Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vraag over Tesla Wall Connector aansluiting

This site may earn commission on affiliate links.
Als de wall connector in "Tesla Only Modus" de EV niet als Tesla ziet wordt er niet geladen.
Zet je de lader op standje "alle EV" dan kan het wel/niet herkennen van een Tesla de oorzaak niet meer zijn.

Voorgaande zou een reden kunnen zijn ALS de DIP switch de oplossing zou bieden.
Ik acht de kans groot dat er iets anders mis/defect is bij de lader (maar een testje met switch kost weinig moeite dus wellicht een kans waard)
Bij mij in de buurt staan een serie Dec's aan de eind van de rij hebben een aantal een poosje niet gewerkt. Die werken nu wel weer maar nu staan er ook regelmatig niet Tesla's aan te laden. Dit proberen ze op andere plekken in de rij ook wel maar daar werkt het niet. Toeval?
 
Als de wall connector in "Tesla Only Modus" de EV niet als Tesla ziet wordt er niet geladen.
Zet je de lader op standje "alle EV" dan kan het wel/niet herkennen van een Tesla de oorzaak niet meer zijn.

Voorgaande zou een reden kunnen zijn ALS de DIP switch de oplossing zou bieden.
Ik acht de kans groot dat er iets anders mis/defect is bij de lader (maar een testje met switch kost weinig moeite dus wellicht een kans waard)
 
Ondertussen is het probleem teruggekomen : rood lampje brand opnieuw , nu ook met DIP switch 2 naar beneden . Heeft dus enkele dagen gewerkt met deze oplossing en voorbije dagen met 3 fases geladen aan ca 69 km/h . Alles opnieuw geprobeerd ,reset knop, spanning af en ook DIP switch 2 terug naar boven en beneden . probleem blijft . Wel vervelend met 2 Tesla's die we hier steeds thuisladen . Nu dus met een 220 V en klassiek stopcontact aan 20 km/h . Iemand nog een idee wat het anders zou kunnen zijn ?
 
Ondertussen is het probleem teruggekomen : rood lampje brand opnieuw , nu ook met DIP switch 2 naar beneden . Heeft dus enkele dagen gewerkt met deze oplossing en voorbije dagen met 3 fases geladen aan ca 69 km/h . Alles opnieuw geprobeerd ,reset knop, spanning af en ook DIP switch 2 terug naar boven en beneden . probleem blijft . Wel vervelend met 2 Tesla's die we hier steeds thuisladen . Nu dus met een 220 V en klassiek stopcontact aan 20 km/h . Iemand nog een idee wat het anders zou kunnen zijn ?

Bij de gen2 was de kabel een zwak punt. (vooral de 2 dunne "communicatie aders") Op een gegeven moment wel/niet laden en al snel een rood lampje. Lijkt verdacht veel op de klachten die je omschrijft.....
 
  • Like
Reactions: robertvg
Bij de gen2 was de kabel een zwak punt. (vooral de 2 dunne "communicatie aders") Op een gegeven moment wel/niet laden en al snel een rood lampje. Lijkt verdacht veel op de klachten die je omschrijft.....
Bij lij de eerste 2 jaar 2 keer in garantie vervangen. Nu al 4 jaar geen problemen.
De kabel voelt nu ook anders aan. Er zal een verbetering op uitgevoerd zijn.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Ik heb gisteren mijn 1 fase laadunit vervangen door de Wall Connector gen 3 aangesloten op 3 fasen en ingesteld op 'All Vehicles'.
Opladen van mijn Tesla Y gaat prima en nu een stuk sneller :).
We hebben echter ook een Kia Soul EV die op 1 fase laadt. Daar moet een type 1 stekker in en dus gebruik ik een adapter.
Het laden lijkt in eerste instantie te werken, maar na 2 tot 3 minuten stopt het laden en is er een blauwe led-lamp op de Wall Connector zichtbaar. Het laden krijgt daarna helaas geen vervolg meer :(.
Ik vraag mij af of anderen wel met succes gebruik maken van een adapter op de Wall Connector?
 
Ik heb gisteren mijn 1 fase laadunit vervangen door de Wall Connector gen 3 aangesloten op 3 fasen en ingesteld op 'All Vehicles'.
Opladen van mijn Tesla Y gaat prima en nu een stuk sneller :).
We hebben echter ook een Kia Soul EV die op 1 fase laadt. Daar moet een type 1 stekker in en dus gebruik ik een adapter.
Het laden lijkt in eerste instantie te werken, maar na 2 tot 3 minuten stopt het laden en is er een blauwe led-lamp op de Wall Connector zichtbaar. Het laden krijgt daarna helaas geen vervolg meer :(.
Ik vraag mij af of anderen wel met succes gebruik maken van een adapter op de Wall Connector?
Lijkt me verstandig om je oude laadunit nog even te laten hangen, adaptors werken niet goed volgens mij op de tesla wallchargers
 
Ik heb gisteren mijn 1 fase laadunit vervangen door de Wall Connector gen 3 aangesloten op 3 fasen en ingesteld op 'All Vehicles'.
Opladen van mijn Tesla Y gaat prima en nu een stuk sneller :).
We hebben echter ook een Kia Soul EV die op 1 fase laadt. Daar moet een type 1 stekker in en dus gebruik ik een adapter.
Het laden lijkt in eerste instantie te werken, maar na 2 tot 3 minuten stopt het laden en is er een blauwe led-lamp op de Wall Connector zichtbaar. Het laden krijgt daarna helaas geen vervolg meer :(.
Ik vraag mij af of anderen wel met succes gebruik maken van een adapter op de Wall Connector?
Heeft het niet iets te maken met de instellingen in de Wall Connector? Kan de Soul op 3 fasen laden?
 
Ik heb gisteren mijn 1 fase laadunit vervangen door de Wall Connector gen 3 aangesloten op 3 fasen en ingesteld op 'All Vehicles'.
Opladen van mijn Tesla Y gaat prima en nu een stuk sneller :).
We hebben echter ook een Kia Soul EV die op 1 fase laadt. Daar moet een type 1 stekker in en dus gebruik ik een adapter.
Het laden lijkt in eerste instantie te werken, maar na 2 tot 3 minuten stopt het laden en is er een blauwe led-lamp op de Wall Connector zichtbaar. Het laden krijgt daarna helaas geen vervolg meer :(.
Ik vraag mij af of anderen wel met succes gebruik maken van een adapter op de Wall Connector?

Misschien staat hier iets tussen voor je?

 
Helaas biedt deze info (2x) ook geen oplossing voor mijn probleem. Ik denk zelf dat het aan de adapter ligt. Ik heb de adapter ondertussen ook getest op een openbare laadpaal en daar gebeurde hetzelfde. Ondertussen een nieuwe (andere) adapter besteld in de hoop dat dit het probleem oplost. Ik laat het weten...
 
Volgende opstelling werkte wel met onze (ex) leaf 041904B2-97E8-49CD-AC5D-CC1C0F301630.jpeg