Tja, nu ook weer niet geheel verwonderlijk he....al jarenlang rijden wij met de grootste barrels rond die er bestaan volgens de pers en de zelf verklaarde autoliefhebber. Nu blijkt dat het grote VW een, in mijn ogen dan, mediocre product op de markt gezet heeft dat qua reële problemen kan tellen. Ik denk eigenlijk dat je beter af zal zijn met een KIA.
Nog snel een persoonlijke vraag, welke problemen en ongemakken heb jij tot nu toe al gehad met je Model 3?
Wagen is afgeleverd met een loshangend onderdeel (en lakschade), na twee maanden nog niet opgelost
Wagen is afgeleverd met trekhaak zonder mij te melden dat die trekhaak niet gekeurd was. Dat heb ik gehoord van een collega, dat dat aan mij was om die te keuren.
Dit heeft te maken hebben met contactless delivery, maar dat is niet aan mij om dat proces in orde te krijgen. Ik had die trekhaak toen al in gebruik.
Wagen die me geleverd is, heeft een maximale toegelaten belading van 375 kg, toen ik de wagen bestelde was dat 435 kg. Dat was voor mij een belangrijk criterium bij de keuze van wagen en dat is een wezenlijk probleem voor me.
Nu geef ik wel toe dat de auto is op enkele andere punten significant verbeterd is (warmtepomp; koffer en interieur), maar die verminderde toegelaten belading vind ik echt wel een probleem...
Wagen die in maart besteld was om op 10 oktober te leveren is me eind november geleverd. Terwijl er 3 wagens van exact dezeflde uitvoering tot 30 september in voorraad waren; en wanneer ik het goed begrepen heb met korting verkocht zijn om de Q3 cijfers beter te maken. Dat Tesla die politiek gebruikte toen er een cash probleem was, kan ik begrijpen, maar nu?
Er is nu een camera defect, die wordt volgende week vervangen.
Let wel, ik ben tevreden van de wagen op zich, maar stoor me vooral aan de 'policy'.