Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vragen aan Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, dat vind ik niet. Er is een groter belang dan iets waarvan ik vind dat ik er persoonlijk recht op zou hebben. En dat grotere belang is dat Superchargers maximaal beschikbaar zouden moeten zijn voor langere ritten waar een Supercharger echt noodzakelijk is.
Er zijn meer en meer lieden die Superchargers gebruiken als hun dagelijkse lader, zelfs al hebben diezelfde mensen thuis laadgelegenheid.
Je ziet hier op het forum vaak een eerste post van iemand die vraagt wanneer er een Supercharger komt in zijn directe omgeving.

Dit alles heeft tot gevolg dat mensen die een langere rit maken en bij een Supercharger arriveren, moeten wachten op een beschikbare laadplek. Ik heb dat een keer meegemaakt in Eindhoven, nog voor de uitbreiding. Toen ik in de avond aankwam waren alle stalls bezet. Er waren geen eigenaren in de buurt. Tot ... een eigenaar door iemand in een ICE werd afgezet. Overduidelijk een local die tot 100% laadde en zijn auto weer kwam ophalen.
Dit had tot gevolg dat ik nauwelijks op tijd voor mijn laatste pont naar ons eiland, thuis kon komen.

Ik heb 'recht op onbeperkt Superchargen'. Ik neem dat recht niet. Alleen als ik niet thuis kan komen, dan laad ik bij een Supercharger net voldoende bereik om thuis te komen.
Dat velen dat niet doen levert verschillende noodzakelijk door Tesla te nemen maatregelen op. Idle fee is er daar één van, het verbod om te laden voor een aantal zakelijke toepassingen is er ook zo een. Het oneigenlijke gebruik van Superchargers verplicht Tesla er toe om het kosteloze Superchargen verder te beperken tot 6 maanden of zelfs helemaal af te schaffen zoals voor de Model 3.

Ik zou mijn levenslang gratis Superchargen graag inleveren voor een veel strenger beleid door Tesla.
Mij is een zeker gebruik van een Supercharger veel meer waard dan het 'recht op gratis Superchargen'. Ik weet wel hoe Tesla dat zou kunnen organiseren. Maar dat zal vast weer veel disagrees opleveren, dus dat laat ik maar aan Tesla.

Wat je beschrijft is dan ook precies een geval van associaal laden...
 
Wat je beschrijft is dan ook precies een geval van associaal laden...
Dat is ook precies het geval. Er stonden meerdere locals te laden. En als die met de vouwfiets naar huis gaan of zich laten halen, kunnen ze ook geen ruimte maken als er een niet-local dringend moet laden.
Tesla kan en zal dat met idle fee een beetje kunnen beperken, maar als die lieden tot 100% laden is die stall in ieder geval meer dan een uur voor anderen onbruikbaar.
 
vind je dan niet, dat als je ergens voor betaalt, je er recht op hebt? (los van alle associaal en hinderlijk laadgedrag uiteraard)

Maar het is toch niet omdat je ergens recht op hebt dat je dat recht altijd ten volle moet gaan uitbuiten, zo maak je het systeem kapot. Ik betaal voor zoveel dingen waar ik recht op heb, maar als ik alles waar ik recht op heb ten volle ga benutten en meerdere andere mensen doen dat, dan moeten ze van alles veel meer voorzien en alles veel duurder maken om dat te kunnen betalen.
Er bestaan internetabonnementen met een onbeperkte downloadlimiet. Als ik -en vele anderen met mij- elke maand zouden zorgen dat ze maar onnodig veel downloaden om zeker alles te hebben waar ze recht op hebben, dan gaat de prijs van het internet naar omhoog gaan. Of de limiet naar omlaag. En dan is iedereen die dat echt nodig had, of die dat eens een enkele keer echt nodig had, het slachtoffer.
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die om die reden hun WiFi thuis eens uitzetten, even geen Netflix on die reden kijken of geen spotify luisteren (terwijl ze dat zouden willen).

Ik laad altijd bij een supercharger en de tesla mederwerker gaf uitdrukkelijk aan dat ik dan kon doen. Daarnaast is er altijd (maar echt altijd) plek!

Het is dus zeuren om het zeuren. “Ik wil niet dat jij gaat laden, maar ik kom er zelf ook niet”

Daarnaast is dit een forum om je mening te uiten en niet (zoals ik vaak zie) om mensen ter verantwoording te roepen. Zeker niet door mensen die iets over de superchargers te zeggen hebben.

Laad allemaal lekker waar je wil laden.
 
De doelstelling van het supercharger netwerk is het mogelijk maken met elektrische (Tesla) auto's lange afstanden te overbruggen, gelijkwaardig aan brandstof auto's, om zo de overstap naar duurzame auto's te bespoedigen.

Als er geen belemmering geldt om met een elektrische auto op vakantie te gaan, vele zakenreizen te maken etc, dan durven steeds meer mensen de stap naar een elektrische auto te nemen. Wanneer het kortstondig laden van auto's op doorreis langdurig gaat worden door overvolle superchargers veroorzaakt door oneigenlijk gebruik (niet op doorreis) zal dit doel niet gehaald.

Met de aankomende release van de Model 3 zal het supercharger vele malen zwaarder belast gaan worden, waardoor oneigenlijk gebruik steeds meer merkbaar gaat worden (langer wachttijden).
 
  • Like
Reactions: woes and STLL
Ik laad altijd bij een supercharger en de tesla medewerker gaf uitdrukkelijk aan dat ik dan kon doen. Daarnaast is er altijd (maar echt altijd) plek!

De vraag is, is er altijd maar meer dan de helft plek aangezien alle A/B stals enkel bij één Tesla maximaal vermogen kunnen afgeven. Een doorreizer wil - je raad het vast - zo snel mogelijk doorreizen en dus op maximaal vermogen van 10% tot 60% willen laden

Op beide kan ik trouwens volmondig nee antwoorden. Ik heb nog nooit een supercharger sessie meegemaakt waar ik de enige was bij aankomst en vertrek.

Maar ere wie ere toe komt, jij geeft aan off-peak te laden dus kennelijk met minder dan de helft bezet dus ik zeg prima gedrag!