Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vragen aan Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Maar eens een poging wagen.

Met betrekking tot de koplamp verlichting /dimlicht: is het mogelijk om ze op 50% te laten branden als je de auto ontgrendelt of geparkeerd hebt, en de “versnellingspook” in de “park” stand hebt gezet?

Momenteel is het zo, dat als je de auto in het donker ontgrendelt, de koplampen/dimlicht vol aan gaan, iets minder fel zou wel prettig zijn.

Ken je Teslatap ?
www.teslatap.com

daar is een sectie met gewenste features.
Features | TeslaTap
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Hier mijn vraag:

In 2019 zal met de release van Model 3 in Nederland het aantal Tesla's op de weg nog sneller gaan stijgen. Hiermee zal ook het beroep op de Tesla service organisatie toenemen. En met de relatief jonge Model 3 zal er ook vaker relatief vaker beroep gedaan gaan worden op de service organisatie (kinderziektes).

De Tesla service organisatie staat momenteel al onder grote druk wat resulteert in lange wachttijden, slecht of niet op voorraad zijn van onderdelen of het niet structureel oplossen van problemen.

Welke maatregelen neemt Tesla (Nederland) concreet in 2019 om ervoor te zorgen dat de dienstverlening van de service organisatie verbeterd en zeker niet verslechtert?
 
En nog een:

In 2019 zal met de release van Model 3 in Nederland het aantal Tesla's op de weg nog sneller gaan stijgen. Momenteel neemt de drukte op SuperCharge locations toe, waardoor het concept van korte oplaad pauzes onder druk komt te staan.

Welke maatregelen neemt Tesla (Nederland) concreet in 2019 om ervoor te zorgen het unieke Tesla korte pauze oplaad concept overeind blijft. Aspecten hierbij zijn:

- Tegengaan van oneigenlijk gebruik van SuperCharger parkeerplekken door ICE (Internal Combustion Engine) auto's
- Demotiveren van het frequent gebruik van SuperChargers als primair laadpunt (niet op doorreis)
 
  • Like
Reactions: Keezje
En nog een:

In 2019 zal met de release van Model 3 in Nederland het aantal Tesla's op de weg nog sneller gaan stijgen. Momenteel neemt de drukte op SuperCharge locations toe, waardoor het concept van korte oplaad pauzes onder druk komt te staan.

Welke maatregelen neemt Tesla (Nederland) concreet in 2019 om ervoor te zorgen het unieke Tesla korte pauze oplaad concept overeind blijft. Aspecten hierbij zijn:

- Tegengaan van oneigenlijk gebruik van SuperCharger parkeerplekken door ICE (Internal Combustion Engine) auto's
- Demotiveren van het frequent gebruik van SuperChargers als primair laadpunt (niet op doorreis)
Je laatste opmerking is heel gevaarlijk. Er zijn hier nogal wat lieden die het de gewoonste zaak van de wereld vinden om, nodig of niet, bij de Superchargers te laden. 'Ze hebben er recht op'. En waag het niet daar iets over op te merken. Krijg je een hele stapel disagrees.
En let maar op, ook op deze opmerking van mij zullen wel weer disagrees verschijnen.
 
Je laatste opmerking is heel gevaarlijk. Er zijn hier nogal wat lieden die het de gewoonste zaak van de wereld vinden om, nodig of niet, bij de Superchargers te laden. 'Ze hebben er recht op'. En waag het niet daar iets over op te merken. Krijg je een hele stapel disagrees.
En let maar op, ook op deze opmerking van mij zullen wel weer disagrees verschijnen.
Agree als het om hinderlijk gebruik gaat.
 
Een functionaliteit die we in onze nieuwe ZOE hebben. Het voorprogrammeren (per dag van de week en tijdstip instelbaar) dat de auto moet laden en voorverwarmen.
Super handig als ze dat ook in de Tesla kunnen programmeren met een volgende update.

Een andere vraag/suggestie met betrekking tot uitgesteld laden. Nu geef je aan wanneer de auto moet laden. Wat ik handiger zou vinden is aangeven wanneer de auto klaar moet zijn met laden. Laat de computer dan maar z’n werk doen en terugrekenen wanneer de laadsessie zou moeten starten. Zo voorkom je dat er een groot gat zit tussen einde laadsessie en vertrektijd, met als bijkomend voordeel dat de accu al is opgewarmd als het koud is.
 
  • Like
Reactions: STLL and PatrickL
Kun je een overzicht krijgen van je Supercharger sessies in csv formaat o.i.d. ?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ik nu in 5 jaar heb geSupercharged.

Nee, dat is niet mogelijk. Wat je wel kunt doen is vanaf nu een data logger te gebruiken. Ik gebruik al een hele tijd TeslaFi en geeft je inzicht in je laadsessies inclusief laadsnelheid, je verbruik, rittenadministratie, software updates, etc.

