherp langs een stoeprand te rijden. Ondanks al mijn voorzichtigheid overkomt me het toch minstens een keer per jaar.
Naja, gelukkig heb ik nog foto's van jouw auto zonder velgschade, dus als het zover is dan hoor ik het wel ;) xD