Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voordeur / portier geblokkeerd

Wie heeft dit probleem ook gehad?

  • Ja, volledige deurklink moest vervangen worden

    Votes: 0 0.0%
  • Ja, kon ik zelf oplossen

    Votes: 0 0.0%
  • Nee, onbekend

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0
  • Poll closed .
This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb zelf voor kerst voor de linker achterdeur de klink moeten laten vervangen. Die klink kwam niet eens meer naar buiten - maar je hoorde het motortje wel 24/7 draaien en er was cst een LED die licht gaf in de klink.

2 weken na herstelling zelfde probleem in de rechter achterdeur...
Afspraak gemaakt en vorige week vrijdag 12/01 met de auto naar SeC Zaventem voor reparatie (ter plaatse 1u30 wachten). Thuisgekomen merkte ik op dat na herstelling die herstelde klink een schurend geluid maakt bij openen... grrrr....
2 dagen later (zondag 14/01) - nog voor ik terug naar Tesla kon bellen ivm de klink rechts achter - begaf de klink van de passagiersdeur vooraan rechts het ook met identieke problemen...

Momenteel wachten op reservestukken alvorens ik opnieuw een afspraak mag maken...
Mij lijkt dit op een structureel probleem in het design - en vanuit dat standpunt is dit een probleem dat moet opgelost worden door de fabrikant en niet een "normale slijtage" die op onze kosten moet gedaan worden.

Soit - ik zit nog in mijn 80K kilometers / 4 jaar extended garantie periode - maar die loopt binnen het jaar af...
 
Ik heb zelf voor kerst voor de linker achterdeur de klink moeten laten vervangen. Die klink kwam niet eens meer naar buiten - maar je hoorde het motortje wel 24/7 draaien en er was cst een LED die licht gaf in de klink.

2 weken na herstelling zelfde probleem in de rechter achterdeur...
Afspraak gemaakt en vorige week vrijdag 12/01 met de auto naar SeC Zaventem voor reparatie (ter plaatse 1u30 wachten). Thuisgekomen merkte ik op dat na herstelling die herstelde klink een schurend geluid maakt bij openen... grrrr....
2 dagen later (zondag 14/01) - nog voor ik terug naar Tesla kon bellen ivm de klink rechts achter - begaf de klink van de passagiersdeur vooraan rechts het ook met identieke problemen...

Momenteel wachten op reservestukken alvorens ik opnieuw een afspraak mag maken...
Mij lijkt dit op een structureel probleem in het design - en vanuit dat standpunt is dit een probleem dat moet opgelost worden door de fabrikant en niet een "normale slijtage" die op onze kosten moet gedaan worden.

Soit - ik zit nog in mijn 80K kilometers / 4 jaar extended garantie periode - maar die loopt binnen het jaar af...

Wat mij betreft heeft u geheel gelijk en blijft dat ook zo na het aflopen van de garantie termijn. Van deurklinken mag je verwachten dat deze 15 jaar meegaan.
Bij een ontwerpfout hoort de fabrikant dit kosteloos te blijven verhelpen.
Dat zal vaak een bron van conflict zijn bij Tesla ben ik bang.
 
Nee, dat is wel duidelijk.
Echter geloof het of niet een tweede hendel werkt ook niet meer (links achter). Één maand na de eerste. Hoezo toeval......
Ik ga nu echt de discussie aan. Links achter is ook een deur die ik niet veel gebruik.
Ik hou jullie op de hoogte over hoe dit gaat aflopen!

