Hendrik,
Bij mij kriebelt het ook maar misschien is het toch beter om op de tanden te bijten.
Er gaan nu al geruchten dat de huidige configuratie bijkomende of andere sensoren nodig hebben om volledig autonoom te gaan rijden.
misschien zijn ze er klaar voor als de onze is afgeschreven.
Hendrik,
Bij mij kriebelt het ook maar misschien is het toch beter om op de tanden te bijten.
Er gaan nu al geruchten dat de huidige configuratie bijkomende of andere sensoren nodig hebben om volledig autonoom te gaan rijden.
misschien zijn ze er klaar voor als de onze is afgeschreven.
Mogelijk is het verstandiger om te wachten op Model 3. Deze wordt al komend voorjaar getoond en zal in de topversies veel, mogelijk zelfs meer dan nu, aan boord hebben tegen een veel lagere prijs. Als over drie jaar de Model 3 volop leverbaar is, kun je tegen heel geringe kosten overstappen.
Na 2 jaar gelukkig Tesla rijden gaat het af en toe toch kriebelen voor een nieuwe S of X met de laatste snufjes. Hiervoor moet je van je huidige Tesla af. Inruilen bij Tesla lijkt de slechtste optie.
Welke partijen bieden wel een interessante inruilprijs?
Ik vrees dat die terugbetaling KIA/MIA niet klopt. Ik heb er ook naar gezocht en het valt onder desinvesteringsbijtelling. Die gaat niet berekend worden naar de tijd, maar naar de restwaarde die je ontvangen hebt. Dus wordt het 85/113 deel terugbetalen oftewel 75% en niet 40%... ik hoop dat ik het mis heb want ik wil ook graag AP :crying:Ik hoorde van Leasebijtellingvrij dat m'n P85 zo'n 85.000 euro incl BTW zal opbrengen, destijds voor 113.000 euro incl BTW gekocht. Ik wacht nog even op de inruilprijs van Tesla, maar verwacht niet dat ze hetzelfde bedrag zullen geven.
De vraag is natuurlijk wat het precies netto kost: je moet natuurlijk ook een gedeelte KIA/MIA terugbetalen (24/60e deel na 2 jaar) maar je krijgt ook weer nieuwe MIA (maximaal 50.000) en extra afschrijving op de nieuwe auto.
Alvast dank voor bovenstaande tips en via de pm.
Ik geef de voorkeur aan hier in het draadje zodat anderen er ook wat aan hebben.
Het is een beetje als de iPhone: wen er maar aan iedere paar jaar over te stappen naar het nieuwste model. Ja, je betaalt meer. Maar je krijgt ook daadwerkelijk meer. Bij de traditionele merken is een modelcyclus een jaar of 6-8 met tussendoor een kleine facelift. Bij Tesla verwacht ik iedere 2 jaar forse verbeteringen. Die 20.000 Euro wordt echt besteed aan verbeteringen waar je iets aan hebt. De overige 20k is afschrijving en dat bedrag klinkt redelijk over de afgelopen 2 jaar. Volgens mij heb je verder geen (onderhouds)kosten gehad. Dus dat is goedkoop autorijden!Nu een nieuwe kopen betekent wel heel veel bijbetalen. De afschrijving is de eerste twee jaar natuurlijk het hoogst, de volgende en dus nu komende jaren wordt dat minder. De basisprijs van de auto is niet heel veel hoger geworden maar alle extra spullen maken het wel prijzig. Zo wil ik nu wel graag aanvullend autopilot, 4 wiel-drive, 90 kWh accu, carbon inleg, alcantara dak, metallic lak en nextgen stoelen. Deze spullen maken de Model S 20.000 euro duurder.
Zelfs al verkoop ik mijn huidige auto voor een heel goede prijs, dan nog moet er tegen de 40.000 euro (incl. btw) worden bijbetaald.
Het is een beetje als de iPhone: wen er maar aan iedere paar jaar over te stappen naar het nieuwste model. Ja, je betaalt meer. Maar je krijgt ook daadwerkelijk meer. Bij de traditionele merken is een modelcyclus een jaar of 6-8 met tussendoor een kleine facelift. Bij Tesla verwacht ik iedere 2 jaar forse verbeteringen. Die 20.000 Euro wordt echt besteed aan verbeteringen waar je iets aan hebt. De overige 20k is afschrijving en dat bedrag klinkt redelijk over de afgelopen 2 jaar. Volgens mij heb je verder geen (onderhouds)kosten gehad. Dus dat is goedkoop autorijden!
Volgens mij is dit de KVK inschrijving van leasbijtellingvrij.nl of te wel de werkmaatschappij/holding