Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorsteltopic

This site may earn commission on affiliate links.
Erik - welkom !
Toch slim om een duolader te nemen - de praktijk leert dat het heel plezierig is om onderweg in een uur 100 km afstand bij te kunnen laden. We hebben op die manier drie weken in een toen nog SuC-vrij Italië rondgereden. Een uitgebreide lunch en je auto is weer 200 km bij !

Dank je! En ik verwacht dat de duolader idd vooral van pas gaat komen tijdens vakanties en langere trips (hopelijk komen er dan wel meer 22kwh-palen).
 
Ik kom ook over van BMW, We zouden eens een statistiekje kunnen aanmaken, maar volgens mij is inderdaad BMW de grote verliezer.

Ik heb 'altijd' alfa gereden, tot dat niet meer kon door een gebrek aan acceptabele modellen. Voor de leuk heb ik nog wel twee spiders. Ik moet overigens bekennen dat deze het afgelopen jaar nauwelijks meer zijn gebruikt, zelfs de 3 liter V6 voelt nu zo sloom... (Maar klinkt gelukkig wel lekker!)
 
Ik heb 'altijd' alfa gereden, tot dat niet meer kon door een gebrek aan acceptabele modellen. Voor de leuk heb ik nog wel twee spiders. Ik moet overigens bekennen dat deze het afgelopen jaar nauwelijks meer zijn gebruikt, zelfs de 3 liter V6 voelt nu zo sloom... (Maar klinkt gelukkig wel lekker!)

Ok, voor de BMW reed ik diverse Alfa's (oa ook een spider). Totdat de 159SW nog niet beschikbaar was en ik echt een opvolger voor mijn 156SW moest bestellen. Toen is het BMW geworden.
 
Ok, voor de BMW reed ik diverse Alfa's (oa ook een spider). Totdat de 159SW nog niet beschikbaar was en ik echt een opvolger voor mijn 156SW moest bestellen. Toen is het BMW geworden.
Ik heb een van de eerste 159SW 2.4 jtdm gekocht, net als de Tesla zonder proefrit. Ik vond/vind hem zooo mooi.
Was alleen jammer dat die motor slecht te tunen was (net als de Tesla). Heb nog met Stephan Lenior rondgereden om zijn software te testen.
De 210 pk versie die later kwam was een stuk beter te tunen.
Ik kreeg de 159 3 dagen voor mijn eerste zoontje geboren werd en heb hem een kleine 4 jaar later weer verkocht toen m'n 3de zoontje geboren was en er geen maxi cosi's meer pasten.
 
Ik ben Peter, rij sinds 27 december 2014 in een S85. Super tevreden. Kijk al een tijdje mee op dit forum en inmiddels veel bijgeleerd over Tesla en elektrisch rijden in het algemeen. Ook op het NL/BE deel van het forum. Dank aan de mensen die de informatie delen, heb er veel van opgestoken. Hielp vooral veel tijdens het (LANGE) wachten op de levering :)
 
was het die nieuwe 3 reeks die steeds stil valt aan de stoplichten? die heb ik gehad tijdens mijn servicebeurt. pfffff, dit was mijn eerste BMW ervaring

yep.
4000 km op de teller.
ik kom verder geen stoplichten tegen, dus de stop-start functie is mij gelukkig bespaard gebleven.

intussen 25j terug heb ik eens een week met een BMW3-cabrio gereden (van mijn baas, lang verhaal - iets met inbraak en gepikte autosleutels).
was al even erg.
 
oke, hier gaat hij dan toch :
ik had een BMW als vervangwagen ! man man man...
blij als een kind dat ik mijn Tesla terug kreeg !

Zelfde gevoel hier. Ik heb 1 keer een probleempje gehad met de Tes en kreeg een Audi A6 als vervangende wagen. Wat een fossiel. Weinig ruimte van binnen, een opgesloten gevoel door de grote middenconsole, geen acceleratie, overal knopjes, veel te veel lawaai en ga zo maar door. Toen ik mijn Tes dezelfde dag weer op kon halen merkte ik weer hoe snel een Tesla went en hoe geweldig een Tesla is in vergelijking met fossiele auto's!
 
oke, hier gaat hij dan toch :
ik had een BMW als vervangwagen ! man man man...
blij als een kind dat ik mijn Tesla terug kreeg !

ik begrijp héél goed dat al die BMW rijders overstappen naar Tesla.
Ik heb 3 weken terug 1,5 week in een 520I station gereden met full-options als vervangwagen (om in de terminologie van Dirk te blijven ;-)). Maar idd wat een hobbelige, schokkerige, trage bak is dat. En ja wat zijn we verwend!!!
Wat me wel erg goed beviel waren de stoelen, de voicecommand die mij blijkbaar wel snapt ipv bij de Tesla waar ik niet veel gebruik van maak.
 

Beste allen,


Ik lees al een aantal weken mee op dit fantastische forum, en heb vandaag de bevestiging gekregen dat mijn bestelling geplaatst is.
Mijn naam is Jordan, ben 44 jaar, en altijd al gek geweest op auto's.

Ik heb besloten om voor een multi-coat witte versie te gaan, want ik vind dat de Tesla het verdient om op te vallen in het dagelijks verkeer.
Ik heb voor de volgende opties gekozen:
Zwart leer
Zwarte alcantara hemel
Carbon inleg
19" standaard velgen (die ik donker willen laten poedercoaten en als wintervelg ga gebruiken)
Panorama dak
Duo-lader
Techpakket + Auto-pilot
Beveiligingspakket

Ik ga nog nieuwe 19" velgen kopen, die ik dan gebruik voor de zomerbanden. Ik vind de velgen van Widoh wel erg mooi.

De leverdatum staat op mei, dus moet nog even geduld hebben:wink:
Binnenkort kan ik dan aan de slag gaan met voorbereidingen (thuis laad installatie, verzekering, etc).

Groet, Jordan
 
alhoewel dit niet het meest levende topic is zal ik het toch maar gebruiken voor wat het gemaakt is:
Mijn naam is Yves en woon in het Waasland. Al enkele maanden lees ik elke dag hier op het forum mee. En vandaag heb ik dan mijn bestelling geplaatst: een metallic grey 60 kWh met tech-pack, duolader en Suc activatie.
Ben voor de 60 gegaan omdat ik de auto particulier aanschaf en dit toch wel het maximum was. Verder doe ik geen lange afstanden en zal ik me wel behelpen met de Suc.
 
Mijn naam is Yves en woon in het Waasland. Al enkele maanden lees ik elke dag hier op het forum mee
Ben voor de 60 gegaan omdat ik de auto particulier aanschaf en dit toch wel het maximum was. Verder doe ik geen lange afstanden en zal ik me wel behelpen met de Suc.

Welkom, Yves! Ze zijn zo schaars als wite raven, de particulieren, die zonder enige fiscale recuperatie tot dergelijke investering over gaan. Chapeau.
 
alhoewel dit niet het meest levende topic is zal ik het toch maar gebruiken voor wat het gemaakt is:
Mijn naam is Yves en woon in het Waasland. Al enkele maanden lees ik elke dag hier op het forum mee. En vandaag heb ik dan mijn bestelling geplaatst: een metallic grey 60 kWh met tech-pack, duolader en Suc activatie.
Ben voor de 60 gegaan omdat ik de auto particulier aanschaf en dit toch wel het maximum was. Verder doe ik geen lange afstanden en zal ik me wel behelpen met de Suc.

Yves, om u wat moed te geven, dit is één van mijn records met de 60kwh
persoonlijk record.JPG