Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vocht in achterlichten

This site may earn commission on affiliate links.
Druppels in achterlicht, verlichting uitgevallen. Afspraak gemaakt met Tesla Service... 😢
 

Attachments

  • IMG_0282.jpg
    IMG_0282.jpg
    198.1 KB · Views: 109
Hangt een beetje van de versie af. In de meesten zit een constructie om water te kunnen afvoeren. Bijvoorbeeld door een afdek stukje van Gore Tex. Maar goed, wanneer jij meer expert ben dan de ANWB, ook best.
Ik zei niet dat ik meer weet dan de ANWB, alleen is het stuk wat je aandraagt gebaseerd op een gewone lichtunit, eentje met een gloeilamp. Daar zit een wezenlijk verschil in.
 
Probleem is dat de pakking die achter de lampunit zit niet genoeg aan drukt dus er loopt via de bovenkant water in en daardoor gaan de ledjes kapot. Ik heb ze al meerdere keren vervangen en het is te doen zonder de beplating weg te halen.

Als je geluk hebt kan je via internet gebruikte lampunits scoren maar wel goed opletten of ze goed zijn en altijd de pakkingen vervangen anders zit je binnen no time met hetzelfde probleem.

Lampunits zijn niet gekit maar aan elkaar versmolten dus het is niet makkelijk om ze weer netjes lekvrij in elkaar te zetten.

Voor de apk mag tot 25% van de ledjes kapot zijn van het complete achterlicht.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Beide achterlichten (achterklep gedeelte) hebben veel mos aan alle randen. Ik zou het graag willen schoonmaken maar ben bang dat de pakking daarna niet meer goed aandrukt (voor zover dat al niet gebeurt).

Gtech, waar zou ik nieuwe pakkingen kunnen kopen als ik na het schoonmaken de pakkingen wil vervangen?
 
Ik heb precies hetzelfde probleem. Beide achterlichten (achterklep gedeelte) hebben veel mos aan alle randen. Ik zou het graag willen schoonmaken maar ben bang dat de pakking daarna niet meer goed aandrukt (voor zover dat al niet gebeurt).

Gtech, waar zou ik nieuwe pakkingen kunnen kopen als ik na het schoonmaken de pakkingen wil vervangen?
Gewoon een e-mail sturen naar SeC of rechtstreeks daarheen gaan.

GASKET - LIFT GATE TAIL LAMP (LH)(1029069-00-B)
GASKET - LIFT GATE TAIL LAMP (RH)(1029070-00-B)

Kost iets van €10-11 per stuk
 
  • Like
Reactions: Mr.P. and Gtech
Gtech, waar zou ik nieuwe pakkingen kunnen kopen als ik na het schoonmaken de pakkingen wil vervangen?

Als je iemand op het forum een vraag stelt, is het handig als hij daar op geattendeerd wordt.
Dat doe je door vóór zijn forumnaam het '@'teken. te zetten.
Vervolgens krijg je tijdens het typen vanzelf een lijstje van namen waaruit je kan kiezen.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem. Beide achterlichten (achterklep gedeelte) hebben veel mos aan alle randen. Ik zou het graag willen schoonmaken maar ben bang dat de pakking daarna niet meer goed aandrukt (voor zover dat al niet gebeurt).

Gtech, waar zou ik nieuwe pakkingen kunnen kopen als ik na het schoonmaken de pakkingen wil vervangen?
Ik neem aan dat je een Model S hebt? Ik had hetzelfde probleem en was ook bang om die groene aanslag weg te spuiten met een hoge drukspuit omdat ik bang was zo water in de lichtunits te krijgen. Dat blijkt onterecht te zijn. De units zijn helemaal dicht bij die rand en je kunt de aanslag gewoon weg spuiten zonder bang te hoeven zijn water in je unit te krijgen.

Toen ik laatst bij Tesland was hebben ze me dat laten zien. De units zijn hermetisch gesloten en er kan dus echt geen water in komen van buitenaf.
 
  • Like
Reactions: Mr.P. and job-lek
Ik neem aan dat je een Model S hebt? Ik had hetzelfde probleem en was ook bang om die groene aanslag weg te spuiten met een hoge drukspuit omdat ik bang was zo water in de lichtunits te krijgen. Dat blijkt onterecht te zijn. De units zijn helemaal dicht bij die rand en je kunt de aanslag gewoon weg spuiten zonder bang te hoeven zijn water in je unit te krijgen.

Toen ik laatst bij Tesland was hebben ze me dat laten zien. De units zijn hermetisch gesloten en er kan dus echt geen water in komen van buitenaf.

Nou, ik heb er altijd de hogedrukspuit op maar het groen gaat niet weg.
 
Ik neem aan dat je een Model S hebt? Ik had hetzelfde probleem en was ook bang om die groene aanslag weg te spuiten met een hoge drukspuit omdat ik bang was zo water in de lichtunits te krijgen. Dat blijkt onterecht te zijn. De units zijn helemaal dicht bij die rand en je kunt de aanslag gewoon weg spuiten zonder bang te hoeven zijn water in je unit te krijgen.

Toen ik laatst bij Tesland was hebben ze me dat laten zien. De units zijn hermetisch gesloten en er kan dus echt geen water in komen van buitenaf.
Klopt inderdaad. Een model S van bijna 7 jaar oud. Dank voor de tip! Dat klinkt geruststellend dat er geen water in de unit kan bij het hoge druk spuiten. Ik ga dat een keer uitproberen. Maar als ik Ramonneke zijn reactie lees dan moet ik geen hoge verwachtingen hebben. Als ik het niet probeer dan zal ik het ook nooit weten.
 
Klopt inderdaad. Een model S van bijna 7 jaar oud. Dank voor de tip! Dat klinkt geruststellend dat er geen water in de unit kan bij het hoge druk spuiten. Ik ga dat een keer uitproberen. Maar als ik Ramonneke zijn reactie lees dan moet ik geen hoge verwachtingen hebben. Als ik het niet probeer dan zal ik het ook nooit weten.
Je moet echt tussen de randjes van de lichtunit en de carrosserie spuiten, daar zit een heel klein spleetje tussen waar lang wat water met vuil tussen blijft zitten en die veroorzaakt de groene aanslag.