Als ik mijn Model 3 LR AWD instel op mijn vertrektijd, dan is hij netjes warm wanneer ik instap, maar ik merk niets van extra bereik omdat de accu niet meer hoeft op te warmen. Dat zou ik toch ook mogen verwachten? Met hoe snel de auto van binnen warm is als je koud wegrijdt, vind ik het van tevoren opwarmen van de accu veel belangrijker dan het van tevoren opwarmen van het interieur...
Of is het voorverwarmen van de accu aan de stekker, zodat je daadwerkelijke bereik hoger is, een andere optie? Of heb ik het verkeerd begrepen, en kan dat helemaal niet, en zit je altijd vast aan 30-50 km opwarmtijd voor het verbruik een keer onder de 200 W/Km zakt?
Hoe warm mijn auto ook is en hoe ver ik ook rijd, ik kom vrijwel nooit boven de 80% efficiency volgens TeslaFi (dus het aangegeven bereik van 400 km bij 80% lading geeft me een daadwerkelijk bereik van zo'n 300-320 km).
Of is het voorverwarmen van de accu aan de stekker, zodat je daadwerkelijke bereik hoger is, een andere optie? Of heb ik het verkeerd begrepen, en kan dat helemaal niet, en zit je altijd vast aan 30-50 km opwarmtijd voor het verbruik een keer onder de 200 W/Km zakt?
Hoe warm mijn auto ook is en hoe ver ik ook rijd, ik kom vrijwel nooit boven de 80% efficiency volgens TeslaFi (dus het aangegeven bereik van 400 km bij 80% lading geeft me een daadwerkelijk bereik van zo'n 300-320 km).