TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Voorruit 2x binnen korte tijd gesprongen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Chris EC-Rent, Aug 21, 2016.

1. Chris EC-Rent

Chris EC-Rent Member

Voor de 2e keer binnen een paar weken tijd is de voorruit van 1 van onze Tesla's gesprongen. Wel 2x op een andere plek, maar beide keren springt de ruit zonder reden kapot (barst van 30-40 cm). Kan dit mogelijk om een productiefoutje van de ruit gaan, of kan het aan de auto liggen? Is dit een probleem dat bij anderen ook is voorgekomen, of hebben we gewoon pech?

2. dicktump

dicktump Member

Ik kan mij wel herinneren dat ik eens ben tegengekomen dat meer mensen dat hadden. Heb even snel gezocht en kwam dit topic (weer) tegen: Alas, new problem: Windshield Stress Fracture. Anyone else?

Daar maken meerdere mensen melding van een barst ineens. Misschien kun je daar wat mee? Ik weet niet of het vergelijkbaar is?

• Like x 1
  3. Chris EC-Rent

Chris EC-Rent Member

Bedankt Dicktump!

4. Firebird

Firebird Active Member

Grote temperatuurschommelingen? Zon / schaduw ?

• Helpful x 1
  5. basvk

basvk Active Member

Ik heb het ook een keer gehad in de eennalaatste week van 2014, toen met die plotselinge kou. Bij vervanging bleek dat het toch door steenslag veroorzaakt was, het steentje had echter de zwarte rand van de ruit geraakt waardoor ik het niet gezien had. De temperatuurverschillen in die week zorgden ervoor dat het een barst werd.
    Viel toen nog net in de dekking van Centraal beheer (gna gna... :D)

• Helpful x 1

Share This Page