Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vragen aan Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb trouwens Tesla NA benaderd over hoe bugs en feedback te geven naar aanleiding van diverse mensen die twijfelden of Tesla iets doet met de Voice Report en [email protected] berichten.

Het antwoord is simpel, als het via de Voice Feedback Report feature in de auto kan doe dit en deze informatie wordt doorgezet naar de betreffende verantwoordelijke afdeling. Via [email protected] kan ook maar het makkelijkeste is via de auto.

> the easiest and most direct line to our engineers is your report a bug feature through your voice command system.

> feedback emails have been forwarded to our engineering team. The voice command is simply the easiest method.
 
Hmm, we moeten ze ook een mogelijkheid bieden de antwoorden te geven @ebullio , ze mogen immers hier niets posten ;)
Ik stel voor dat ze de antwoorden mailen naar [email protected], dan kijk ik welke informatie dan weer interessant is om hier neer te zetten :p
Ja,
Dat antwoorden zat ik ook nog een beetje mee in mijn maag, maar tesla heeft al eerder contact met mij opgenomen naar aanleiding van een forum post van mij, dus ik dacht een beetje naïef: dat komt wel goed.
Heeft Tesla je overigens al gemaild met antwoord op mijn eerste vraag?
 
Mijn Model S van 12/2015 met unlimited supercharging staat momenteel te koop. Een potentiële koper was gisteren informatie gaan vragen bij SeC Gent, waar men hem vertelde dat het gratis laden bij SuC's vervalt bij verkoop. Klopt dit?
Wellicht kan Tesla uitleggen hoe dit zit voor occasions? Wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen occasions via Tesla, of occasions die je via een andere route aanschaft?
 
Wellicht kan Tesla uitleggen hoe dit zit voor occasions? Wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen occasions via Tesla, of occasions die je via een andere route aanschaft?

De Tesla medewerker die dit heeft geroepen zal gewoon niet goed gekeken hebben. Oudere auto's zijn verkocht met "Unlimited supercharging ook bij doorverkoop". Dat kan Tesla nu niet aan banden leggen door additionele eisen te stellen zoals "verkocht via tesla".

Bij nieuwere auto's is het gratis SuC beperkt tot de 1e eigenaar.
 
Nou, ik heb wel wat:

- Audio blijft niet gemute nadat de auto op slot is geweest (rijden met audio op mute, auto op slot, auto weer open, audio begint weer)
- Sinds V9 werkt ontgrendelen niet altijd. 2x drukken op de fob lijkt te auto te registreren als 1x drukken.
- Sinds v9 werkt achterklep openen vaak niet als de auto vergrendeld is.
- Sinds v9 verliest auto regelmatig LTE connectie, met name als deze geparkeerd is
- Het "Audio popupje" op het scherm komt veelvuldig naar boven, bij het afsluiten van andere functionaliteit. Bijvoorbeeld wanneer je de Climate menu "wegklikt" komt audio te voorschijn terwijl die voorheen niet actief was.
- Je kunt de climate instellingen voor bv. stoelverwarming niet openen zonder dat je daarbij ook climate control aanzet. (ik heb het vaak uit, en gebruik alleen stoel- en stuurverwarming). Als ik stoelverwarming aan of uit wil zetten is de volgorde dus: Op fannetje drukken, climate gaat aan. Naar menu stoelverwarming, stoelverwarming aan zetten, dan terug naar climate setting, daar climate uit zetten. Dan op fannetje drukken, zodat menu weggaat (en dan komt audio menu weer naar boven)
- Stuurverwarming gaat soms niet aan bij een nieuwe rit als het aanstond tijdens de vorige rit, ookal staat het in de MCU wel aan (knopje is rood). Knopje uit en aanzetten lost dit op.
- Stoelverwarming lijkt ook actief bij stoelen waar niemand op zit. Dit zou m.i. verbeterd kunnen worden door dit te koppelen aan de druksensor (die bv. ook voor gordels niet vast word tgebruikt).
- Graag een optie om "gordel niet vast waarschuwing" uit te schakelen voor de achterstoelen (ivm kinderzitjes).
- (niet zeker) Climate bij voorverwarmen van de auto blijft op de in de auto geconfigureerde instelling (niet op auto). Bij voorverwarmen wanneer er niemand in zit zou het handig zijn dat ie wel naar auto gaat, zodat het ontwasemen sneller gaat.

- EAP mag wel iets subtieler afremmen als er een auto voor je invoegt. Zolang de auto die ineens voor je schiet sneller rijdt dan de Tesla is er geen reden voor de Tesla om op de rem te gaan staan. (bv. vrachtwagens met TACC doen dit feilloos!)
- Regendetectie in het donker werkt slecht
 
Nou, ik heb wel wat:

