Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vrijdagochtend periklen

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,246
2,269
Naarden, NL
Geen 1 april grappen :)

Vanochtend wakker geworden in een witte wereld. Gelukkig was ik zo verstandig geweest de auto te laten voorverwarmen :)

Helaas, dat bleek niet (of te laat) gestart. Dus nog dikke laag sneeuw.

Verder TWEE maal autoalarm afgegaan vanochtend! Dat was nog nooit gebeurd. Niets op camera te zien. Dat kan zijn omdat ik sentry thuis had uitgezet wegens de meer dan 100 meldingen per dag. Vraag mij niet hoe dat komt, auto staat naast het huis, dus in principe geen voetgangers / fietsers...

Toen wilde eerst het laadklepje niet sluiten. Raar. Trunk klep omhoog werkte niet, bleef steken. Met de hand omhoog gedaan, er iets uit willen pakken en klep ging spontaan naar beneden. Niet leuk...

En om verhaal compleet te maken: ik wilde sneeuwborstel uit de frunk halen, maar die ging niet meet open. Hij ontgrendelt wel, maar blijft op slot. Ik denk dat men bij de controle (was een terugroepactie) iets te voorzichtig is geweest. Hier nu service afspraak voor ingepland.

Kortom, een vrijdag met hindernissen :)

Inmiddels auto gerestart, sentry weer aangezet en alles lijkt weer te werken. NB: ik heb geen update oid gehad, daar kan het niet aan liggen.
 
Last edited:
Geen 1 april grappen :)

Vanochtend wakker geworden in een witte wereld. Gelukkig was ik zo verstandig geweest de auto te laten voorverwarmen :)

Helaas, dat bleek niet (of te laat) gestart. Dus nog dikke laag sneeuw.

Verder TWEE maal autoalarm afgegaan vanochtend! Dat was nog nooit gebeurd. Niets op camera te zien. Dat kan zijn omdat ik sentry thuis had uitgezet wegens de meer dan 100 meldingen per dag. Vraag mij niet hoe dat komt, auto staat naast het huis, dus in principe geen voetgangers / fietsers...

Toen wilde eerst het laadklepje niet sluiten. Raar. Trunk klep omhoog werkte niet, bleef steken. Met de hand omhoog gedaan, er iets uit willen pakken en klep ging spontaan naar beneden. Niet leuk...

En om verhaal compleet te maken: ik wilde sneeuwborstel uit de frunk halen, maar die ging niet meet open. Hij ontgrendelt wel, maar blijft op slot. Ik denk dat men bij de controle (was een terugroepactie) iets te voorzichtig is geweest.

Kortom, een vrijdag met hindernissen :)

Inmiddels auto gerestart, sentry weer aangezet en alles lijkt weer te werken. NB: ik heb geen update oid gehad, daar kan het niet aan liggen.
Voor de frunk helpt het soms om die een beetje naar beneden te duwen tijdens het ontgrendelen. Als hij op het slot ‘gespannen’ staat is de kracht van de veer soms niet voldoende om te ontgrendelen. Door het naar beneden duwen, wrijft fe hendel niet leer over de beugel.
 
  • Informative
Reactions: Maarten
Voor de frunk helpt het soms om die een beetje naar beneden te duwen tijdens het ontgrendelen. Als hij op het slot ‘gespannen’ staat is de kracht van de veer soms niet voldoende om te ontgrendelen. Door het naar beneden duwen, wrijft fe hendel niet leer over de beugel.
Dank voor de tip, zal dat morgen even proberen. In dat geval kan ik de afspraak cancellen...