Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Volkswagen ID.3

This site may earn commission on affiliate links.
Maar ze hebben iig wel een climate control en ruitenwissers die werken, iets wat tesla al jaren niet voor elkaar lijkt te krijgen

Bij mij werken ze beiden. De ruitenwissers zelfs in automatische stand!

Maar cc in automatische stand vind ik eigenlijk bij iedere auto drama. Ik heb gewoon een ander idee van comfortabel dan ze in Duitsland en tegenwoordig ook de VS kennelijk hebben.
 
  • Like
Reactions: P51D and Mars2020
Ik kan me nog goed herinneren dat Nokia en Ericsson, toch geen kleine spelers destijds op de mobiele telefoonmarkt, ook wel "moesten", maar het uiteindelijk niet op die markt meer hebben gered. Pure bedrijfsomvang, marktaandeel etc biedt zeker geen garanties voor de toekomst.

Heb je een punt en toch denk ik dat VW het gaat redden, waren er relatief vroeg bij met een echt EV platform. Fabrikanten die nu nog steeds geen echt EV platform hebben daar zie ik meer problemen (fusie/overname).
 
Het verbaasd me dat er nog geen "Bosch-achtige club" op de EV markt gesprongen is. Aandrijvingen, primaire aansturingen, omvormers tbv laden of desnoods een accu obv cellen van derden. Zie je veel bij IEC (ABS, versnellingsbakken, etc) Bij EV is de stap m.i. nog wat eenvoudiger te nemen dan bij een IEC. Dat zou de old school fabrikanten wat sneller in het zadel kunnen helpen.
 
Het verbaasd me dat er nog geen "Bosch-achtige club" op de EV markt gesprongen is. Aandrijvingen, primaire aansturingen, omvormers tbv laden of desnoods een accu obv cellen van derden. Zie je veel bij IEC (ABS, versnellingsbakken, etc) Bij EV is de stap m.i. nog wat eenvoudiger te nemen dan bij een IEC. Dat zou de old school fabrikanten wat sneller in het zadel kunnen helpen.
Of net dè manier om miserie te krijgen. Net door wat van verschillende toeleveranciers samen te rapen krijgen ze het bij de ID3 niet voor elkaar om dat harmonieus te doen samenwerken heb ik het idee.
 
Het verbaasd me dat er nog geen "Bosch-achtige club" op de EV markt gesprongen is. Aandrijvingen, primaire aansturingen, omvormers tbv laden of desnoods een accu obv cellen van derden. Zie je veel bij IEC (ABS, versnellingsbakken, etc) Bij EV is de stap m.i. nog wat eenvoudiger te nemen dan bij een IEC. Dat zou de old school fabrikanten wat sneller in het zadel kunnen helpen.
Onderschat de regeltechniek niet in een ev, het uitdagende is om het vermogen mooi en efficiënt naar de motoren te krijgen. Ik heb bij mijn vorige werkgever gewerkt met een grote steekassen fabrikant om een inverter en elektro motor van de grond te krijgen. Dit faalde doordat de kennis bij deze bedrijven niet voorradig is betreffende elektronica design en elektrotechniek kennis. Ze moeten mensen aantrekken en soms een design kopen. Mechanisch hoef je die bedrijven niet uit te leggen hoe het moet.
 
Onderschat de regeltechniek niet in een ev, het uitdagende is om het vermogen mooi en efficiënt naar de motoren te krijgen. Ik heb bij mijn vorige werkgever gewerkt met een grote steekassen fabrikant om een inverter en elektro motor van de grond te krijgen. Dit faalde doordat de kennis bij deze bedrijven niet voorradig is betreffende elektronica design en elektrotechniek kennis. Ze moeten mensen aantrekken en soms een design kopen. Mechanisch hoef je die bedrijven niet uit te leggen hoe het moet.