- Audio blijft niet gemute nadat de auto op slot is geweest (rijden met audio op mute, auto op slot, auto weer open, audio begint weer)
- Sinds V9 werkt ontgrendelen niet altijd. 2x drukken op de fob lijkt te auto te registreren als 1x drukken.
- Sinds v9 werkt achterklep openen vaak niet als de auto vergrendeld is.
- Sinds v9 verliest auto regelmatig LTE connectie, met name als deze geparkeerd is
- Het "Audio popupje" op het scherm komt veelvuldig naar boven, bij het afsluiten van andere functionaliteit. Bijvoorbeeld wanneer je de Climate menu "wegklikt" komt audio te voorschijn terwijl die voorheen niet actief was.
- Je kunt de climate instellingen voor bv. stoelverwarming niet openen zonder dat je daarbij ook climate control aanzet. (ik heb het vaak uit, en gebruik alleen stoel- en stuurverwarming). Als ik stoelverwarming aan of uit wil zetten is de volgorde dus: Op fannetje drukken, climate gaat aan. Naar menu stoelverwarming, stoelverwarming aan zetten, dan terug naar climate setting, daar climate uit zetten. Dan op fannetje drukken, zodat menu weggaat (en dan komt audio menu weer naar boven)
- Stuurverwarming gaat soms niet aan bij een nieuwe rit als het aanstond tijdens de vorige rit, ookal staat het in de MCU wel aan (knopje is rood). Knopje uit en aanzetten lost dit op.
- Stoelverwarming lijkt ook actief bij stoelen waar niemand op zit. Dit zou m.i. verbeterd kunnen worden door dit te koppelen aan de druksensor (die bv. ook voor gordels niet vast word tgebruikt).
- Graag een optie om "gordel niet vast waarschuwing" uit te schakelen voor de achterstoelen (ivm kinderzitjes).
- (niet zeker) Climate bij voorverwarmen van de auto blijft op de in de auto geconfigureerde instelling (niet op auto). Bij voorverwarmen wanneer er niemand in zit zou het handig zijn dat ie wel naar auto gaat, zodat het ontwasemen sneller gaat.

- EAP mag wel iets subtieler afremmen als er een auto voor je invoegt. Zolang de auto die ineens voor je schiet sneller rijdt dan de Tesla is er geen reden voor de Tesla om op de rem te gaan staan. (bv. vrachtwagens met TACC doen dit feilloos!)
- Regendetectie in het donker werkt slecht
En wat is je vraag? :D
 
Nou, ik heb wel wat:

- Audio blijft niet gemute nadat de auto op slot is geweest (rijden met audio op mute, auto op slot, auto weer open, audio begint weer)
- Sinds V9 werkt ontgrendelen niet altijd. 2x drukken op de fob lijkt te auto te registreren als 1x drukken.
- Sinds v9 werkt achterklep openen vaak niet als de auto vergrendeld is.
- Sinds v9 verliest auto regelmatig LTE connectie, met name als deze geparkeerd is
- Het "Audio popupje" op het scherm komt veelvuldig naar boven, bij het afsluiten van andere functionaliteit. Bijvoorbeeld wanneer je de Climate menu "wegklikt" komt audio te voorschijn terwijl die voorheen niet actief was.
- Je kunt de climate instellingen voor bv. stoelverwarming niet openen zonder dat je daarbij ook climate control aanzet. (ik heb het vaak uit, en gebruik alleen stoel- en stuurverwarming). Als ik stoelverwarming aan of uit wil zetten is de volgorde dus: Op fannetje drukken, climate gaat aan. Naar menu stoelverwarming, stoelverwarming aan zetten, dan terug naar climate setting, daar climate uit zetten. Dan op fannetje drukken, zodat menu weggaat (en dan komt audio menu weer naar boven)
- Stuurverwarming gaat soms niet aan bij een nieuwe rit als het aanstond tijdens de vorige rit, ookal staat het in de MCU wel aan (knopje is rood). Knopje uit en aanzetten lost dit op.
- Stoelverwarming lijkt ook actief bij stoelen waar niemand op zit. Dit zou m.i. verbeterd kunnen worden door dit te koppelen aan de druksensor (die bv. ook voor gordels niet vast word tgebruikt).
- Graag een optie om "gordel niet vast waarschuwing" uit te schakelen voor de achterstoelen (ivm kinderzitjes).
- (niet zeker) Climate bij voorverwarmen van de auto blijft op de in de auto geconfigureerde instelling (niet op auto). Bij voorverwarmen wanneer er niemand in zit zou het handig zijn dat ie wel naar auto gaat, zodat het ontwasemen sneller gaat.

- EAP mag wel iets subtieler afremmen als er een auto voor je invoegt. Zolang de auto die ineens voor je schiet sneller rijdt dan de Tesla is er geen reden voor de Tesla om op de rem te gaan staan. (bv. vrachtwagens met TACC doen dit feilloos!)
- Regendetectie in het donker werkt slecht

Alles als individuele emails in het Engels sturen aan [email protected] wij kunnen helemaal niets voor je betekenen.
 
Alles als individuele emails in het Engels sturen aan [email protected] wij kunnen helemaal niets voor je betekenen.

Zonder al te negatief te willen doen.. Ik heb weinig vertrouwen in Tesla als organisatie dat ze wat met die mails doen. Tesla lijkt niet te reageren op de mails die ik stuur.

- Ik heb eerder gemailed naar feedback@. Geen reactie.
- Terugbelafspraken door SeC worden niet nagekomen (met uitkomst van diagnose)
- Terugbelafspraken door Roadside Assistance worden niet nagekomen

Zelfs op mijn e-mails toen ik aan het shoppen was voor een tweedehands Tesla werden niet beantwoord nadat ik wat kritische vragen had gesteld over een auto. Die vind ik nog altijd het meest bijzondere, dan kun je wat verkopen, maar laat je zo de bal liggen.
 
Last edited:
Maar eens een poging wagen.

Met betrekking tot de koplamp verlichting /dimlicht: is het mogelijk om ze op 50% te laten branden als je de auto ontgrendelt of geparkeerd hebt, en de “versnellingspook” in de “park” stand hebt gezet?

Momenteel is het zo, dat als je de auto in het donker ontgrendelt, de koplampen/dimlicht vol aan gaan, iets minder fel zou wel prettig zijn.