Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Volgende versie tesla software

This site may earn commission on affiliate links.
Nu 6.0 enigszins teleurstellend is geweest, en de navi nog niet altijd even efficiente routes voorstelt, is het wellicht het moment van Tesla om met een enorme verrassing te komen... heeft er al iemand enig idee wat er in de nieuwe versie van de software komt, en wanneer? of gaat alle ontwikkeltijd nu in de autopilot? ben tevens benieuwd wanneer de lang toegezegde verbetering van de stoelen uitkomt...
 
Nu 6.0 enigszins teleurstellend is geweest, en de navi nog niet altijd even efficiente routes voorstelt, is het wellicht het moment van Tesla om met een enorme verrassing te komen... heeft er al iemand enig idee wat er in de nieuwe versie van de software komt, en wanneer? of gaat alle ontwikkeltijd nu in de autopilot? ben tevens benieuwd wanneer de lang toegezegde verbetering van de stoelen uitkomt...

Betere stoelen met de levering van de P85D... betere NAV is idd welkom
 
Nu 6.0 enigszins teleurstellend is geweest, en de navi nog niet altijd even efficiente routes voorstelt, is het wellicht het moment van Tesla om met een enorme verrassing te komen... heeft er al iemand enig idee wat er in de nieuwe versie van de software komt, en wanneer? of gaat alle ontwikkeltijd nu in de autopilot? ben tevens benieuwd wanneer de lang toegezegde verbetering van de stoelen uitkomt...

Het enige officiële bericht in dit verband is wat er in de shareholder letter van 5 november staat:

"Our focus will be on scaling up Model S production over the coming year, so no major platform changes to the hardware are planned in the near term. There will, however, be several significant over-the-air software releases – at no cost to owners – that provide added functionality to the Model S fleet."

Gezien de ACC knop toegevoegd (maar nog niet functioneel) op de wagens geproduceerd sinds half september, vermoed ik dat het die richting uit zal gaan.
 
Toen ik ruim drie jaar geleden (!) mijn Model S bestelde was er sprake van meer mogelijkheden dan nu aanweizg. Daar hoor je weinig meer over. De auto zou leren van de gebruiker. Hij zou het gebruikspatroon gebruiken om bijvoorbeeld de verwarming aan te sturen. Dus auto staat klaar ( en warm) voor gebruik iedere morgen als je naar je werk gaat. Hij zou zelf kijken wanneer het nodig was om te laden en zeker twee uur warm blijven als je de auto ergens had neergezet.

Nooit meer iets van gehoord! Maar......het blijft een genot om iedere dag te gebruiken.
 
Toen ik ruim drie jaar geleden (!) mijn Model S bestelde was er sprake van meer mogelijkheden dan nu aanweizg. Daar hoor je weinig meer over. De auto zou leren van de gebruiker. Hij zou het gebruikspatroon gebruiken om bijvoorbeeld de verwarming aan te sturen. Dus auto staat klaar ( en warm) voor gebruik iedere morgen als je naar je werk gaat. Hij zou zelf kijken wanneer het nodig was om te laden en zeker twee uur warm blijven als je de auto ergens had neergezet.

Nooit meer iets van gehoord! Maar......het blijft een genot om iedere dag te gebruiken.

Toen Elon in A'dam vertelde dat er iedere dag een nieuwe SuC zou bijkomen, werd dat op ongeloof onthaald.

toch even tellen hoeveel nieuwe er bijgekomen zijn tot en met 14 november...
ScreenShot065.jpg
 
in een nieuwsbrief die ik net heb gekregen staat het antwoordt op de vraag van dit draadje:
De volgende stap?
Nu de Dual Motor en Autopilotfuncties zijn geïntroduceerd zullen wij het komende jaar geen significante aanpassingen doen aan Model S. We zitten echter niet stil en werken hard aan de bouw van de Gigafactory, de uitbreiding van het Supercharger netwerk en de vergroting van de productiecapaciteit.
 
in een nieuwsbrief die ik net heb gekregen staat het antwoordt op de vraag van dit draadje:
De volgende stap?
Nu de Dual Motor en Autopilotfuncties zijn geïntroduceerd zullen wij het komende jaar geen significante aanpassingen doen aan Model S. We zitten echter niet stil en werken hard aan de bouw van de Gigafactory, de uitbreiding van het Supercharger netwerk en de vergroting van de productiecapaciteit.
Hopelijk zijn ze hierbij het woordje 'hardware' vergeten tussen 'significante' en 'aanpassingen' want er is denk ik nog wel een backlog wat software betreft :rolleyes:
 
Voor Adaptive Cruise Control met er toch ook een hardware aanpassing zijn dacht ik, en is die ACC niet vervangen door de Autopilot?

De ACC functie is nog niet beschikbaar maar het zilveren knopje aan het eind van de cruisecontrol hendel wel. Die is nieuw op de wagens geproduceerd sinds 18 september (samen met de rest van de benodigde hardware, zoals radar). Nu is het uiteraard nog wachten op de software release en we weten dat die releases nog moeilijker te voorspellen zijn dan de beurskoers van Tesla. :smile: