TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Waar de hoogste inruilprijs voor je Tesla

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by HWS, Oct 24, 2015.

  1. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,947
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Na 2 jaar gelukkig Tesla rijden gaat het af en toe toch kriebelen voor een nieuwe S of X met de laatste snufjes. Hiervoor moet je van je huidige Tesla af. Inruilen bij Tesla lijkt de slechtste optie.

    Welke partijen bieden wel een interessante inruilprijs?
     
  2. Mdobro

    Mdobro Member

    Joined:
    Nov 17, 2013
    Messages:
    93
    Location:
    Almere
    als je hem wilt inruilen tegen een neiuwe S of X zal je toch echt bij Tesla zelf moeten zijn. Verkopen kan natuurlijk ook ... ;>)
     
  3. MjjVonk

    MjjVonk Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    442
    Location:
    Culemborg, The Netherlands
    0% bijtelling is misschien nog een sterk verkoop argument voor een zakelijke rijder naast de BTW natuurlijk
     
  4. Xfrank

    Xfrank Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2012
    Messages:
    5,312
    Location:
    Waasmunster, Belgium
    Hendrik,
    Bij mij kriebelt het ook maar misschien is het toch beter om op de tanden te bijten.
    Er gaan nu al geruchten dat de huidige configuratie bijkomende of andere sensoren nodig hebben om volledig autonoom te gaan rijden.
    misschien zijn ze er klaar voor als de onze is afgeschreven.
     
  5. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Op de tanden bijten, Frank. In de huidige wagens zit de EyeQ3 chip van MobilEye. Om echt autonoom te kunnen rijden is de EyeQ4 chip nodig die pas in 2018 in volume beschikbaar zal zijn. Uiteraard zullen er ook bijkomende camera's en/of sensoren nodig zijn.
    http://electronics360.globalspec.com/article/5088/mobileye-s-next-vision-processor-targets-autonomous-driving
     
  6. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,463
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    Nog 3 jaar op de tanden bijten? Of zeker 2? Na 2 jaar heb ik er al weer zo'n 160.000km bij op gezet... hopelijk ben ik de autopilot in de tussentijd niet nodig als veilige assistent... :crying:
     
  7. PimEffting

    PimEffting Member

    Joined:
    Feb 25, 2015
    Messages:
    507
    Location:
    Heemskerk, Netherlands
  8. Namervio

    Namervio Member

    Joined:
    Feb 25, 2014
    Messages:
    326
    Location:
    Netherlands
    En ik ben erg tevreden met de jongens van Verhoeks in Barneveld. Ze hebben mijn P85 van me gekocht (en gelijk doorverkocht) tegen voorwaarden die veel beter waren dan hetgeen ik bij Tesla kon krijgen.
     
  9. Wim S.

    Wim S. Active Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    1,400
    Location:
    De Woude NL
    Nu een nieuwe kopen betekent wel heel veel bijbetalen. De afschrijving is de eerste twee jaar natuurlijk het hoogst, de volgende en dus nu komende jaren wordt dat minder. De basisprijs van de auto is niet heel veel hoger geworden maar alle extra spullen maken het wel prijzig. Zo wil ik nu wel graag aanvullend autopilot, 4 wiel-drive, 90 kWh accu, carbon inleg, alcantara dak, metallic lak en nextgen stoelen. Deze spullen maken de Model S 20.000 euro duurder.
    Zelfs al verkoop ik mijn huidige auto voor een heel goede prijs, dan nog moet er tegen de 40.000 euro (incl. btw) worden bijbetaald.

    Mogelijk is het verstandiger om te wachten op Model 3. Deze wordt al komend voorjaar getoond en zal in de topversies veel, mogelijk zelfs meer dan nu, aan boord hebben tegen een veel lagere prijs. Als over drie jaar de Model 3 volop leverbaar is, kun je tegen heel geringe kosten overstappen.
     
  10. ERvee

    ERvee member

    Joined:
    Oct 12, 2014
    Messages:
    794
    Location:
    Nieuwegein, The Netherlands
    Eens. En dan nog redelijk kans dat de accuprijzen wat gedaald zijn en er andere aanbieders op de markt zijn (of bijna komen) wat ook een drukkend effect op de prijzen zal hebben.
     
  11. Rprp

    Rprp Member

    Joined:
    Nov 11, 2013
    Messages:
    176
    Location:
    Groningen, Netherlands
    Ik hoorde van Leasebijtellingvrij dat m'n P85 zo'n 85.000 euro incl BTW zal opbrengen, destijds voor 113.000 euro incl BTW gekocht. Ik wacht nog even op de inruilprijs van Tesla, maar verwacht niet dat ze hetzelfde bedrag zullen geven.
    De vraag is natuurlijk wat het precies netto kost: je moet natuurlijk ook een gedeelte KIA/MIA terugbetalen (24/60e deel na 2 jaar) maar je krijgt ook weer nieuwe MIA (maximaal 50.000) en extra afschrijving op de nieuwe auto. Ik heb de berekening v.d. week bij m'n accountant neergelegd en kijk even wat die er van zegt. :)

