TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Vroeger 3x26A en nu opeens 3x21A :(

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by xav1976, Dec 29, 2013.

  1. xav1976

    xav1976 Member

    Joined:
    May 3, 2013
    Messages:
    67
    Location:
    Belgium
    Hallo iedereen,

    Ik heb mijn Model S sinds een paar weken nu met 3x26A (geen 3x32A - blijkbaar door een firmware beperkt) kunnen laden maar vandaag is het to 3x21A gezakt.

    Enig idee hoe het zou komen?

    Xavier
     
  2. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,478
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    Bij 1 laadsessie / laadpunt of meerdere?
     
  3. xav1976

    xav1976 Member

    Joined:
    May 3, 2013
    Messages:
    67
    Location:
    Belgium
    Dat's bij mij thuis...
    Ik heb een Mennekes Home Charger 22 C2 (tot 22kw - 3x32A) als oplaadpunt.
    Hij heeft altijd prima gewerkt (samen met de Dual Chargers) maar vandaag kan hij niet hoger dan 3x21A :'(
     
  4. Geeft hij 21/21 aan of 21/32?
    In het 1e geval is het pilotsignaal 21A en komt het dus van het laadstation af.
    In het 2e geval is het de S die op 21A staat ingesteld?
     
  5. xav1976

    xav1976 Member

    Joined:
    May 3, 2013
    Messages:
    67
    Location:
    Belgium
    Hij geeft 21A/32A en heb niets gewijzigd...
    Voor de zekerheid ben ik toch gaan kijken...
    De "charge limit" staat op 40A :(
     
  6. Rsvarthur

    Rsvarthur Member

    Joined:
    May 17, 2013
    Messages:
    796
    Location:
    Hengelo
    Theorietje nav een vergelijkbaar laadprobleem dat ik enkele maanden geleden had: Ik denk dat 1 fase in je auto of in je lader het niet doet. Hij laadt dan 2x32. Omdat de auto bij meer dan 1 fase "denkt" dat je 3 fasen laadt, maakt hij er in de weergave op het scherm 3x21 van. Dat is afgerond nl. hetzelfde als 2x32. De oplossing bij mij was een nieuwe lader in de auto. Maar het zou ook aan de Mennekes charger kunnen liggen. Tot zover my 2 cents...
     
  7. xav1976

    xav1976 Member

    Joined:
    May 3, 2013
    Messages:
    67
    Location:
    Belgium
    Bedankt, Rsvarthur, voor de tips.
    Morgen ga ik bij een publieke oplaadpunt (die ik al getest heb (was toen 3x26A)) testen.
    Dan weet ik waar het ligt...
     
  8. xav1976

    xav1976 Member

    Joined:
    May 3, 2013
    Messages:
    67
    Location:
    Belgium
    Dat's mijn laadstation niet...
    Bij een publieke oplaadpunt nog getest...
    Ik kan niet hoger dan 21A :'(
     
  9. widodh

    widodh Model S R231 EU

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    4,822
    Location:
    Middelburg, The Netherlands
    Dan even Tesla bellen, dan lijkt er iets kapot in de auto.
     
  10. xav1976

    xav1976 Member

    Joined:
    May 3, 2013
    Messages:
    67
    Location:
    Belgium
    Vanavond ga ik langs bij de service center...
    Dan weten wij meer...
     
  11. xav1976

    xav1976 Member

    Joined:
    May 3, 2013
    Messages:
    67
    Location:
    Belgium
    Jij had gelijk, Rsvarthur!
    Ik ben een phase kwijt en moet een van de laders laten vervangen.
    Afspraak genomen op donderdag 08/01... en krijg weliswaar een roadster als "vervangwagen" :)
     
  12. Rsvarthur

    Rsvarthur Member

    Joined:
    May 17, 2013
    Messages:
    796
    Location:
    Hengelo
    als alles mislukt kan ik altijd nog techneut worden :) Leuke loaner! Trek wel warme sokken aan in de Roadster want is niet echt een winterauto...
     
  13. xav1976

    xav1976 Member

    Joined:
    May 3, 2013
    Messages:
    67
    Location:
    Belgium
    LOL :biggrin:
     
  14. ojee99

    ojee99 Onno

    Joined:
    Aug 3, 2013
    Messages:
    1,084
    Location:
    Den Haag
    Sinds de 5.8.4 update kom ik op de q-Park Lolo van 16 A nu niet hoger dan 12A.
    Ligt dat niet gewoon aan de laatste firmware-update met laadbeveiliging? (lees: afknijping)
     
  15. Rsvarthur

    Rsvarthur Member

    Joined:
    May 17, 2013
    Messages:
    796
    Location:
    Hengelo
    dat denk ik niet. 1x16 moet hij gewoon kunnen doen.
     
  16. xav1976

    xav1976 Member

    Joined:
    May 3, 2013
    Messages:
    67
    Location:
    Belgium
    Bij de Tesla Service Center konden zij ook niet hoger dan 21A maar met een andere Tesla wel...
    Later hebben zij ook via hun diagnostic tool gevonden dat een lader defect was...
     
  17. ojee99

    ojee99 Onno

    Joined:
    Aug 3, 2013
    Messages:
    1,084
    Location:
    Den Haag
    Ik had even later nog even getest met en andere kabel. 3 x 16A kabel (overkill voor opladen op een lolo 16A) er uit en 3 x 32 (nog meer overkill) kabel erin en toen steeg het amperage weer naar 16A.

    Toeval? Zal vanmiddag nog weer eens testen.
     

Share This Page