Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Voorsteltopic

This site may earn commission on affiliate links.
Ook maar even een korte intro:
32 jaar (volgens mij een van de jongste hier?), sinds 2001 eigenaar van een webhostingbedrijf.
Eigenlijk dus concullega van Wido die hier ook ergens circuleert.
Heb ook een dochtertje uit juli 2014.

Had hiervoor een Volvo V60 hybrid uit 2013 die eigenlijk perfect beviel. Behalve dan dat de binnenruimte beperkt was.
Eigenlijk dus geen intentie om een Tesla te kopen, maar werd toch nieuwsgierig gemaakt.
De verkoper bood mij een showroommodel van enkele weken oud aan met een dikke korting.
Toen kon ik geen "nee" meer zeggen en had ik geen argumenten om een Tesla te laten staan.

Nu dus trotse eigenaar van een mooie, rode, S85.
Verder weinig opties (behalve het obligate techpakket, pano dakje en de duocharger).
Vroeger vooral Volvo gereden (V60, V50, S40), als hobby o.a. een Saab cabrio, Porsche 944S2 en een kever gehad.
 
Goedemorgen,

Na een paar maanden ge"lurkt" te hebben hier op het forum heb ik afgelopen week de knoop doorgehakt: het wordt een 85D / MC Red / Autopilot / Premium / late July. Heb voor full operational lease gekozen. Vind het erg leuk om lid van de community te worden!

Had Tesla al jaren geleden ontdekt maar een aantal maanden terug heeft mijn vrouw een afspraak gemaakt voor een proefrit - dat had ze dus niet moeten doen :wink:

Woon zelf op de 2e verdieping dus het wordt publiek laden voor mij. Ben erg benieuwd!

Dimitri, IT consultant (ZZP/BV), Den Haag
 
38 jaar, kersverse eigenaar van een licht gebruikte 85 uit 2014. Met veel opties, ik mis volgens mij alleen de jumpseats en Duo charger. En 21", maar dat zou ik niet eens willen.

Het was een impuls aankoop, dus ik moet me nog even verdiepen in opties qua laden. Ik heb wel een mini-oprit, maar geen voeding daar. Dat wordt nog een logistiek dingetje....

Ik wissel vaak van auto (elke 6-12mnd) en ben altijd fan geweest van Duitse achtcilinders waarvan ik veel heb gehad. Het moet wel gezegd worden: dit is de toekomst. Met werkelijk NIETS te vergelijken, die Model S. Wil Tesla nog meer van die dingen verkopen, heel simpel: iedereen twee dagen een Model S uitlenen. Er is toch werkelijk niemand die daar niet van onder de indruk is?
 
Ik ben sinds kort helemaal in de ban van Tesla. Mijn naam is Maarten, 47 jaar getrouwd en vader van 3 kinderen van 17, 16 en 13 jaar. Ik woon in Oud-Turnhout, maar ben werkzaam als huisarts in Eindhoven.
Mijn huidige wagen is een ford S max diesel die ik gewoon privé rijd. Ik was de Nederlandse 25% bijtelling beu. Aangezien ik 30.000 werkkilometers rijd, leek privé rijden met kilometeraftrek interessanter voor mij. De bedoeling was om de auto 10 jaar te houden en op te rijden tot 400.000 km. Mijn accountant maakte mij er echter attent op dat de bijtellingen van de hybrides in 2016 flink omhoog gingen gaan. Ik ben dus even gaan onderzoeken of het niet beter was eerder een nieuwe auto te kopen. Mijn oog viel op de volvo V60 aangezien dit de enige hybride diesel is. Ik vond deze echter nogal klein en toen we een paar maanden geleden op de terugrit van onze jaarlijkse ski nascholing met zo'n wagen tussen Stuttgart en Karslruhe in panne vielen, wist ik: dit wordt het e'm niet. Ik kende Tesla al van andere collega's en heb dan toch even de fiscale berekening gemaakt. Uiteindelijk betaal je voor deze fantastische wagen amper meer dan de volvo hybride of gelijk welke andere diesel. De keuze was dus snel gemaakt en zeker na het testritje heb ik meteen m'n wagen samengesteld. Het wordt een model S 85, titanium metallic paint, next generation leather met mat obeche hout, panorama dak en uiteraard de autopilot functie. Ik heb meteen maar mijn dak vol zonnepanelen laten leggen en een lolo laadpaal besteld.
 
