TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Voice commands

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by DjiM, Apr 27, 2015.

1. DjiM

DjiM Member

We hebben Thuis naast de Model S ook nog een Prius, bouwjaar 2012.

Op die Prius is er een voice command knopje. Als je de navigatie wil inschakelen, vraag je simpelweg "ga naar" en spreek je op eloquente, goed articulerende wijze een adres in. En zowaar, het systeem begrijpt in 8 à 9 op de 10 gevallen wat je wil doen. Prima!

Op de Tesla ben ik er nog geen enkele keer in geslaagd om zelfs maar iets dat er in de verste verte op lijkt als tekstinvoer te krijgen.
    Wie weet raad? Moeten we gewoon wachten op een nieuwe versie van de software? Is mijn uitspraak kaduuk? Of zit ik als enige met een maandagochtend-microfoon?

Als Toyota het al kon in 2012, zou Tesla het anno 2015 toch ook moeten kunnen. :confused:

2. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Je moet het knopje ingedrukt houden. Bij mij werkt het dan prima.

3. DjiM

DjiM Member

Mijn thuisadres wordt bijvoorbeeld `lenox awake 67 in its beak`.

Zou grappig zijn als het niet zo pijnlijk was... :)

- - - Updated - - -

het lijkt erop dat de spraakherkenning in het engels gebeurt...

4. Erik-S85

Erik-S85 Member

Dat weet ik wel zeker. Als ik "Call Erik" op z'n Nederlands uitspreek vind ie niks. Als ik het in het engels doe krijg ik netjes een lijstje met alle Erik's in mijn adresboek.

Blijft dus elke keer lastig als ik een echt nederlandse naam moet hebben :(

Share This Page