Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • The final cut of the 9th episode of the Tesla Motors Club Podcast, featuring Chad Schwitters, the former president of Plug In America, is now available. You can watch it now on YouTube or listen to it on all major podcast networks.

Vrijstelling verkeersbelasting voor onze pre-2016 Tesla's?

FVO

Active Member
Nov 26, 2011
3,714
1,575
Nog geen bevestiging gevonden voor onze pre-2016 Tesla's, maar wel dezelfde teneur:
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/2509666/2015/10/31/Overgangsmaatregel-voor-vergroening-verkeersfiscaliteit.dhtml

Overgangsmaatregel voor vergroening verkeersfiscaliteit | Wetstraat | De Morgen

- - - Updated - - -

Het zal administratief gemakkelijker te managen zijn op deze manier. Die paar voertuigen aan 76 EUR per jaar wegen niet op tegen de extra complexiteit denk ik. Zeker als de wagen voor een 2de keer zou ingeschreven worden.

Alé Jan, in België verschieten we toch van niets meer...
 
Huh?

Zijn we hier nu blij met een dode mus?

De BIV was toch sowieso al NUL
De rijtaks bedraagt iets van een € 76,- in het huidige systeem… .

Die 76 wordt dus ook nul… ! Allez, beter dan niks natuurlijk, maar of dat Jan met de Pet ( niet Jpet ) overhaalt om een Tesla van € 100.000,- te kopen lijkt me twijfelachtig… . :confused:
 

FVO

Active Member
Nov 26, 2011
3,714
1,575
Huh?

Zijn we hier nu blij met een dode mus?

De BIV was toch sowieso al NUL
De rijtaks bedraagt iets van een € 76,- in het huidige systeem… .

Die 76 wordt dus ook nul… ! Allez, beter dan niks natuurlijk, maar of dat Jan met de Pet ( niet Jpet ) overhaalt om een Tesla van € 100.000,- te kopen lijkt me twijfelachtig… . :confused:

Tuurlijk gaat dit niet over grote bedragen. Maar vond het straf dat wij als vooruitstrevende early adopters wel verkeersbelasting zouden moeten betalen, terwijl de meer opportunistisch ingestelde mensen vrijstelling zouden krijgen.
 

FVO

Active Member
Nov 26, 2011
3,714
1,575
De turteltaks is afhankelijk van de schijf van verbruik waarin je valt. Als je dus tussen de 5000 en de 10000kWh per jaar verbruikt betaal je 130 euro ipv de in de pers veel geciteerde 100euro die slechts van toepassing is bij een verbruik tot 5000kWh.
 

fivari

Maker van de Fivari-charger
Nov 25, 2013
2,478
2,720
Leuven, Belgium
Ik heb zelf ook een mooie installatie zonnepanelen, maar dat belet me niet om deze regeling een draak van een oplossing te vinden.
Het ware veel logischer geweest indien men de oversubsidiëring zou aanpakken. Verlaag de uitkering van de certificaten met minstens 100€ per certificaat. Nu houd je de oversubsidiëring in stand: tot 450€ (!) per MWh, ook voor wat je zelf verbruikt, dat komt neer op minstens 0,60€ per kWh. en vraag je aan iedereen om mee te betalen.
Het zijn trouwens niet in de eerste plaats de gezinnen met de kleine installaties die het gros van de oversubsidiëring opstrijken. Vooral grote bedrijven met een mega-installatie verdienen fortuinen aan deze scheefgegroeide situatie.
 

fivari

Maker van de Fivari-charger
Nov 25, 2013
2,478
2,720
Leuven, Belgium
Dan pleeg je contractbreuk he...
Ja contractbreuk, inderdaad, alsof nu de mensen een andere keus hebben dan de opgelegde maatregel te ondergaan. Hen wordt ook niet gevraagd om hiermee akkoord te gaan. Juridisch zal het wel moeilijker zijn, maar als wetgevende macht heb je toch de mogelijkheid om iets te forceren. Soms moet het gezond verstand zegevieren.
 

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top