Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Vroeg in de ochtend, met de eerste blik op je stijlvolle Tesla, kunnen we je hele dag goede maken.

This site may earn commission on affiliate links.
Ik sta hier een beetje dubbel in: Aan de ene kant moet je nieuwe ondernemers stimuleren, aan de andere kant is het ook goed om kritisch te zijn.

Can you explain your relation to Sinovation BV? Who is also the owner of https://www.leeuw-bikes.nl.
Het idee om een eigen bedrijf te starten zat al een tijdje in mijn hoofd. Twee jaar geleden probeerde ik e-bikes uit Taiwan en China te importeren en in Europa te verkopen, omdat ik ook denk dat de lokale e-bikes iets te duur zijn.
Helaas is de Europese Unie vorig jaar begonnen met de anti-dumping tegen e-bikes uit Taiwan en China, de invoerbelasting ging van 6% naar meer dan 80%, waardoor de fietsindustrie onmiddellijk werd gedood.
Leeuw-bikes en Tesla-accessoires zijn twee handelsmerken geregistreerd onder Sinovation BV, ook zoals aangegeven op de KvK.
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D
Noem mij sceptisch, maar heb toch het idee dat je niet helemaal eerlijk bent. In je uitleg of in je marketing uitingen.

upload_2019-10-3_15-6-17.png


Je rept op de website Leeuw Bikes, over dat het een duurzaam Nederlands product is. Nu haal je hierboven aan dat je e-bikes uit Taiwan en China importeert. Welke van de twee is niet waar?

Daarnaast schrijf je op de website dat je een mobiel landelijk garantieteam hebt voor Leeuw Bikes. Dat lijkt mij best wel serieus qua omvang e.d. Hoe rijmt dit met het ondernemen vanaf je keukentafel?

Tenslotte ik denk niet dat het slim is om de merknaam tesla, en hun logo te gebruiken voor je eigen branding ;-)
 
Noem mij sceptisch, maar heb toch het idee dat je niet helemaal eerlijk bent. In je uitleg of in je marketing uitingen.

View attachment 462174

Je rept op de website Leeuw Bikes, over dat het een duurzaam Nederlands product is. Nu haal je hierboven aan dat je e-bikes uit Taiwan en China importeert. Welke van de twee is niet waar?

Daarnaast schrijf je op de website dat je een mobiel landelijk garantieteam hebt voor Leeuw Bikes. Dat lijkt mij best wel serieus qua omvang e.d. Hoe rijmt dit met het ondernemen vanaf je keukentafel?

Tenslotte ik denk niet dat het slim is om de merknaam tesla, en hun logo te gebruiken voor je eigen branding ;-)

Misschien weet je het niet, meer dan de helft van de fietsen op de weg worden geïmporteerd en de exacte fabrikant in China maakt fietsen voor verschillende "A-merken" fietsen hier in Nederland.

En zoals ik al zei, de fiets business was niet gelukt, neem dan laten we praten over tesla accessoires. Als je iets nodig hebt en je het niet op de markt kan vinden, kan ik misschien je helpen het te importeren met een redelijke prijs.
 
Kan ik ook afhalen in woubrugge? Zit bij mij om de hoek nml. Verder mooie spulletjes tegen normale prijzen tegengekomen. Ieder waar naar zijn geld. Laadstekker afdekking voor M3 is zeer scherp geprijsd!

Natuurlijk ben je van harte welkom om ze op te halen en koffie drinken, ik heb ook zelf een aantal verpakt aan Alphen aan de rijn geleverd :)

Welke producten zoek je? Ik zorg ervoor dat ze nog op voorraad zijn, we hebben behoorlijk wat spullen uitverkocht, de nieuwe producten komen volgende week aan.
 
Man, man, man....Wat een haat hier in dit topic. Ik ben juist blij met een beetje concurrentie, die ook nog eens een stuk vriendelijkere 'mark-up' op zijn producten heeft dan andere webshops in Nederland.

Lijkt me ook volledig logisch dat ze hun spullen importeren uit China ed, want daar wordt 95% van dit soort producten simpelweg gemaakt. Wie nog denkt dat in Europa produceren van dit soort goederen rendabel is, leeft m.i. onder een hele grote steen.

Het is dat ik voorlopig al mijn spulletjes voor mijn nog te leveren Tesla al heb, maar zodra ik iets zie wat ik ook maar een beetje leuk vind om er nog bij te hebben, bestel ik het lekker bij Heavy! Gewoon, omdat ik het hem gun na de drek die hij over zich heen heeft gekregen!
 
Man, man, man....Wat een haat hier in dit topic. Ik ben juist blij met een beetje concurrentie, die ook nog eens een stuk vriendelijkere 'mark-up' op zijn producten heeft dan andere webshops in Nederland.

Lijkt me ook volledig logisch dat ze hun spullen importeren uit China ed, want daar wordt 95% van dit soort producten simpelweg gemaakt. Wie nog denkt dat in Europa produceren van dit soort goederen rendabel is, leeft m.i. onder een hele grote steen.

Het is dat ik voorlopig al mijn spulletjes voor mijn nog te leveren Tesla al heb, maar zodra ik iets zie wat ik ook maar een beetje leuk vind om er nog bij te hebben, bestel ik het lekker bij Heavy! Gewoon, omdat ik het hem gun na de drek die hij over zich heen heeft gekregen!

Ik zal mijn best doen om je goed te dienen. Zoals jullie zegen(geen goede Nederlands denk ik), zijn mijn sugar-coated advertenties niet de beste referentie, maar de ervaring van mijn klanten.

Let the time tells.
 
