Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voor de juristen onder jullie

This site may earn commission on affiliate links.
Wanneer 2 partijen na dagvaarding niet overeen komen kan de rechter beslissen om een onafhankelijke gerechtsexpertise te organiseren. Zo'n gerechtsexpertise helpt de rechter dan om later een uitspraak te doen. Partijen die stukken niet kunnen of willen ter beschikking stellen voor onderzoek maken zich verdacht.
 
De wetgever maakt onderscheid tussen het inschrijven en het op naam stellen van motorrijtuigen. De wet tekst geeft helaas geen duidelijke definitie van de term "inschrijven". Is dit het moment waarop een importeur een motorvoertuig meld bij het RDW zodat het een kenteken toegewezen krijgt?

Zijn er hier juridisch onderlegde experts met Wet bpm achtergrond?
 
Dag allen, even een update. Na maanden wachten (wsl door geringe bemensing door corona) heb ik van de autoverzekering een bevestiging gekregen dat ik de gemaakte kosten bij Tesla vergoed krijg door Carmeleon. Ze hebben een expert er naar laten kijken en geconcludeerd dat de schade door de laadpaal kwam en dat NewMotion de kosten moeten betalen.
Beste Aad, wij hebben recentelijk exact hetzelfde verhaal meegemaakt. NewMotion bevestigde dat het verhaal bekend was, maar wees weer naar Tesla. Los van de kosten, die ik ook zeker wil verhalen, zit ik ook nog met de vraag of ik de Tesla nu nog wel aan de NewMotion-laadpaal wil laden. Als het probleem inderdaad in de NewMotion-paal zit, dan zou het defect weer opnieuw kunnen ontstaan. Ik zag hier op het forum ook al een bericht van iemand die het al drie keer overkomen was.. Gebruik je de NewMotion-paal zelf nog wel?
 
Nog een mogelijkheid is een defecte laadkabel. Als die op een plaats slechte isolatie heeft dan kan het zijn dat er grote spanningen worden geinduceerd in 1 van de communicatiedraden waardoor je de communicatiemodule opblaast met hetzelfde gevolg.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Toch even een oud draadje erbij pakken: Heb je dit uiteindelijk kunnen claimen onder je all risk auto verzekering?
Dag allen, even een update. Na maanden wachten (wsl door geringe bemensing door corona) heb ik van de autoverzekering een bevestiging gekregen dat ik de gemaakte kosten bij Tesla vergoed krijg door Carmeleon. Ze hebben een expert er naar laten kijken en geconcludeerd dat de schade door de laadpaal kwam en dat NewMotion de kosten moeten betalen.