all the way dus !! dat is het betere werk, welkom hier.
Heb je die Titanium Metallic ergens in het echt al zien staan (bij een Sec??). Ben erg benieuwd hoe die kleur er op een auto in het echt uitziet.. beetje aan het nadenken over switch naar een D met AP. -;)

doen! als je nu nog een vooruitbestelde bij Tesla kan regelen, de verkoopprijzen van gebruikte S-en liggen vrij gunstig nu.
 
all the way dus !! dat is het betere werk, welkom hier.
Heb je die Titanium Metallic ergens in het echt al zien staan (bij een Sec??). Ben erg benieuwd hoe die kleur er op een auto in het echt uitziet.. beetje aan het nadenken over switch naar een D met AP. -;)
Ook hier dezelfde interesse..........Auto stond in beide nieuwe kleuren op de Rai.....ben gaan kijken op uitnodiging van Tesla. Kleur is prachtig!!!
 
Ook hier dezelfde interesse..........Auto stond in beide nieuwe kleuren op de Rai.....ben gaan kijken op uitnodiging van Tesla. Kleur is prachtig!!!

Op sommige foto's ziet het inderdaad fantastisch uit.. heb wat twijfels omdat het soms ook het beeld van een bruine auto geeft... dat is niet mijn smaak..

s-70d-20150408.jpeg
 
Is zeker niet bruin! Ik rijd normaliter of zwart of wit. Omdat bij de Tesla zwart niet in metallic leverbaar was heb ik toentertijd voor een pearl white multicoat gekozen. Voor de "warm zilver" in exact de configuratie als op de foto zou ik zeker een uitzondering maken.......
 
all the way dus !! dat is het betere werk, welkom hier.
Heb je die Titanium Metallic ergens in het echt al zien staan (bij een Sec??). Ben erg benieuwd hoe die kleur er op een auto in het echt uitziet.. beetje aan het nadenken over switch naar een D met AP. -;)

Toen ik de auto bestelde bestonden de nieuwe kleuren nog maar een paar dagen. We hebben dus aandachtig moeten kiezen in Aartselaar. Ook thuis heb ik nog een aantal dagen getwijfeld om de kleur te veranderen. De 2 jongste kinderen wilden een metallic zwarte of een blauwe. Uiteindelijk heb ik toch maar de keuze van het vrouwke gevolgd :)
 
Voorstellen

Dag mede-Tesla-fanaten,

Even kort voorstellen: Ik ben Leon Willemse, 43 jaar, 1.96m, woon in Velp (NB), getrouwd, 2 kinderen, zelfstandig ondernemer.
Ik heb heb sinds 3 maanden een Volvo V60 Hybrid, maar ben daar helaas niet echt gelukkig mee. Komt waarschijnlijk mede omdat ik 2 maanden geleden een rondleiding in de Tesla fabriek in Tilburg heb gehad en toen ook een proefrit mocht maken. Sinsdien toch wel besmet met het Tesla-virus.

Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met een Tesla S85D samen met mijn vrouw. Die is daardoor inmiddels ook om en dus hebben we vanochtend een Tesla geconfigureerd en de aanbetaling gedaan. Wordt de S 85D, Titanium Metallic, beige leder bekleding met piano black inlays, en de Auto-pilot.

Twijfel alleen nog voor wat betreft het pano-dak en wel/niet next-gen-seats. Dit heeft te maken met mijn lengte (heb nogal eens problemen met de stoelinstellingen, waardoor die wat achterover ingesteld moet worden en ik vervolgens pijn aan mijn nek/schouders krijg). Had afgelopen zaterdag even in een Tesla gezeten (in de showroom) met next-gen-seats en panodak, maar dat leek krap door de balk aan het dank links naast mijn hoofd. Ga een deze dagen nog eens bij een andere Tesla kijken, want lees eigenlijk dat het panodak toch meer hoofdruimte geeft.

Zijn hier wellicht meerdere langere mensen (1.95m +) die ervaring hebben met combinatie pano-dak en wel of geen next-gen-seats?
 
Een collega van mij meldde dat pano dak absolute must voor grote mensen is. Hij heeft zelf een zoon van 1.95m en daar was zittend op de achterbank zelfs met pano dak niet veel overschot. Ik ben zelf 1.90m en mijn oudste zoon 1.93m, dus geopteerd voor panodak bij mijn bestelling.