Vorige week donderdag heeft een Tesla ranger mijn deurhandel aan de bestuurderskant vervangen.
Op km stand 90.000. Dus ruim over de garantie. In mijn email naar Tesla heb ik aangegeven dat het volgens mij
het gevolg is van een ontwerpfout.Reparatie uitgevoerd onder goodwill.:)
 
Vorige week donderdag heeft een Tesla ranger mijn deurhandel aan de bestuurderskant vervangen.
Op km stand 90.000. Dus ruim over de garantie. In mijn email naar Tesla heb ik aangegeven dat het volgens mij
het gevolg is van een ontwerpfout.Reparatie uitgevoerd onder goodwill.:)
Inmiddels heeft Tesla A’dam aangegeven dat een mogelijke goodwill of coulance tot 160.000 km mag worden gegeven.... met mijn 180.000 dus pech?!?.
Nu mijn tweede deurhendel het begeven heeft begrijpt men bij Tesla ook wel dat een moeilijke discussie wordt. Men heeft nu voorgesteld de onderdelen ter beschikking te stellen maar ik moet wel de arbeid betalen (ca. €250). Verdere keuze is er niet
Waarom ben ik dus nog steeds niet blij ?
Benieuwd wat er wordt voorgesteld als deurhendel nr.3 kapot gaat.....
 
Inmiddels heeft Tesla A’dam aangegeven dat een mogelijke goodwill of coulance tot 160.000 km mag worden gegeven.... met mijn 180.000 dus pech?!?.
Nu mijn tweede deurhendel het begeven heeft begrijpt men bij Tesla ook wel dat een moeilijke discussie wordt. Men heeft nu voorgesteld de onderdelen ter beschikking te stellen maar ik moet wel de arbeid betalen (ca. €250). Verdere keuze is er niet
Waarom ben ik dus nog steeds niet blij ?
Benieuwd wat er wordt voorgesteld als deurhendel nr.3 kapot gaat.....

Zie de filmpjes hierboven hoe snel het deurpaneel er af is..
Bij de aflevering van mijn CPO deed de deur rechts achter het niet, ik heb echt niet langer dan een half uur moeten wachten voordat deze gewisseld was.

Dan lijkt me 250 euro arbeidsloon ruim aan de hoge kant, dan betaal je de inkoopprijs van die hendel alsnog zelf...
 
My Model S is from May 2014. I purchased it with the extra 80.000km/4 year service. The car is now just over 170.000km and I am about to have to replace the third door handle.
Already left front and left rear have been replaced, now front right is sometimes not working.

Please note: I do not use the car as a taxi, like most cars with high mileages I drive a lot of long distances. I.e. the door handles are relatively little used, even left front.

Each repair is around €800 inc VAT!
Tesla is saying a better door handle is now out and that this is normal wear and tear and not eligible for warranty or coulance.
The car has had an endless list of repairs, and I have to say, most of it was paid for by Tesla. This time not.

Who else is experiencing this kind of small, but annoying and expensive repairs?
 
Ik heb onder garantie al 3 deurgrepen laten repareren (ik weet niet of ze vervangen zijn) nu is de 4de stuk maar de garantie is verlopen, ik moet nog langs gaan maar ik ga er wel van uit dat ze dat toch ook onder garantie laten vallen.. Ik zal het laten weten
Hebben ze de deurgrepen nu onder garantie vervangen?
Ik ben toe aan no 3 en elke keer zelf moeten betalen, terwijl ik wel binnen de 4 jaar service zit, echter met 170.000km buiten de 80.000km. Begrijp niet dat Tesla hier niet verantwoordelijheid durft te nemen en erkent dat het een ondeugdelijk ontwerp/product is.
Hopelijk komen er in de komende 2 jaar een aantal goede EV's op de markt zodat we keuze hebben!
 
Hebben ze de deurgrepen nu onder garantie vervangen?
Ik ben toe aan no 3 en elke keer zelf moeten betalen, terwijl ik wel binnen de 4 jaar service zit, echter met 170.000km buiten de 80.000km. Begrijp niet dat Tesla hier niet verantwoordelijheid durft te nemen en erkent dat het een ondeugdelijk ontwerp/product is.
Hopelijk komen er in de komende 2 jaar een aantal goede EV's op de markt zodat we keuze hebben!
Rechtsbijstandsverzekering inschakelen.