You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zonde. 2019... geen garantie meer.Druppels in achterlicht, verlichting uitgevallen. Afspraak gemaakt met Tesla Service...
Inderdaad. Waarom ik aan twee jaar dacht... geen idee.4 jaar of 80.000km toch?
Ik zei niet dat ik meer weet dan de ANWB, alleen is het stuk wat je aandraagt gebaseerd op een gewone lichtunit, eentje met een gloeilamp. Daar zit een wezenlijk verschil in.Hangt een beetje van de versie af. In de meesten zit een constructie om water te kunnen afvoeren. Bijvoorbeeld door een afdek stukje van Gore Tex. Maar goed, wanneer jij meer expert ben dan de ANWB, ook best.
Dus je bent wel expert in lichtbronnen van insignia achterlichten?eentje met een gloeilamp.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Beide achterlichten (achterklep gedeelte) hebben veel mos aan alle randen. Ik zou het graag willen schoonmaken maar ben bang dat de pakking daarna niet meer goed aandrukt (voor zover dat al niet gebeurt).Probleem is dat de pakking die achter de lampunit zit niet genoeg aan drukt dus er loopt via de bovenkant water in en daardoor gaan de ledjes kapot. Ik heb ze al meerdere keren vervangen en het is te doen zonder de beplating weg te halen.
Als je geluk hebt kan je via internet gebruikte lampunits scoren maar wel goed opletten of ze goed zijn en altijd de pakkingen vervangen anders zit je binnen no time met hetzelfde probleem.
Lampunits zijn niet gekit maar aan elkaar versmolten dus het is niet makkelijk om ze weer netjes lekvrij in elkaar te zetten.
Voor de apk mag tot 25% van de ledjes kapot zijn van het complete achterlicht.
Gewoon een e-mail sturen naar SeC of rechtstreeks daarheen gaan.Ik heb precies hetzelfde probleem. Beide achterlichten (achterklep gedeelte) hebben veel mos aan alle randen. Ik zou het graag willen schoonmaken maar ben bang dat de pakking daarna niet meer goed aandrukt (voor zover dat al niet gebeurt).
Gtech, waar zou ik nieuwe pakkingen kunnen kopen als ik na het schoonmaken de pakkingen wil vervangen?
Bij dit draadje denk ik iedere keer aan deze foto: Maar ik heb bijna nooit last van condens in mijn lampen.
View attachment 754141
Gtech, waar zou ik nieuwe pakkingen kunnen kopen als ik na het schoonmaken de pakkingen wil vervangen?
Ja daardoor heb ik geen last van condens. Met terrein rijden schudt het water door de hele lamp en neemt ie het condens mee.
Dank voor de tip!Als je iemand op het forum een vraag stelt, is het handig als hij daar op geattendeerd wordt.
Dat doe je door vóór zijn forumnaam het '@'teken. te zetten.
Vervolgens krijg je tijdens het typen vanzelf een lijstje van namen waaruit je kan kiezen.
Dank! Beter dan +\- € 300,00 per achterlicht.Gewoon een e-mail sturen naar SeC of rechtstreeks daarheen gaan.
GASKET - LIFT GATE TAIL LAMP (LH)(1029069-00-B)
GASKET - LIFT GATE TAIL LAMP (RH)(1029070-00-B)
Kost iets van €10-11 per stuk
Ik neem aan dat je een Model S hebt? Ik had hetzelfde probleem en was ook bang om die groene aanslag weg te spuiten met een hoge drukspuit omdat ik bang was zo water in de lichtunits te krijgen. Dat blijkt onterecht te zijn. De units zijn helemaal dicht bij die rand en je kunt de aanslag gewoon weg spuiten zonder bang te hoeven zijn water in je unit te krijgen.Ik heb precies hetzelfde probleem. Beide achterlichten (achterklep gedeelte) hebben veel mos aan alle randen. Ik zou het graag willen schoonmaken maar ben bang dat de pakking daarna niet meer goed aandrukt (voor zover dat al niet gebeurt).
Gtech, waar zou ik nieuwe pakkingen kunnen kopen als ik na het schoonmaken de pakkingen wil vervangen?
Ik neem aan dat je een Model S hebt? Ik had hetzelfde probleem en was ook bang om die groene aanslag weg te spuiten met een hoge drukspuit omdat ik bang was zo water in de lichtunits te krijgen. Dat blijkt onterecht te zijn. De units zijn helemaal dicht bij die rand en je kunt de aanslag gewoon weg spuiten zonder bang te hoeven zijn water in je unit te krijgen.
Toen ik laatst bij Tesland was hebben ze me dat laten zien. De units zijn hermetisch gesloten en er kan dus echt geen water in komen van buitenaf.
Javel?Misschien ben ik de eerste. Maar in de randen van de achterlichten die aan de zijschermen vast zitten zit ook een beetje mos. Is dat schoon te maken? Is demonteren veel werk?
Klopt inderdaad. Een model S van bijna 7 jaar oud. Dank voor de tip! Dat klinkt geruststellend dat er geen water in de unit kan bij het hoge druk spuiten. Ik ga dat een keer uitproberen. Maar als ik Ramonneke zijn reactie lees dan moet ik geen hoge verwachtingen hebben. Als ik het niet probeer dan zal ik het ook nooit weten.Ik neem aan dat je een Model S hebt? Ik had hetzelfde probleem en was ook bang om die groene aanslag weg te spuiten met een hoge drukspuit omdat ik bang was zo water in de lichtunits te krijgen. Dat blijkt onterecht te zijn. De units zijn helemaal dicht bij die rand en je kunt de aanslag gewoon weg spuiten zonder bang te hoeven zijn water in je unit te krijgen.
Toen ik laatst bij Tesland was hebben ze me dat laten zien. De units zijn hermetisch gesloten en er kan dus echt geen water in komen van buitenaf.
Je moet echt tussen de randjes van de lichtunit en de carrosserie spuiten, daar zit een heel klein spleetje tussen waar lang wat water met vuil tussen blijft zitten en die veroorzaakt de groene aanslag.Klopt inderdaad. Een model S van bijna 7 jaar oud. Dank voor de tip! Dat klinkt geruststellend dat er geen water in de unit kan bij het hoge druk spuiten. Ik ga dat een keer uitproberen. Maar als ik Ramonneke zijn reactie lees dan moet ik geen hoge verwachtingen hebben. Als ik het niet probeer dan zal ik het ook nooit weten.