Als je je registreert kun je het 2 weken gratis gebruiken. Als je een referral code gebruikt zoals die van mij `ramonneke` dan krijg je geen 2 weken maar een hele maand om te testen.

- Sign Up

Ik ben er zelf tevreden over en is naar mijn mening de beste logger al zijn er andere loggers die er fraaier uitzien.

Let wel, het laat geen oude gegevens zien. Enkel vanaf het moment dat je de logger gebruikt.
 
Een functionaliteit die we in onze nieuwe ZOE hebben. Het voorprogrammeren (per dag van de week en tijdstip instelbaar) dat de auto moet laden en voorverwarmen.
Super handig als ze dat ook in de Tesla kunnen programmeren met een volgende update.

Een andere vraag/suggestie met betrekking tot uitgesteld laden. Nu geef je aan wanneer de auto moet laden. Wat ik handiger zou vinden is aangeven wanneer de auto klaar moet zijn met laden. Laat de computer dan maar z’n werk doen en terugrekenen wanneer de laadsessie zou moeten starten. Zo voorkom je dat er een groot gat zit tussen einde laadsessie en vertrektijd, met als bijkomend voordeel dat de accu al is opgewarmd als het koud is.

Daar gebruik ik dus Dashoboard for Tesla voor :) Wellicht dat TeslaFi dat ook kan. Zou beter zijn als de app van Tesla het deed, maar ach.. die paar dollar
 
@Hbrink Die paar dollars zijn het probleem niet.. Wat ik wel een beetje kneuterig vind, is dat je voor dit soort eenvoudige features naar een third party moet, waarbij je ze ook nog eens toegang geeft tot je auto. Voelt een beetje als de huisdeursleutels aan de buitenzijde van je deur laten zitten om vervolgens te vertrekken. Er zullen toch wel wat bollebozen bij Elon rondhupsen die dit soort features even in een volgende update kunnen kloppen, de Fransozen is het ook gelukt, dus lastig kan het niet zijn :)
 
Nee, dat is niet mogelijk. Wat je wel kunt doen is vanaf nu een data logger te gebruiken. Ik gebruik al een hele tijd TeslaFi en geeft je inzicht in je laadsessies inclusief laadsnelheid, je verbruik, rittenadministratie, software updates, etc.

Als je je registreert kun je het 2 weken gratis gebruiken. Als je een referral code gebruikt zoals die van mij `ramonneke` dan krijg je geen 2 weken maar een hele maand om te testen.

- Sign Up

Ik ben er zelf tevreden over en is naar mijn mening de beste logger al zijn er andere loggers die er fraaier uitzien.

Let wel, het laat geen oude gegevens zien. Enkel vanaf het moment dat je de logger gebruikt.

Bedankt voor het meedenken, Ramon!
Ik ga ook maar eens kijken naar TeslaFi, ondanks het door mij gedeelde bezwaar dat Faiz71 naar voren brengt.

Maar, ik ben van mening dat Tesla me die gegevens zou moeten kunnen geven.
Ze hebben die gegevens zeker, keurig met datum, tijd, hoeveelheid en VIN nummer, daar hoeven we niet over te twijfelen.
En het zou mij helpen bij het al dan niet wegstrepen van het gevoel dat ik erop achteruit ga mocht ik overstappen van mijn huidige onbeperkt supercharger gebruik (waar ik overigens gewoon aan het begin voor heb betaald, snap ik ook wel).

Vandaag met Tesla Tilburg gebeld en daar was het antwoord meteen 'nee', maar dat lijkt me eerder onwil dan realiteit.

Ik wil die gegevens!!! :) GDPR route??? ;-)
 
Je laatste opmerking is heel gevaarlijk. Er zijn hier nogal wat lieden die het de gewoonste zaak van de wereld vinden om, nodig of niet, bij de Superchargers te laden. 'Ze hebben er recht op'. En waag het niet daar iets over op te merken. Krijg je een hele stapel disagrees.
En let maar op, ook op deze opmerking van mij zullen wel weer disagrees verschijnen.

vind je dan niet, dat als je ergens voor betaalt, je er recht op hebt? (los van alle associaal en hinderlijk laadgedrag uiteraard)
 
vind je dan niet, dat als je ergens voor betaalt, je er recht op hebt? (los van alle associaal en hinderlijk laadgedrag uiteraard)

Ik zie hier inderdaad veel drukte over, dus ik heb de WayBack machine er maar eens bij gepakt (september 2013):

"De Tesla Model S supercharger laadt snel. Supersnel. Superchargers zijn voor het snel tanken voor onderweg. Een supercharger kan ongeveer de helft van de batterij in 20 minuten opladen. Alle Model S voertuigen met de 85 kWh batterij kunnen superchargers gebruiken net als juist uitgeruste 60 kWh batterijvoertuigen. Superchargers zullen worden gepositioneerd op geschikte locaties langs belangrijke routes in heel Europa. Superchargers zijn gratis voor Model S eigenaren, en dat zal altijd zo blijven."

