Misschien dat de u op z'n plek is in Australie met de roadtrains, maar met gewone hatchbacks is het natuurlijk niet echt supercharging. Wel leuk bedacht!
(via Volvo’s nieuwste auto steelt energie van medeweggebruikers)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Misschien dat de u op z'n plek is in Australie met de roadtrains, maar met gewone hatchbacks is het natuurlijk niet echt supercharging. Wel leuk bedacht!
(via Volvo’s nieuwste auto steelt energie van medeweggebruikers)
Je zou toch verwachten dat ze daar interesse in hebben aangezien het daar in den lande goed vol staat met Leafs en Teslas ... of zouden ze pas wakker worden als er een paar bolts bijkomen?Leuk bedacht! Nu nog echte elektrische auto's maken
Nou er moet nogal wat gebeuren voordat je een rendabele (want daar gaat het om) elektrische auto als massaproduct kunt neerzetten, en dan ook nog via je dealernetwerk verkocht krijgen.Je zou toch verwachten dat ze daar interesse in hebben aangezien het daar in den lande goed vol staat met Leafs en Teslas ... of zouden ze pas wakker worden als er een paar bolts bijkomen?
Nou er moet nogal wat gebeuren voordat je een rendabele (want daar gaat het om) elektrische auto als massaproduct kunt neerzetten, en dan ook nog via je dealernetwerk verkocht krijgen.
.../QUOTE]
Zekers, ook VW doet dat met z'n MQB-platform wat breder loopt dan alleen die twee letters, ook de andere merken krijgen dat mee. Ik doelde meer op het feit dat dat GM en Nissan blijkbaar niet heeft tegengehouden. Uiteindelijk is het allemaal investering en marketing wat er mee gemoeid gaat, als je daar eenmaal een berg in geinvesteerd hebt wil je er niet zo maar naar zwaaien.
Dan is het stukken simpeler om wat ruimte te maken in een bestaand concept en daar een batterij en een elektromotor in te gooien
Ik ben geen fysicus, maar volgens mij leidt dit systeem tot een toename van verbruik bij ICE auto's omdat door de flexibiliteit van de weg de rolweerstand toeneemt. Als ik kijk naar de hoeveelheid zon in dit filmpje zijn er meer voor de hand liggende methodes....
Inderdaad. Als de banden over een slappe ondergrond rijden neemt de rolweerstand enorm toe. Is hetzelfde als rijden met heel zachte banden. Is vergelijkbaar met rijden door een plas water en levert veel meer rolweerstand. De band rijdt tegen een 'boeggolf' op en dat verplaatsen van water kost flink wat energie.Ik ben geen fysicus, maar volgens mij leidt dit systeem tot een toename van verbruik bij ICE auto's omdat door de flexibiliteit van de weg de rolweerstand toeneemt. Als ik kijk naar de hoeveelheid zon in dit filmpje zijn er meer voor de hand liggende methodes....
Helaas is ook zonne-energie niet gratis, noch valt het onder de definitie perpetuum mobile.
Als ze nou eens gewoon serieus electrische auto's zouden gaan maken in plaats van hun miljoenen verspillen aan dit soort reclame en marketing natte dromen...een ander nut heeft het niet.