Ik begrijp wat je bedoeld maar bij een IEC moet er toch ook heel wat geregeld worden om dat ongeregelde zooitje onder de motorkap samen te laten werken? Automatische (DSG) bak, Lambda sonde, kleptiming, luchtmassameter, ESP, >20 sensoren met eigen input en dan nog 6 tot 8.000 verbrandingen per minuut. Het heeft mij echt verbaasd dat een ID3 zo lang met zoveel (software)ellende voort kwakkelt. En ik heb tegelijkertijd nog meer respect voor Tesla gekregen ;)

Sorry moderators, een beetje off-topic :mad:
 
Een collega van me heeft sinds 3 maanden een ID3 en is erg ontevreden over de range. Hij rijdt 140km naar zijn werk enkele reis en kan dus nooit op en neer zonder snelladen. Komt in de huidige licht winterse omstandigheden nooit boven de 260km uit met een volle batterij. Daar ligt volgens mij het grote verschil met een Model 3. Wij laden nooit meer dan 80% en hebben dan effectief een range van zo'n 330km (tot 10%). Altijd voldoende. Nooit helemaal vol, nooit helemaal leeg. Voor wintersport 1 keer 100% om te beginnen. Bij de ID3 ga je dus veel vaker volladen. Ben benieuwd wat dat gaat betekenen voor de staat van de batterij over zeg een jaar of 5.
 
Een collega van me heeft sinds 3 maanden een ID3 en is erg ontevreden over de range. Hij rijdt 140km naar zijn werk enkele reis en kan dus nooit op en neer zonder snelladen. Komt in de huidige licht winterse omstandigheden nooit boven de 260km uit met een volle batterij. Daar ligt volgens mij het grote verschil met een Model 3. Wij laden nooit meer dan 80% en hebben dan effectief een range van zo'n 330km (tot 10%). Altijd voldoende. Nooit helemaal vol, nooit helemaal leeg. Voor wintersport 1 keer 100% om te beginnen. Bij de ID3 ga je dus veel vaker volladen. Ben benieuwd wat dat gaat betekenen voor de staat van de batterij over zeg een jaar of 5.
Met mijn SR+ haal ik dit in deze omstandigheden ook niet, zelfs bij 100% laden zal het spannend zijn.
 
Serieuze problemen voor de ID3. Ik zat gisteren naar het programma Kassa te kijken. Daarin werd een oproep gedaan aan mensen met een ID3 om zich met klachten bij hen te melden!

Om het in perspectief te plaatsen: ook de Tesla rijders werden een poos geleden opgeroepen om zich te melden vanwege grote problemen met het serviceapparaat van Tesla en de kwaliteit.
De aflevering die volgde was m.i. niet supersterk. Er werden een aantal terechte punten aangehaald door die Tesla rijders, maar ook van een aantal klachten had ik nog nooit gehoord, zo zou het een algemeen probleem zijn dat de falcon wings van de Model X al rijdende zomaar open gaan (??) en nog meer van dat soort kreten waar ik zelf en op dit forum nooit van gehoord heb.
 
Om het in perspectief te plaatsen: ook de Tesla rijders werden een poos geleden opgeroepen om zich te melden vanwege grote problemen met het serviceapparaat van Tesla en de kwaliteit.
De aflevering die volgde was m.i. niet supersterk. Er werden een aantal terechte punten aangehaald door die Tesla rijders, maar ook van een aantal klachten had ik nog nooit gehoord, zo zou het een algemeen probleem zijn dat de falcon wings van de Model X al rijdende zomaar open gaan (??) en nog meer van dat soort kreten waar ik zelf en op dit forum nooit van gehoord heb.
Het is op dit forum een beetje de algemene tendens. Wanneer er mensen iets vertellen over een ander merk (en zeker de VW ID.3) dan is dat allemaal een bewijs dat het rotdingen zijn. Maar over een Tesla mag je niet klagen en al zeker niet in de pers verschijnen, want dan is dat een bewijs van vooringenomenheid. Tesla's zijn altijd perfect, en zeker beter dan een BMW.
 