Dus ik mag toch gewoon superchargen wanneer ik het wil?

Overigens, toen ik dit las, moest ik ineens denken aan Frank die voor zijn S60 pas later de supercharger optie heeft gekocht/toegevoegd,
en daarmee zo blij was als een kind :)
Frank, wat heb je er toen voor betaald???

En hoeveel heb je uiteindelijk gesupercharged? (Oh, dat weten we niet, da's waar :p ).
 
Ik zie hier inderdaad veel drukte over, dus ik heb de WayBack machine er maar eens bij gepakt (september 2013):

"De Tesla Model S supercharger laadt snel. Supersnel. Superchargers zijn voor het snel tanken voor onderweg. Een supercharger kan ongeveer de helft van de batterij in 20 minuten opladen. Alle Model S voertuigen met de 85 kWh batterij kunnen superchargers gebruiken net als juist uitgeruste 60 kWh batterijvoertuigen. Superchargers zullen worden gepositioneerd op geschikte locaties langs belangrijke routes in heel Europa. Superchargers zijn gratis voor Model S eigenaren, en dat zal altijd zo blijven."

Dus ik mag toch gewoon superchargen wanneer ik het wil?

Overigens, toen ik dit las, moest ik ineens denken aan Frank die voor zijn S60 pas later de supercharger optie heeft gekocht/toegevoegd,
en daarmee zo blij was als een kind :)
Frank, wat heb je er toen voor betaald???

En hoeveel heb je uiteindelijk gesupercharged? (Oh, dat weten we niet, da's waar :p ).

Optie van 2500 euro
 
@Hbrink Die paar dollars zijn het probleem niet.. Wat ik wel een beetje kneuterig vind, is dat je voor dit soort eenvoudige features naar een third party moet, waarbij je ze ook nog eens toegang geeft tot je auto. Voelt een beetje als de huisdeursleutels aan de buitenzijde van je deur laten zitten om vervolgens te vertrekken. Er zullen toch wel wat bollebozen bij Elon rondhupsen die dit soort features even in een volgende update kunnen kloppen, de Fransozen is het ook gelukt, dus lastig kan het niet zijn :)

Ik dacht eerst exact zo. Maar... het kan ook zo zijn dat ze juist third party ontwikkelaars met een API toegang geven. Meer keuze voor gebruiker en ze hoeven het zelf niet te ontwikkelen. En gezien commentaar op user interface V9 kunnen ze het nooit iedereen naar de zin maken :)

Ik zou wel graag de optie willen om gedifferentieerd toegang te verlenen. Inderdaad veiliger.
 
vind je dan niet, dat als je ergens voor betaalt, je er recht op hebt? (los van alle associaal en hinderlijk laadgedrag uiteraard)
Nee, dat vind ik niet. Er is een groter belang dan iets waarvan ik vind dat ik er persoonlijk recht op zou hebben. En dat grotere belang is dat Superchargers maximaal beschikbaar zouden moeten zijn voor langere ritten waar een Supercharger echt noodzakelijk is.
Er zijn meer en meer lieden die Superchargers gebruiken als hun dagelijkse lader, zelfs al hebben diezelfde mensen thuis laadgelegenheid.
Je ziet hier op het forum vaak een eerste post van iemand die vraagt wanneer er een Supercharger komt in zijn directe omgeving.

Dit alles heeft tot gevolg dat mensen die een langere rit maken en bij een Supercharger arriveren, moeten wachten op een beschikbare laadplek. Ik heb dat een keer meegemaakt in Eindhoven, nog voor de uitbreiding. Toen ik in de avond aankwam waren alle stalls bezet. Er waren geen eigenaren in de buurt. Tot ... een eigenaar door iemand in een ICE werd afgezet. Overduidelijk een local die tot 100% laadde en zijn auto weer kwam ophalen.
Dit had tot gevolg dat ik nauwelijks op tijd voor mijn laatste pont naar ons eiland, thuis kon komen.

Ik heb 'recht op onbeperkt Superchargen'. Ik neem dat recht niet. Alleen als ik niet thuis kan komen, dan laad ik bij een Supercharger net voldoende bereik om thuis te komen.
Dat velen dat niet doen levert verschillende noodzakelijk door Tesla te nemen maatregelen op. Idle fee is er daar één van, het verbod om te laden voor een aantal zakelijke toepassingen is er ook zo een. Het oneigenlijke gebruik van Superchargers verplicht Tesla er toe om het kosteloze Superchargen verder te beperken tot 6 maanden of zelfs helemaal af te schaffen zoals voor de Model 3.

Ik zou mijn levenslang gratis Superchargen graag inleveren voor een veel strenger beleid door Tesla.
Mij is een zeker gebruik van een Supercharger veel meer waard dan het 'recht op gratis Superchargen'. Ik weet wel hoe Tesla dat zou kunnen organiseren. Maar dat zal vast weer veel disagrees opleveren, dus dat laat ik maar aan Tesla.