Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vrijstelling verkeersbelasting voor onze pre-2016 Tesla's?

This site may earn commission on affiliate links.
Nog geen bevestiging gevonden voor onze pre-2016 Tesla's, maar wel dezelfde teneur:
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/2509666/2015/10/31/Overgangsmaatregel-voor-vergroening-verkeersfiscaliteit.dhtml

Overgangsmaatregel voor vergroening verkeersfiscaliteit | Wetstraat | De Morgen

- - - Updated - - -

Het zal administratief gemakkelijker te managen zijn op deze manier. Die paar voertuigen aan 76 EUR per jaar wegen niet op tegen de extra complexiteit denk ik. Zeker als de wagen voor een 2de keer zou ingeschreven worden.

Alé Jan, in België verschieten we toch van niets meer...
 
Huh?

Zijn we hier nu blij met een dode mus?

De BIV was toch sowieso al NUL
De rijtaks bedraagt iets van een € 76,- in het huidige systeem… .

Die 76 wordt dus ook nul… ! Allez, beter dan niks natuurlijk, maar of dat Jan met de Pet ( niet Jpet ) overhaalt om een Tesla van € 100.000,- te kopen lijkt me twijfelachtig… . :confused:
 
Huh?

Zijn we hier nu blij met een dode mus?

De BIV was toch sowieso al NUL
De rijtaks bedraagt iets van een € 76,- in het huidige systeem… .

Die 76 wordt dus ook nul… ! Allez, beter dan niks natuurlijk, maar of dat Jan met de Pet ( niet Jpet ) overhaalt om een Tesla van € 100.000,- te kopen lijkt me twijfelachtig… . :confused:

Tuurlijk gaat dit niet over grote bedragen. Maar vond het straf dat wij als vooruitstrevende early adopters wel verkeersbelasting zouden moeten betalen, terwijl de meer opportunistisch ingestelde mensen vrijstelling zouden krijgen.
 
De turteltaks is afhankelijk van de schijf van verbruik waarin je valt. Als je dus tussen de 5000 en de 10000kWh per jaar verbruikt betaal je 130 euro ipv de in de pers veel geciteerde 100euro die slechts van toepassing is bij een verbruik tot 5000kWh.
 
Ik heb zelf ook een mooie installatie zonnepanelen, maar dat belet me niet om deze regeling een draak van een oplossing te vinden.
Het ware veel logischer geweest indien men de oversubsidiëring zou aanpakken. Verlaag de uitkering van de certificaten met minstens 100€ per certificaat. Nu houd je de oversubsidiëring in stand: tot 450€ (!) per MWh, ook voor wat je zelf verbruikt, dat komt neer op minstens 0,60€ per kWh. en vraag je aan iedereen om mee te betalen.
Het zijn trouwens niet in de eerste plaats de gezinnen met de kleine installaties die het gros van de oversubsidiëring opstrijken. Vooral grote bedrijven met een mega-installatie verdienen fortuinen aan deze scheefgegroeide situatie.
 
Dan pleeg je contractbreuk he...
Ja contractbreuk, inderdaad, alsof nu de mensen een andere keus hebben dan de opgelegde maatregel te ondergaan. Hen wordt ook niet gevraagd om hiermee akkoord te gaan. Juridisch zal het wel moeilijker zijn, maar als wetgevende macht heb je toch de mogelijkheid om iets te forceren. Soms moet het gezond verstand zegevieren.