    Het probleem is een beetje dat ik zelf wacht op "the next big thing": straks upgrade ik m'n P85 en komt een aantal maand later weer iets veel beters uit (nieuwe nosecone, AP2.0, betere accu, ventilated seats, CPU upgrade voor het scherm, etcetra...). Dat valt op een gegeven moment niet bij te houden, maar ik wil zo graag de AutoPilot functies en de Next Gen seats... :tongue:
     
  12. Herbie65

    Herbie65 Member

    Joined:
    Dec 2, 2014
    Messages:
    526
    Location:
    Netherlands
    PM gestuurd
     
  13. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,947
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Ik voel met je mee Rprp. Balanceer ook al een tijdje op wel niet wel niet:smile:. Toen ik m kocht had ik naar mijn gevoel de beste auto ter wereld. Na een maand of 6 ging het toch kriebelen en ging ik opzoek naar wat een mogelijke opvolger zou kunnen zijn. Heb veel moois bekeken maar de S blijft een onverslaanbare combi van snelheid, comfort, gezin en gewoon belachelijk goedkoop in gebruik. Oh ja en ik hoef me ook niet meer schuldig te voelen over het milieu. De nieuwe S-en zitten duidelijk beter in elkaar en zijn nog wat stiller al zoemen de D's wel door de motor voor. De X vind ik van buiten nogal op een Prius lijken, ik hoop dat ie in het echt erg meevalt. Van binnen lijkt hij erg mooi en voor mijn tieners veel betere zitplaatsen te bieden. Tja en wachten op de 3 dat kon nog wel eens te lang gaan duren. Ook heb ik nog niet duidelijk in kaart wat de financiële gevolgen zouden zijn bij verkoop binnen 5 jaar. Zou mooi zijn een tabelletje te hebben per jaar. Ondertussen alvast opzoek naar een adres voor een reeële inruilprijs/verkoop prijs. Alvast dank voor bovenstaande tips en via de pm.
    Ik geef de voorkeur aan hier in het draadje zodat anderen er ook wat aan hebben.
     
  14. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,463
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    Ik vrees dat die terugbetaling KIA/MIA niet klopt. Ik heb er ook naar gezocht en het valt onder desinvesteringsbijtelling. Die gaat niet berekend worden naar de tijd, maar naar de restwaarde die je ontvangen hebt. Dus wordt het 85/113 deel terugbetalen oftewel 75% en niet 40%... ik hoop dat ik het mis heb want ik wil ook graag AP :crying:
     
  15. Herbie65

    Herbie65 Member

    Joined:
    Dec 2, 2014
    Messages:
    526
    Location:
    Netherlands
    Begrijp ik, maar ik zet geen namen en hun mobiele nummers op het forum, ik hoop dat je dat begrijpt. maar het gaat over SQUAB Automotive. zij kopen en verkopen Tesla's.
    Voor liefhebbers, ik heb de gegevens.
     
  16. PimEffting

    PimEffting Member

    Joined:
    Feb 25, 2015
    Messages:
    507
    Location:
    Heemskerk, Netherlands
    Het is een beetje als de iPhone: wen er maar aan iedere paar jaar over te stappen naar het nieuwste model. Ja, je betaalt meer. Maar je krijgt ook daadwerkelijk meer. Bij de traditionele merken is een modelcyclus een jaar of 6-8 met tussendoor een kleine facelift. Bij Tesla verwacht ik iedere 2 jaar forse verbeteringen. Die 20.000 Euro wordt echt besteed aan verbeteringen waar je iets aan hebt. De overige 20k is afschrijving en dat bedrag klinkt redelijk over de afgelopen 2 jaar. Volgens mij heb je verder geen (onderhouds)kosten gehad. Dus dat is goedkoop autorijden!
     
  17. redevries

    redevries René de Vries

    Joined:
    May 22, 2013
    Messages:
    2,274
    Location:
    Oosterhout, Netherlands
    Voor de Early Adopter Classics ziet het financiële plaatje er iets anders uit vanwege Vamil en bijtelling. Niettemin is de afschrijving van een auto in deze prijsklasse helemaal niet zo slecht. Kijk maar een wat je op een Audi S6 of BMW M5 afschrijft na twee jaar :) (overigens kocht ik die daarom altijd in Duitsland).
     
  18. Zuid5.nl

    Zuid5.nl Member

    Joined:
    Aug 2, 2013
    Messages:
    536
    Location:
    Oostzaan NL
    Volgens mij is dit de KVK inschrijving van leasbijtellingvrij.nl of te wel de werkmaatschappij/holding
     
  19. MJKA

    MJKA Member

    Joined:
    Dec 9, 2013
    Messages:
    359
    Location:
    Vleuten, The Netherlands
    Kan wel kloppen. Als je emailt met leasebijtellingvrij krijg je een email van Martijn van Duivenvoorden. En op Squab staat dit:

    Welkom bij SQUAB Automotive B.V.

    Martijn Duivenvoorden, geboren op 28 mei 1968 te Leiderdorp, uw Interim Manager.
     
  20. T.blomer

    T.blomer Member

    Joined:
    Mar 2, 2014
    Messages:
    470
    Location:
    Netherlands
    Ik ben ook aan het overwegen om een 90D te kopen en mijn Classic van net 1 maand voor AP te verkopen / in te ruilen. Zal inderdaad wel tegen de € 40.000 incl btw moeten bijleggen. Maar dat wordt denk ik niet minder door langer te wachten. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
     

Share This Page