  • Like
Reactions: Namervio
Het is op dit forum een beetje de algemene tendens. Wanneer er mensen iets vertellen over een ander merk (en zeker de VW ID.3) dan is dat allemaal een bewijs dat het rotdingen zijn. Maar over een Tesla mag je niet klagen en al zeker niet in de pers verschijnen, want dan is dat een bewijs van vooringenomenheid. Tesla's zijn altijd perfect, en zeker beter dan een BMW.
Ga maar eens kijken op forums.tesla.com - De kleinste kritiek, en je wordt meteen voor Tesla-Shorter uitgemaakt.
Dan vind ik gaat het hier nogal gemoedelijk aan toe:cool:
En ja, de navigatie van een TM3 is stukken beter dan die van mijn vorige BMW 420D. Binnengeluid sowieso.
Afwerking? Tja...moet effe naar de WC...:rolleyes:
 
Last edited by a moderator:
Het is op dit forum een beetje de algemene tendens. Wanneer er mensen iets vertellen over een ander merk (en zeker de VW ID.3) dan is dat allemaal een bewijs dat het rotdingen zijn. Maar over een Tesla mag je niet klagen en al zeker niet in de pers verschijnen, want dan is dat een bewijs van vooringenomenheid. Tesla's zijn altijd perfect, en zeker beter dan een BMW.

Tja, nu ook weer niet geheel verwonderlijk he....al jarenlang rijden wij met de grootste barrels rond die er bestaan volgens de pers en de zelf verklaarde autoliefhebber. Nu blijkt dat het grote VW een, in mijn ogen dan, mediocre product op de markt gezet heeft dat qua reële problemen kan tellen. Ik denk eigenlijk dat je beter af zal zijn met een KIA.

Nog snel een persoonlijke vraag, welke problemen en ongemakken heb jij tot nu toe al gehad met je Model 3?
 
Tja, nu ook weer niet geheel verwonderlijk he....al jarenlang rijden wij met de grootste barrels rond die er bestaan volgens de pers en de zelf verklaarde autoliefhebber. Nu blijkt dat het grote VW een, in mijn ogen dan, mediocre product op de markt gezet heeft dat qua reële problemen kan tellen. Ik denk eigenlijk dat je beter af zal zijn met een KIA.

Nog snel een persoonlijke vraag, welke problemen en ongemakken heb jij tot nu toe al gehad met je Model 3?

Wagen is afgeleverd met een loshangend onderdeel (en lakschade), na twee maanden nog niet opgelost
Wagen is afgeleverd met trekhaak zonder mij te melden dat die trekhaak niet gekeurd was. Dat heb ik gehoord van een collega, dat dat aan mij was om die te keuren.
Dit heeft te maken hebben met contactless delivery, maar dat is niet aan mij om dat proces in orde te krijgen. Ik had die trekhaak toen al in gebruik.

Wagen die me geleverd is, heeft een maximale toegelaten belading van 375 kg, toen ik de wagen bestelde was dat 435 kg. Dat was voor mij een belangrijk criterium bij de keuze van wagen en dat is een wezenlijk probleem voor me.
Nu geef ik wel toe dat de auto is op enkele andere punten significant verbeterd is (warmtepomp; koffer en interieur), maar die verminderde toegelaten belading vind ik echt wel een probleem...

Wagen die in maart besteld was om op 10 oktober te leveren is me eind november geleverd. Terwijl er 3 wagens van exact dezeflde uitvoering tot 30 september in voorraad waren; en wanneer ik het goed begrepen heb met korting verkocht zijn om de Q3 cijfers beter te maken. Dat Tesla die politiek gebruikte toen er een cash probleem was, kan ik begrijpen, maar nu?

Er is nu een camera defect, die wordt volgende week vervangen.

Let wel, ik ben tevreden van de wagen op zich, maar stoor me vooral aan de 'policy'.
 
Het is op dit forum een beetje de algemene tendens. Wanneer er mensen iets vertellen over een ander merk (en zeker de VW ID.3) dan is dat allemaal een bewijs dat het rotdingen zijn. Maar over een Tesla mag je niet klagen en al zeker niet in de pers verschijnen, want dan is dat een bewijs van vooringenomenheid. Tesla's zijn altijd perfect, en zeker beter dan een BMW.

Dan lees je heel selectief. Ik lees hier dagelijks kritiek op Tesla. Ok, er is toevallig een mod die graag advocaat van de duivel speelt, maar toch: ruimte zat voor kritiek hier.