Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Volkswagen ID.3

This site may earn commission on affiliate links.
Mijlpaal:
+/+ Hoge laadsnelheid
+/+ Betrekkelijk weinig knoppen
+/+ Prijs
-/- Moeilijke naam
-/- geen autonoom rijden

Oke, onverwacht, top.
Vrees dat ik mijn mening over Volkswagen moet bij stellen.
Als deze auto gaat waar maken wat deze belooft, EV, 300km range, 100kW laden, onder de €30k dan wordt dit een verandering.
Nu maar hopen dat er winst op gemaakt wordt.
Eerste aanzet is er: VW claims it's buying $100 kWh battery, moves forward to build new battery gigafactory - Electrek
 
  • Informative
Reactions: Dan84
Wat ik wel een dingetje vind is dat VW aangeeft dat de verwachte capaciteit van de accu na 160.000km nog maar 70% is. Dat is niet erg duurzaam. Ook levering medi/eind 2020 is nog ver weg.

Bron:

Verder leuke auto voor het geld. Liefst zou ik nog een formaat Up zien met kleine accu. Zou ideale tweede auto zijn.
 
  • Like
Reactions: Dan84
Wat ik wel een dingetje vind is dat VW aangeeft dat de verwachte capaciteit van de accu na 160.000km nog maar 70% is. Dat is niet erg duurzaam.

Foutje van de (onervaren?) journalist. VW geeft 8 jaar / 160k km's 70% SoH garantie en da's niet hetzelfde. Het einde van de garantieperiode betekent niet dat het product dan automatisch uit elkaar valt.
 
Verder leuke auto voor het geld. Liefst zou ik nog een formaat Up zien met kleine accu. Zou ideale tweede auto zijn.

De e-up! is toch al een tijdje op de markt? Ontdek de nieuwe Volkswagen e-up! | Volkswagen

Verder vind ik de ID.3 zeker een interessante wagen (op het eerste gezicht : ) mooi voorkomen, net interieur, aardig rijbereik, niet extreem duur. Dit zal misschien wel gaan aanslaan bij leasend Nederland zodra de stroom 14% Volvo V40's ingeleverd gaan worden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Mijlpaal:
+/+ Hoge laadsnelheid
+/+ Betrekkelijk weinig knoppen
+/+ Prijs
-/- Moeilijke naam
-/- geen autonoom rijden

Oke, onverwacht, top.
Vrees dat ik mijn mening over Volkswagen moet bij stellen.
Als deze auto gaat waar maken wat deze belooft, EV, 300km range, 100kW laden, onder de €30k dan wordt dit een verandering.
Nu maar hopen dat er winst op gemaakt wordt.
Eerste aanzet is er: VW claims it's buying $100 kWh battery, moves forward to build new battery gigafactory - Electrek

De instapper krijgt standaard 50 kW snelladen en optioneel 100 kW. VW kennende zal de instapper ook wel wat kaal zijn met een lange optielijst. Desalniettemin wordt de drempel voor een goede EV steeds lager en dat is een goed teken.

Vergeleken b.v. met de Corsa-E heeft de instap ID3 een nagenoeg even grote actieradius, maar is wel 1 (buiten)-2 (binnen) klassen groter voor dezelfde prijs.

Ik denk dat de Nissan Leaf en de Renault Zoe het moeilijk gaan krijgen.
 
Foutje van de (onervaren?) journalist. VW geeft 8 jaar / 160k km's 70% SoH garantie en da's niet hetzelfde. Het einde van de garantieperiode betekent niet dat het product dan automatisch uit elkaar valt.
Volgens mij is het bij Tesla gewoon 8 jaar en onbeperkte kilometers. Dan vind ik max.160.000km toch erg mager. Het wil niet zeggen dat je na 160.000km ongeveer 1/3 range kwijt bent, maar als ze er zo zeker van waren geweest dat het heel zou blijven dan hadden ze dat wel wat opgerekt. Vooral met een 45kWh uitvoering en 1/3 verlies wordt het wel erg krap in de winter. Dan mag je blij zijn als je nog 150km haalt. Dan wordt range anxiety echt wel weer een dingetje...
 
  • Disagree
Reactions: ScoopT
Voor thuis-/straatladen kan die “maar” 7,2kW laden in de basisuitvoering, volgens goed VW gebruik gewoon even bijbetalen om 11kW te kunnen laden.
In de sterkste variant met 77kWh accu komt ie een beetje in de visvijver van de M3. Ben benieuwd of die VW-versie het daar zal overleven.

Maar even in de configurator spieken wat er te shoppen valt.
 
VW ID.3 nu ook als Seat, voor als je vanwege het dieselschandaal beslist geen VW wilt rijden.

Uhm, Seat is gewoon een merk binnen het VAG concern, als je vanwege die reden dus VW links laat liggen, dan verandert dat weinig als je daarna toch de Seat neemt :D

Tot je gaat configureren.

Is er al ergens een configurator online? Ik had net toevallig even op de Nederlandse VW site gekeken maar daar kon je je enkel nog inschrijven voor de wachtlijst voor de 1st Edition.
 
  • Funny
Reactions: robertvg