Wat is in 2022 de best buy OBD2 module setup en iOS app voor het aflezen van de batterij temp?Ik zou zeggen hang er een OBD2 module aan en je kunt het aflezen.
Meten is weten.....
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wat is in 2022 de best buy OBD2 module setup en iOS app voor het aflezen van de batterij temp?Ik zou zeggen hang er een OBD2 module aan en je kunt het aflezen.
Meten is weten.....
Zoals al eerder aangegeven, ook bij 30°C na een rit van Lyon tot Orange kwam ik vorig jaar ook lang niet in de buurt van de laadcurves uit dat filmpje van Bjorn. Maar ook toen was de accu waarschijnlijk te koud. En toen startte ik ergens tussen de 10% en 15%Ik zou zeggen hang er een OBD2 module aan en je kunt het aflezen. Hoge vermogens lukt enkel als je pack in z'n geheel rond de 40 graden hangt. Mijn S laad maar met max 143kW en dat haal ik als m'n pack boven de 35 graden is.
Ter info, met voorverwarmen warm ik mijn pack op van 5 naar 20 in circa 20 minuten. Van 20 naar 35 duurt dan nog veel langer door thermodynamica.
Meten is weten.....
Maar het is het feit dat snelladen bij Tesla enkel optimaal is bij doorreis als de stint voorafgaand aan het laden lang genoeg is om het pack goed warm te krijgen. Zeker in de winter en zelfs in de zomer.
Ik vermoed dat de akku dan eerder te warm was. Ook niet ideal.Zoals al eerder aangegeven, ook bij 30°C na een rit van Lyon tot Orange kwam ik vorig jaar ook lang niet in de buurt van de laadcurves uit dat filmpje van Bjorn. Maar ook toen was de accu waarschijnlijk te koud.
En maak je ook geen illusies... 30 minuten aan braaf 100 op de snelweg is voor de motoren en de batterij absoluut niet veel werk. Bovendien stopt het voorverwarmen onder de 20% SoC om net het rijbereik te maximaliseren.
Wat is in 2022 de best buy OBD2 module setup en iOS app voor het aflezen van de batterij temp?
Bij mij stopt bij niet met voorverwarmen onder 20%. Vandaag kwam ik aan met 5% bij de superchargen en bij de afrit stond de melding voorverwarmen nog in het scherm.En maak je ook geen illusies... 30 minuten aan braaf 100 op de snelweg is voor de motoren en de batterij absoluut niet veel werk. Bovendien stopt het voorverwarmen onder de 20% SoC om net het rijbereik te maximaliseren.
Volgens mij wordt er iets door elkaar gehaald. Die 20% was bij interieur verwarming op afstand. Overigens is dat tegenwoordig ook niet meer sinds een paar updates geleden. Mijn Model 3 is van mei 2019 en op vakantie haal ik eigenlijk altijd wel de Max snelheden. Laatste keer terug van wintersport leeg rijden tot onder de 5% en dan laden tot 70%. Begint bij V3 netjes op 250 kW om dan rond 70% net onder de 100 kW te duiken. Je moet dan wel meer als 1,5 uur gereden hebben.Bij mij stopt bij niet met voorverwarmen onder 20%. Vandaag kwam ik aan met 5% bij de superchargen en bij de afrit stond de melding voorverwarmen nog in het scherm.
Wat ik minder normaal vind is een hoog verbruik na het laden bij de supercharger.
Na het snelladen is de batterij te warm en moet gekoeld worden met deze temperaturen.Normaal is mijn verbruik 14-15 kWh/100 km.(MY 2021 firmware 2023.26.8)
Meestal laad ik thuis, maar de laatste maanden weer een paar keer bij de supercharger.
Dat het stroomverbruik tijdens de rit naar de supercharger wat hoger is ter voorbereiding van de accu is normaal.
Wat ik minder normaal vind is een hoog verbruik na het laden bij de supercharger.
Gisteren na opladen bij de supercharger was het verbruik tijdens een rustig ritje van 17 km 21 kWh/100 km