TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Vrijstelling verkeersbelasting voor onze pre-2016 Tesla's?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by FVO, Oct 31, 2015.

1. FVO

FVO Active Member

2. jpet

jpet Jan P.

Het zal administratief gemakkelijker te managen zijn op deze manier. Die paar voertuigen aan 76 EUR per jaar wegen niet op tegen de extra complexiteit denk ik. Zeker als de wagen voor een 2de keer zou ingeschreven worden.

3. FVO

FVO Active Member

Nog geen bevestiging gevonden voor onze pre-2016 Tesla's, maar wel dezelfde teneur:
    http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/2509666/2015/10/31/Overgangsmaatregel-voor-vergroening-verkeersfiscaliteit.dhtml

Overgangsmaatregel voor vergroening verkeersfiscaliteit | Wetstraat | De Morgen

- - - Updated - - -

Alé Jan, in België verschieten we toch van niets meer...

4. jpet

jpet Jan P.

Dat is waar, ze zouden de verkeersbelasting kunnen afschaffen en 100 EUR Turteltaks kunnen invoeren omdat we op Elektriciteit rijden. :eek:

5. FVO

FVO Active Member

:biggrin:

6. Firebird

Firebird Active Member

Huh?

Zijn we hier nu blij met een dode mus?

De BIV was toch sowieso al NUL
    De rijtaks bedraagt iets van een € 76,- in het huidige systeem… .

Die 76 wordt dus ook nul… ! Allez, beter dan niks natuurlijk, maar of dat Jan met de Pet ( niet Jpet ) overhaalt om een Tesla van € 100.000,- te kopen lijkt me twijfelachtig… . :confused:

7. FVO

FVO Active Member

Tuurlijk gaat dit niet over grote bedragen. Maar vond het straf dat wij als vooruitstrevende early adopters wel verkeersbelasting zouden moeten betalen, terwijl de meer opportunistisch ingestelde mensen vrijstelling zouden krijgen.

8. Firebird

Firebird Active Member

Ja, natuurlijk !

Zou ook zeer straf zijn moesten ze de reeds ingeschreven auto's niet in aanmerking nemen… .

9. pvanlier

pvanlier Member

10. Wolfke

Wolfke Member

Nog een Keerbergenaar ... :)

Waarschijnlijk halen ze hier het verlies van tax op brandstoffen terug? :mad:

11. jpet

jpet Jan P.

#11 jpet, Nov 2, 2015
    Last edited: Nov 2, 2015
    Ik begrijp het niet meer. Dacht dat bij de Turteltaks het werkelijke verbruik net niet telt?

12. Wolfke

Wolfke Member

Ik vermoed dat onze regering er zelf niet meer aan uit kan :tongue:

13. FVO

FVO Active Member

De turteltaks is afhankelijk van de schijf van verbruik waarin je valt. Als je dus tussen de 5000 en de 10000kWh per jaar verbruikt betaal je 130 euro ipv de in de pers veel geciteerde 100euro die slechts van toepassing is bij een verbruik tot 5000kWh.

14. fivari

fivari Maker van de Fivari-charger

Ik heb zelf ook een mooie installatie zonnepanelen, maar dat belet me niet om deze regeling een draak van een oplossing te vinden.
    Het ware veel logischer geweest indien men de oversubsidiëring zou aanpakken. Verlaag de uitkering van de certificaten met minstens 100€ per certificaat. Nu houd je de oversubsidiëring in stand: tot 450€ (!) per MWh, ook voor wat je zelf verbruikt, dat komt neer op minstens 0,60€ per kWh. en vraag je aan iedereen om mee te betalen.
    Het zijn trouwens niet in de eerste plaats de gezinnen met de kleine installaties die het gros van de oversubsidiëring opstrijken. Vooral grote bedrijven met een mega-installatie verdienen fortuinen aan deze scheefgegroeide situatie.

15. FVO

FVO Active Member

Dan pleeg je contractbreuk he...

PS: ik mag zelf ook niet flauw doen, want heb destijds als free-lance verkoper er ook een leuke cent aan verdiend.

16. fivari

fivari Maker van de Fivari-charger

Ja contractbreuk, inderdaad, alsof nu de mensen een andere keus hebben dan de opgelegde maatregel te ondergaan. Hen wordt ook niet gevraagd om hiermee akkoord te gaan. Juridisch zal het wel moeilijker zijn, maar als wetgevende macht heb je toch de mogelijkheid om iets te forceren. Soms moet het gezond verstand zegevieren.

17. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

op de valreep toch nog een rekening voor de verkeersbelasting gekregen. :mad:
    verzonden 24/12/15 te betalen vóór 24/02/16 bedrag:77.35€

18. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Idem, ik heb maar betaald.

19. FVO

FVO Active Member

Ga toch eens kijken of ikdan geen brief ga schrijven om slechts 7/366ste te betalen... of dat ze de nieuwe belasting dan ook maar met een jaar uitstel gaan innen en dus pas in 2021...

20. Frank C

Frank C Member

Ik ook...

Share This Page