Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vraag mbt beperkte dodehoekdetectie

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemorgen,

Ik heb met mijn model 3 s'ochtends veelal dat mijn dodehoekdetectie bij het wegrijden beperkt is.
Ik vraag me af of dit een bekend fenomeen is bij jullie, en gewoon in verband gebracht kan worden met condens / dauw op de camera's. Of dat er een technisch mankement is aan mijn auto.
 
Goedemorgen,

Ik heb met mijn model 3 s'ochtends veelal dat mijn dodehoekdetectie bij het wegrijden beperkt is.
Ik vraag me af of dit een bekend fenomeen is bij jullie, en gewoon in verband gebracht kan worden met condens / dauw op de camera's. Of dat er een technisch mankement is aan mijn auto.
Ik heb het op koudere ochtenden ook altijd aan het begin van de rit. Daar ik bij onze Leaf 's morgens als het koud is ook regelmatig camera gerelateerde waarschuwingen heb die meestal na een paar minuten weg zijn heb ik het ook bij de Model 3 afgedaan als condens op de lens.

Ik vermoed dat dit bij jou ook het geval zal zijn
 
Ik heb het als het heel hard heeft geregend, en dan duurt het wel 20 min. voor de dodehoek melding weg is. Als ik dan kijk naar de camera in de deurstijl dan zie ik dat het doorzichtige deel van de deurstijl voor de camera is beslagen. Dus niet de lens zelf.
 
Ik heb met mijn model 3 s'ochtends veelal dat mijn dodehoekdetectie bij het wegrijden beperkt is.
Ik vraag me af of dit een bekend fenomeen is bij jullie, en gewoon in verband gebracht kan worden met condens / dauw op de camera's. Of dat er een technisch mankement is aan mijn auto.

Het is condens. Precondition je auto een half uurtje van te voren en je hebt *meestal* nergens last van.

Ik heb een brillendoekje in de auto. Zeker handig straks met sneeuw en pekel om even de lensjes schoon te maken.
 
Het is idd condens. Ik heb tijdens een flinke regenbui gehad dat de EAP het niet meer wilde doen. Ik had eerst geen idee wat er aan de hand was en was al bang naar een SC te moeten. Toen de auto even stilgezet op een parking langs de snelweg en zag dat het blok op de voorruit waar de 3 voorruitcamera's zitten helemaal dicht zat met condens terwijl de rest van de voorruit schoon was en niet was aangeslagen. Heb toen de voorruit blower even op maximaal gezet en in 10 seconden had ik weer EAP. Wel gek dat juist dat blok voor de cameralens was gecondenseerd.
 
Bij mijn M3 is het glas in de B-pillar 's ochtends ook vaak beslagen (bestuurderszijde) met als gevolg een beperkte dodehoekprotectie. Meestal is dit euvel na een minuut of 10 wel voorbij. Ik heb ergens gelezen dat de camera's sinds AP 2.0 worden verwarmd, maar mij is niet duidelijk of die ook geldt voor de camera's in de B-pilar.

@DutCH_CourA_64: Als het goed is worden de drie camera's boven de voorruit wel verwarmd om o.a. condensvorming tegen te gaan. Misschien eens checken of dat het geval is?
 
Af en toe met een microvezeldoekje en wat ruitenreiniger even de lenzen van de camera’s schoonvegen (incl de B stijl) ;)
Helpt dus niet tegen condens. Had de auto voorverwarmd 50 min gereden en kreeg steeds de melding dat de linker deurstijl camera niet gebruikt kon worden. Dan ook geen rijstrook wissel etc. Op de plaats van bestemming aangekomen is de b-stijl camera can binnen aardig beslagen. Heb dit nog niet eerder (zo lang) gehad.
 
Herkenbaar. Vervelend probleem. Ik maak tegenwoordig met een doekje alle camera's rondom schoon en zet meteen de achterruitverwarming aan. Indien nodig meteen ook de blowerstand voorruit. Maar tegen 'verkeerd' licht kan je mi weinig doen...