Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vraag over model 3 SR+ Lease via Alphabet

This site may earn commission on affiliate links.
Ik mag vanaf 1 oktober een elektrische leaseauto bestellen via Alphabet, echter bij bestellingen na 30 september kan Tesla geen levering in 2019 meer garanderen wat voor mij wel een voorwaarde is door het bijtellingspercentage van 4%. Helaas wil mijn werkgever niet meewerken aan het eerder bestellen.

Alphabet kwam nu met de volgende optie. Ik bestel zelf een model 3 via Tesla en voldoe de aanbetaling, ik zet hierbij de leverdatum op bijvoorbeeld 20 oktober. Op 1 oktober plaats ik de bestelling bij Alphabet waarbij ik mijn reserveringsnummer doorgeef en Alphabet neemt vervolgens mij bestelling over. Hierdoor krijg ik van Tesla mijn aanbetaling terug. Hierdoor zou levering in 2019 gegarandeerd moeten zijn. Dit heeft tevens als voordeel dat ik direct al de procedure voor een laadpaal van de gemeente kan starten. Door de annuleringsregeling van Tesla loop ik volgens mij 0 risico in bovenstaande situatie. Voordat ik zelf een bestelling plaats, heb ik de volgende vraag:

- Zijn er mensen die ervaring hebben met bovenstaande constructie?
- Is het daadwerkelijk mogelijk om na 1 oktober de order bij tesla te annuleren zonder verlies van mijn aanbetaling, wanneer blijkt dat de Tesla door mijn werkgever niet wordt goedgekeurd (oftewel loop ik geen risico)?
- Is levering in 2019 ook gegarandeerd als ik nu een bestelling plaats met gewenste leverdatum bijv. 20 oktober?
- Wat is de werkelijke range van de SR+, en in verwachting in de winter? Aangezien ik minimaal 250+ moet kunnen rijden, ook in de winter.
 
- Een andere werkgever zoeken, of de directie aanspreken op een star opererende wagenparkbeheer
Gezien de omvang van de organisatie wordt dat een lastig verhaal. Daarnaast snap ik de redenering aangezien onze leaseregeling per 1 oktober gaat wijzigen. Geen probleem om tegen dit nieuwe tarief af te sluiten, maar de 8% bijtelling zou zeer ongunstig zijn.