Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vocht in achterlichten

This site may earn commission on affiliate links.
Na een rit zit er vocht in mijn achterlichten (model 3). Na verloop van tijd trekt dit weer weg. Meer mensen hier last van? Gevalletje serviceafspraak?
IMG_2935 (2).jpg
 
Ik rijd in een X en heb af en toe ook wat condens in de achterlichten. Ik begreep van het SEC dat dit normaal is en dat er daarom ook een gaatje zit waardoor het licht "ademt" en de condens weer vanzelf verdwijnt. In de voorlichten mag het echter niet voorkomen...dan gelijk naar het SEC.
 
  • Like
Reactions: wooter
Volgens vergelijkbare ervaringen op de Amerikaanse fora valt het volgens Tesla onder de 'specs'....

Wat ik irritanter vind is dat ik iedere keer met een lage zon een waarschuwing krijg dat blind spot detection niet werkt, door condens voor de camera's in de B-stijl
 
Had laatst ook condens in de vooruit camera's kon nog geen cruise control meer gebruiken laat staan autopilot. Was gelukkig maar eenmalig, was bang dat de specifieke vooruit verwarming die hiervoor altijd aan staat kapot zou zijn.
 
Toen ik mijn M3 ophaalde in Amsterdam zat er ook condens in de lamp, de medewerker gaf aan dat dit normaal is. Als je goed kijkt zie je een gaatje in de lamp, deze is speciaal voor het te laten ontsnappen van het vocht.
 
Zit momenteel bij Tesla Eindhoven. Probleem met vocht in de achterlichten is bekend, maar wordt niks aan gedaan.

Zitten gaatjes in, verdampt vanzelf, daar zijn de gaatjes juist voor bedoeld.
Ik heb het soms als ik met hogedrukspuit auto heb gewassen dat ik gaatje geraakt heb en dan zit er beetje vocht in.
Paar uur/dagen later is dat weer opgedroogd, ik zie het probleem niet zo.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Ik heb hetzelfde probleem in de achterlichten van mijn 1 week oude Model 3. Reacties van Tesla Service nadat ik hiervoor een afspraak had gemaakt:

"De achterlichten worden vervangen wanneer er druppel vorming optreed.
Mocht u zien dat dit gebeurt verzoek ik u een afspraak te maken via de app en er foto’s bij te uploaden."

En vervolgens nav mijn foto's:
"Van wat ik van de foto’s kan beoordelen is er niet ”genoeg” condensatie aanwezig om de lichten te vervangen. De monteur kan tijdens de afspraak beter beoordelen of dit wel/niet nodig is."

Ik baal hier wel van. Mijn beeld na 25+ jaar Mercedes en BMW gereden te hebben, en na een week ervaring met de Model 3 (Dual Motor): de Model 3 rijdt geweldig, bereik is aanzienlijk lager dan de 560km spec, afwerking / kwaliteit is ondermaats.
De laatste keer dat ik last van vocht in achterlichten heb gehad was bij mijn eerste auto, een 10 jaar oude VW Golf uit 1976....
 

Attachments

  • IMG_3461.jpeg
    IMG_3461.jpeg
    443.4 KB · Views: 435
  • IMG_3462.jpeg
    IMG_3462.jpeg
    391.5 KB · Views: 352