Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vraag

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben zeer geïnteresseerd om een Model S/X te kopen. Gisteren een proefrit gedaan en beviel uitstekend!

Nav de offerte ben ik verder gaan kijken en ik zie dat de Audi Q6 e-tron en de Jaquar i-Pace in de komende maanden uitkomen. Verwachte prijzen zijn rond of zelfs goedkoper dan de 75D. Ik weet dat het vloeken in de kerk is ;-) maar zijn er mensen die juist hierop wachten of juist niet vanwege bepaalde Tesla voordelen? Voor mij om een goed voorbereide keuze te maken.
 
Mijns inziens is het eenvoudig.

Je kan ofwel nu genieten van je Tesla (wat velen onder ons al jaar doen),
of je kan blijven wachten op de langverwachte Tesla-killers - wat anderen ook al jaren doen.

Stop The "Tesla Killer" Nonsense | CleanTechnica
Elektrisch is het toverwoord op de autobeurs in Frankfurt - net als 'de Tesla-killer' - Economie - Voor nieuws, achtergronden en columns

Eén voorbeeld waarom Tesla zoveel succes heeft :
één van de eerste vragen die je als Tesla-rijder steeds krijgt, is 'en hoe ver kan je er mee rijden'.
Ik laat ze dan in de NAV hun favouriete auto-vakantie-bestemming ingeven. Toscane bijvoorbeeld.
Vraag dat eens bij Audi of Jaguar.
 
Last edited:
Ik ben zeer geïnteresseerd om een Model S/X te kopen. Gisteren een proefrit gedaan en beviel uitstekend!

Nav de offerte ben ik verder gaan kijken en ik zie dat de Audi Q6 e-tron en de Jaquar i-Pace in de komende maanden uitkomen. Verwachte prijzen zijn rond of zelfs goedkoper dan de 75D. Ik weet dat het vloeken in de kerk is ;-) maar zijn er mensen die juist hierop wachten of juist niet vanwege bepaalde Tesla voordelen? Voor mij om een goed voorbereide keuze te maken.
Stel jezelf even de vraag hoe geraak je op je vakantiebestemming? Aangezien dat dat voor de doorsnee bevolking dé cruciale vraag is bij een autokeuze (ook al gebruiken we de auto daar misschien maar 1 à 2 keer per jaar voor). En hoeveel zekerheid heb je op die route dat je met een berg aan laadpasjes altijd geholpen zal geraken?
 
Opel Ampera E is ook geen slechte keuze, mocht je echt alleen die periode willen overbruggen kun je zelfs overwegen om een tweedehands taxi Tesla Model S over te kopen.

Gebruikt Tesla Model S aanbod op AutoScout24

≥ Tesla Model S 85 Tech Pakket INCL. BTW, Tesla serviced, Orig - Tesla - Marktplaats.nl

"Deze auto is origineel Nederlands geleverd en volledig bij Tesla onderhouden. Tevens is deze auto bij Tesla gecontroleerd vóór inname waarbij u inzage kunt krijgen in het inspectierapport.
De auto valt binnen de Tesla resterende fabrieksgarantie op de accupack en aandrijflijn.

Getoonde prijs is inclusief BTW!
Prijs exclusief 21% BTW: € 32.231,40

Let op: Prijzen van de Tesla's zijn als volgt!

220k-229.999 km: 45.000,00 Euro
230k-239.999 km: 44.000,00 Euro
240k-249.999 km: 43.000,00 Euro
250k-259.999 km: 42.000,00 Euro
260k-269.999 km: 41.000,00 Euro
270k-279.999 km: 40.000,00 Euro
280k & hoger: 39.000,00 Euro"
 
Ik ben zeer geïnteresseerd om een Model S/X te kopen. Gisteren een proefrit gedaan en beviel uitstekend!

Nav de offerte ben ik verder gaan kijken en ik zie dat de Audi Q6 e-tron en de Jaquar i-Pace in de komende maanden uitkomen. Verwachte prijzen zijn rond of zelfs goedkoper dan de 75D. Ik weet dat het vloeken in de kerk is ;-) maar zijn er mensen die juist hierop wachten of juist niet vanwege bepaalde Tesla voordelen? Voor mij om een goed voorbereide keuze te maken.
Ik vind het geweldig dat er licht is aan het einde vd tunnel en het ernaar uit ziet dat er straks wat te kiezen valt. Mijn vader heeft de S altijd te groot gevonden en rijdt zelden een afstand langer dan een halve acculadiding. Voor de grotere reizen gebruikt hij een fossiel. Hij heeft naast een model 3 nu ook een i-Pace in bestelling staan. Waarschijnlijk zal 1 van beide zijn S gaan vervangen. Het ontwerp met simpele details als een handgreep aan het plafond vd Jaguar spreken hem erg aan.
 
Ik ben zeer geïnteresseerd om een Model S/X te kopen. Gisteren een proefrit gedaan en beviel uitstekend!

Nav de offerte ben ik verder gaan kijken en ik zie dat de Audi Q6 e-tron en de Jaquar i-Pace in de komende maanden uitkomen. Verwachte prijzen zijn rond of zelfs goedkoper dan de 75D. Ik weet dat het vloeken in de kerk is ;-) maar zijn er mensen die juist hierop wachten of juist niet vanwege bepaalde Tesla voordelen? Voor mij om een goed voorbereide keuze te maken.

Ik zou niets liever willen dan dat die modellen snel beschikbaar komen, maar de prijs/bereik/beschikbaarheid zijn nog erg onzeker. Ook wat anderen hierboven al opgemerkt hebben, is de mogelijkheid om snel te laden nog onzeker. Want met 50 kW ga je het niet leuk vinden om lange afstanden te rijden. Voor komend jaar zou ik zeker vooral naar Tesla kijken. 2019 verwacht ik op zijn vroegst de beschikbaarheid van de I-pace en Q6 voor mensen die nog niet gereserveerd hebben. Vergeet ook niet dan er veel reserveringen gedaan zijn voor deze modellen in landen als Noorwegen.
 
Ik ben zeer geïnteresseerd om een Model S/X te kopen. Gisteren een proefrit gedaan en beviel uitstekend!

Nav de offerte ben ik verder gaan kijken en ik zie dat de Audi Q6 e-tron en de Jaquar i-Pace in de komende maanden uitkomen. Verwachte prijzen zijn rond of zelfs goedkoper dan de 75D. Ik weet dat het vloeken in de kerk is ;-) maar zijn er mensen die juist hierop wachten of juist niet vanwege bepaalde Tesla voordelen? Voor mij om een goed voorbereide keuze te maken.
Voorstel: koop een Tesla nu, rij er fijn mee rond en geniet ervan, en zet jezelf op een wachtlijst voor de e-tron of i-pace.
Dan kun je nu al wennen aan het elektrisch rijden en tegen die tijd een gedegen vergelijking maken tussen doorrijden in een Tesla of overstappen naar Audi of Jaguar.
Ben je bang dat je veel afschrijft op de Tesla mocht je willen overstappen? Koop dan een jonge tweedehandse Tesla (uiteraard afhankelijk van fiscale voordelen etc.).
 
  • Like
Reactions: Frank C and S-19910