Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vossen 22"

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wist het wel:
vossen-vfs2-graphite-tesla-model-s.jpg
 
Mijn set is bovenstaande in 21"
Overigens zonder centreer ringen. Vossen produceert deze special voor Tesla met het juiste naafgat.

Let op, voor de 22" zijn achter spacers noodzakelijk omdat e.e.a. anders aanloopt aan de binnen zijde.
 
Heeft iemand ervaring voor de volgende overweging, nieuwe velg voor de X;

1 Oog is gevallen op Vossen maar de banden zijn schijnbaar breder, ofwel meer grip. Maar ze zijn ook lichter (paar kilo) dus wat zou dat doen met de range? wel jammer dat de meegeleverde banden dus ook niet overgezet kunnen worden.

2 20" of 22", eigenlijk vindt ik 22" mooier maar ik vindt range minstens net zo belangrijk, dus vraag is of ik range inlever mede omdat ze lichter zijn maar ook breder en zeker icm punt hiervoor.

Lever ik op punt 1 en 2 range in of valt dat wel mee
Bijvoorbaat alvast dank voor de reacties
 
De 21" banden zijn minder zuinig dan de 19".
Ervan uitgaande dat dat bij de 22" doorgezet kan worden, lever je dus bij de 22" nog meer range in.
Of gewicht een rol speelt weet kan ik alleen maar gokken, dat een lager gewicht minder energie zal gaan kosten.
Ik denk echter dat het formaat een grotere rol speelt.
Tenslotte: 21" is duidelijk rumoeriger dan 19", ook dat kan bij 22" ook nog wel eens sterker spelen.
Maar ja, die grote velgen zien er zo gaaf uit hè. Keuzes, keuzes....
 
Heeft iemand ervaring voor de volgende overweging, nieuwe velg voor de X;

1 Oog is gevallen op Vossen maar de banden zijn schijnbaar breder, ofwel meer grip. Maar ze zijn ook lichter (paar kilo) dus wat zou dat doen met de range? wel jammer dat de meegeleverde banden dus ook niet overgezet kunnen worden.

2 20" of 22", eigenlijk vindt ik 22" mooier maar ik vindt range minstens net zo belangrijk, dus vraag is of ik range inlever mede omdat ze lichter zijn maar ook breder en zeker icm punt hiervoor.

Lever ik op punt 1 en 2 range in of valt dat wel mee
Bijvoorbaat alvast dank voor de reacties

Elke band groter dan 19" heeft een hogere rolweerstand en maakt meer lawaai. Dit komt doordat een 19" een hogere wang heeft waarmee onregelmatigheden in het wegdek goed worden opgevangen. Vervorming van een band, en een 19" doet dat beter dan banden met lagere wangen, levert een lagere totale weerstand op dan de onregelmatigheden opvangen in de schokdemping. Ook zal een 19" band het geluid meer dempen.
Aan de andere kant geven grotere velgen een betere stuurprecisie en met de beste banden, bijv. Michelin Pilot Super Sport, een subliem weggedrag. Ben je een rustige rijder dan is 19" prima. Let wel op bij grotere bandbreedten dat aquaplaning sneller optreedt.
En dan de 'looks'. Ik ben een liefhebber van de 21" Tesla turbine velgen in combinatie met de eerdergenoemde Michelins.
De kleine nadelen van geluid en een iets hoger verbruik neem ik graag op de koop toe. Overigens is het verbruik meer afhankelijk van je rijstijl. Ik heb sinds een half jaar een gewone 85 en verbruik gemiddeld 191 Wu/km.
 
Thnx, zag het al.

Ik ben al wat wijzer maar in basis zou dus een bredere band ook range moeten inleveren bij dezelfde velg maat. Daarentegen zou het lagere gewicht dat weer deels compenseren maar dan heb je wel betere rij performance voor.

Mmmmm lastig hoor