Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vroeger 3x26A en nu opeens 3x21A :(

This site may earn commission on affiliate links.
Dat's bij mij thuis...
Ik heb een Mennekes Home Charger 22 C2 (tot 22kw - 3x32A) als oplaadpunt.
Hij heeft altijd prima gewerkt (samen met de Dual Chargers) maar vandaag kan hij niet hoger dan 3x21A :'(

Geeft hij 21/21 aan of 21/32?
In het 1e geval is het pilotsignaal 21A en komt het dus van het laadstation af.
In het 2e geval is het de S die op 21A staat ingesteld?
 
Theorietje nav een vergelijkbaar laadprobleem dat ik enkele maanden geleden had: Ik denk dat 1 fase in je auto of in je lader het niet doet. Hij laadt dan 2x32. Omdat de auto bij meer dan 1 fase "denkt" dat je 3 fasen laadt, maakt hij er in de weergave op het scherm 3x21 van. Dat is afgerond nl. hetzelfde als 2x32. De oplossing bij mij was een nieuwe lader in de auto. Maar het zou ook aan de Mennekes charger kunnen liggen. Tot zover my 2 cents...
 
Theorietje nav een vergelijkbaar laadprobleem dat ik enkele maanden geleden had: Ik denk dat 1 fase in je auto of in je lader het niet doet. Hij laadt dan 2x32. Omdat de auto bij meer dan 1 fase "denkt" dat je 3 fasen laadt, maakt hij er in de weergave op het scherm 3x21 van. Dat is afgerond nl. hetzelfde als 2x32. De oplossing bij mij was een nieuwe lader in de auto. Maar het zou ook aan de Mennekes charger kunnen liggen. Tot zover my 2 cents...

Bedankt, Rsvarthur, voor de tips.
Morgen ga ik bij een publieke oplaadpunt (die ik al getest heb (was toen 3x26A)) testen.
Dan weet ik waar het ligt...
 
Hallo iedereen,

Ik heb mijn Model S sinds een paar weken nu met 3x26A (geen 3x32A - blijkbaar door een firmware beperkt) kunnen laden maar vandaag is het to 3x21A gezakt.

Enig idee hoe het zou komen?

Xavier

Sinds de 5.8.4 update kom ik op de q-Park Lolo van 16 A nu niet hoger dan 12A.
Ligt dat niet gewoon aan de laatste firmware-update met laadbeveiliging? (lees: afknijping)
 
Sinds de 5.8.4 update kom ik op de q-Park Lolo van 16 A nu niet hoger dan 12A.
Ligt dat niet gewoon aan de laatste firmware-update met laadbeveiliging? (lees: afknijping)

Bij de Tesla Service Center konden zij ook niet hoger dan 21A maar met een andere Tesla wel...
Later hebben zij ook via hun diagnostic tool gevonden dat een lader defect was...