Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

vraagje ivm laden

This site may earn commission on affiliate links.
Elke avond hang ik mijn auto aan de lader tot 80 procent , na bepaalde tijd geeft mijn tesla app aan dat de auto geladen is ,bv 308 km . maar s'morgens merk ik dat er toch enkele km minder op staan . Ik ben van de veronderstelling dat hij toch continue bijlaadt als je de auto in de stekker laat . En wat als je bv s'morgens vroeg een 1/2 uur voor je vertrekt de verwarming aansteekt ? dan gebruikt de auto toch de stroom van het huis of ben ik mis ?
 
Klopt. Als je aan een ladder staat zal de 12v kleine accu niet belast worden en de airco vanuit de laadpaal gevoed worden.

De auto zal de accu laden tot 80%. Maar niet continu, stel laden is 02:00 klaar dan zal er een periode tot de ochtend zijn waarin de accu dus een klein verlies optreed. Vampire drain is de Engelse term.
 
Klopt. Als je aan een ladder staat zal de 12v kleine accu niet belast worden en de airco vanuit de laadpaal gevoed worden.

De auto zal de accu laden tot 80%. Maar niet continu, stel laden is 02:00 klaar dan zal er een periode tot de ochtend zijn waarin de accu dus een klein verlies optreed. Vampire drain is de Engelse term.
De grote accu ontlaadt heel langzaam. Pas als er rond 2% van de lading is verdwenen, begint ie weer te laden tot de ingestelde waarde.
 
...op de ingestelde starttijd, indien die ingesteld is.
Degenen met een kWh meter met een enkel telwerk zullen vaak geen starttijd instellen. Zij zullen gaan laden zo gauw de stekker erin gaat en dan laden tot het maximum dat is ingesteld. Dan zal automatisch het laden starten als het ontlaadverlies rond 2% bedraagt.
Uiteraard verdient het aanbeveling om nacht- en dagstroom te nemen. Bij mij is de stroom 's nachts 1,4 cent per kWh goedkoper.
 
Als ik mijn auto (X) voor vertrek laat voorverwarmen (rond half 7 ‘s ochtends), dan wordt krijgt ie de stroom daarvoor van de laadbox. Voordeel is dat de regeneratie dan wel weer volledig werkt. Merkte laatst bij een buiten temperatuur van 7 graden dat ie bijna 35km nodig had voordat de gele streepjes uit de verbruiksmeter waren verdwenen. (Ritgemiddelde kwam toen (met voorverwarming) weer in de buurt van de 205Wh/km)