Ik sta er al verbaasd over dat als ik in Eindhoven bij de Five Guys of Taco Bell wil bestellen, ze vaak enkel Engels kunnen. En zelfs bij de AH iets vragen kan al betekenen dat je het in het Engels moet gaan doen. Ik dacht dat jullie dat normaal vonden ;)
Bij buitenlanders die de Nederlandse taal niet machtig zijn schakelen we graag over naar het Engels. Graag gedaan Wooter.
 
  • Funny
Reactions: wooter
Hier is de bestelling alvast aangekomen. De plaatsing is voor later.
View attachment 462299
Goedenavond Frank, Goed om te zien dat ze zijn aangekomen, sorry dat we nog geen videogids hebben voor de installatie van de middenconsole bedekking, met een beetje water op het gereinigde oppervlak te spuiten, kunnen de randen gemakkelijker worden uitgelijnd.
Kijk uit naar het resultaat, laat het me weten als je vraag hebt.
 
Voor de zekerheid, ik heb niets tegen HeavyRain of tegen zijn afkomst. Ik ben zelf Chinees, spreek overigens prima Engels by the way.
Als je goed leest heb ik een aantal (kritische) vragen gesteld en jou het advies gegeven om openheid van zaken te geven. Dat heb je uiteindelijk gedaan hier, maar als je dat ook op je webshop doet, zul je merken dat dat zelfs nog beter zal werken.
Blijf "cool" en luister naar feedback, ook al klinkt het in eerste instantie niet leuk.
Merendeel van de mensen op een forum probeert elkaar te helpen.
 
Voor de zekerheid, ik heb niets tegen HeavyRain of tegen zijn afkomst. Ik ben zelf Chinees, spreek overigens prima Engels by the way.
Als je goed leest heb ik een aantal (kritische) vragen gesteld en jou het advies gegeven om openheid van zaken te geven. Dat heb je uiteindelijk gedaan hier, maar als je dat ook op je webshop doet, zul je merken dat dat zelfs nog beter zal werken.
Blijf "cool" en luister naar feedback, ook al klinkt het in eerste instantie niet leuk.
Merendeel van de mensen op een forum probeert elkaar te helpen.

We hebben een gezegde in het Chinees "不打不成交", betekent dat mensen elkaar beter kennen, zelfs vrienden worden nadat ze ruzie hebben gehad.
Ik heb je woorden opnieuw gelezen en je hebt gelijk, blijf gewoon "cool" en luister eerst.
 
  • Like
Reactions: job-lek and HWS
Over productsuggesties gesproken @Heavy Rain, ik zoek een net dopje voor over de onderste laadopening van de Model 3. De Amerikaanse versie heeft andere charge ports dus de op Amazon en AliExpress veel aangeboden doppen kunnen we in Europa niet gebruiken. En ik geloof er niets van dat die opening met onze regen en sneeuw op termijn niet voor corrosie of elektrische storingen gaat zorgen.

Ik heb op eBay UK leveranciers gevonden maar de portokosten zijn net zo duur als het dopje zelf en dat vind ik ook weer zonde als er gewoon een lokaal alternatief is.
 
Wat een gedoe zeg. Las gisteren de eerste paar posts. Dacht prima, een shopje. Lekker bezig. Verder niks. Maar waar kan men zich toch allemaal druk om maken zeg. 4 pagina’s drama om echtheid, cultuur, AliExpress of niet. Laat de beste man lekker zijn business runnen, iedereen op zijn eigen manier. Vallen en opstaan doet iedereen, moet je dan zo hard uit je slof gaan? Nee.
 
  • Like
Reactions: Whooohah
On topic; @Heavy Rain heb je van die handige pasjes houders voor in de diepe middenconsole? De laadpasjes zitten daar handiger dan in de andere middenconsole.

Edit: zojuist een bestelling geplaatst. De trunk isolatie voor dat beetje extra afwerking wat Tesla niet in zich had. Ik kijk uit naar de levering!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: MasterMace
Good suggestion Frank,

My name is Yao and my hometown is in the southwest of china, very small city with beautiful mountains. I went to Beijing for my university after I was 19 years old, then I came to Netherlands for study after I graduated from my university in Beijing.

My name in Chinese means "long distance, far away", so I think it is kind of fate I will end up somewhere, more than 10000 km away from my home town :)

But the funny thing is, I found so many things in common between my hometown and Netherlands: peaceful life style (totally different in Beijing which was the reason I left there), similar climate, nice fair and open-minded people without prejudice, and they are Gezelig!!! Only two things I missed much which we don’t have here: nice spicy food and 3000 meters+ mountains...

After I graduated from Delft, I started working as an engineer. I get married and bought the house together with my wife. Ever thing looks like perfect only except one thing: I don’t feel the passion during work that much anymore by repeating projects, I want to work for myself when I want and spend more time with my wife and dog, instead of going for 9-17 every day. About two months ago, I was chatting with another friend who has the same feeling, and like most of the guys, we are crazy for gadgets and Tesla is on the top of the list. “Model 3 is a good car but there are some design flaws, and the official accessories are very limited and always sold out, why don’t we do something here?”.

Thanks to my mother tongue, I can reach lots of suppliers in Taiwan and China, and carefully select the good quality product with a broad view. I think every one knows the majority of accessories available in the market come from these two areas.

This is where I come from and how I end up with here guys, I am more than glad to show you some photos taken from the first days, where I still pack the orders in my living room! With the increasing order numbers, we are really looking for a proper office with storage now, but I know I will always think of this little garage where I started my own business.

As I said before, here is nobody else than a sincere man who is working hard for his dream. And sorry for the emotional and naive moments, I should be cool, like Mr. Wolf (Pulp Fiction-my favorite movie).

PS Frank, I hope you will like the product you will receive, if you have any comment, we will do our best to serve you well.

Best of luck with your webshop and maybe we'll get in touch if you have more for Model X ;)