Klopt. En je kunt waarschijnlijk ook stellen dat de kinderziektes van de eerste jaren verholpen lijken,en de afwerking beter is dan bij de oudere Teslas. Ik rijd nu sinds oktober 2018 een S van december 2015 en heb bijna 22.000 km gereden. De auto is prima afgewerkt, kan er weinig negatiefs van zeggen.
Na precies één jaar heb ik één keer met pech gestaan: dat was meteen de hoofdprijs, want er kwam volledig op garantie een nieuwe drivetrain in en een nieuwe 12V accu, helemaal gratis.
Er is verder nog helemaal niets kapot gegaan en omdat hij weinig gesupercharged is, is dus mijn laadsnelheid nog steeds prima. Alleen als hij tot 250 km opgeladen is, dan zakt de laadsnelheid. Maar dat is bij een M3 ook zo.
Als ik lange ritten maak, laad ik tot ca 250 km aan de supercharger. Met een ICE heb ik ook zelden meer dan 200 kilometer achter elkaar gereden. Als je dan 20 minuten pauzeert en laadt, kun je weer verder. Mijn accu had 383 km range bij 100% en dat staat nu op 380 km en dat is prima, dus is er weinig degradatie te zien.
De accu voor de koop testen met Scanmytesla is een aanrader. Dan kun je zien hoeveel DC en hoeveel AC hij geladen is en ook wat het verbruik is geweest vanaf 0 km (een beetje een indicatie voor hoe er mee gescheurd is....) En het is leuk, want je kunt de status van de batterij mooi bijhouden en zien hoe gezond de accu is.
Hier zie je mijn startsnelheid bij het laden gisteren
View attachment 499290