Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waar de hoogste inruilprijs voor je Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Na 2 jaar gelukkig Tesla rijden gaat het af en toe toch kriebelen voor een nieuwe S of X met de laatste snufjes. Hiervoor moet je van je huidige Tesla af. Inruilen bij Tesla lijkt de slechtste optie.

Welke partijen bieden wel een interessante inruilprijs?
 
Hendrik,
Bij mij kriebelt het ook maar misschien is het toch beter om op de tanden te bijten.
Er gaan nu al geruchten dat de huidige configuratie bijkomende of andere sensoren nodig hebben om volledig autonoom te gaan rijden.
misschien zijn ze er klaar voor als de onze is afgeschreven.
 
Hendrik,
Bij mij kriebelt het ook maar misschien is het toch beter om op de tanden te bijten.
Er gaan nu al geruchten dat de huidige configuratie bijkomende of andere sensoren nodig hebben om volledig autonoom te gaan rijden.
misschien zijn ze er klaar voor als de onze is afgeschreven.

Op de tanden bijten, Frank. In de huidige wagens zit de EyeQ3 chip van MobilEye. Om echt autonoom te kunnen rijden is de EyeQ4 chip nodig die pas in 2018 in volume beschikbaar zal zijn. Uiteraard zullen er ook bijkomende camera's en/of sensoren nodig zijn.
http://electronics360.globalspec.com/article/5088/mobileye-s-next-vision-processor-targets-autonomous-driving
 
Hendrik,
Bij mij kriebelt het ook maar misschien is het toch beter om op de tanden te bijten.
Er gaan nu al geruchten dat de huidige configuratie bijkomende of andere sensoren nodig hebben om volledig autonoom te gaan rijden.
misschien zijn ze er klaar voor als de onze is afgeschreven.

Nu een nieuwe kopen betekent wel heel veel bijbetalen. De afschrijving is de eerste twee jaar natuurlijk het hoogst, de volgende en dus nu komende jaren wordt dat minder. De basisprijs van de auto is niet heel veel hoger geworden maar alle extra spullen maken het wel prijzig. Zo wil ik nu wel graag aanvullend autopilot, 4 wiel-drive, 90 kWh accu, carbon inleg, alcantara dak, metallic lak en nextgen stoelen. Deze spullen maken de Model S 20.000 euro duurder.
Zelfs al verkoop ik mijn huidige auto voor een heel goede prijs, dan nog moet er tegen de 40.000 euro (incl. btw) worden bijbetaald.

Mogelijk is het verstandiger om te wachten op Model 3. Deze wordt al komend voorjaar getoond en zal in de topversies veel, mogelijk zelfs meer dan nu, aan boord hebben tegen een veel lagere prijs. Als over drie jaar de Model 3 volop leverbaar is, kun je tegen heel geringe kosten overstappen.
 
Mogelijk is het verstandiger om te wachten op Model 3. Deze wordt al komend voorjaar getoond en zal in de topversies veel, mogelijk zelfs meer dan nu, aan boord hebben tegen een veel lagere prijs. Als over drie jaar de Model 3 volop leverbaar is, kun je tegen heel geringe kosten overstappen.

Eens. En dan nog redelijk kans dat de accuprijzen wat gedaald zijn en er andere aanbieders op de markt zijn (of bijna komen) wat ook een drukkend effect op de prijzen zal hebben.
 
Ik hoorde van Leasebijtellingvrij dat m'n P85 zo'n 85.000 euro incl BTW zal opbrengen, destijds voor 113.000 euro incl BTW gekocht. Ik wacht nog even op de inruilprijs van Tesla, maar verwacht niet dat ze hetzelfde bedrag zullen geven.
De vraag is natuurlijk wat het precies netto kost: je moet natuurlijk ook een gedeelte KIA/MIA terugbetalen (24/60e deel na 2 jaar) maar je krijgt ook weer nieuwe MIA (maximaal 50.000) en extra afschrijving op de nieuwe auto. Ik heb de berekening v.d. week bij m'n accountant neergelegd en kijk even wat die er van zegt. :)

Het probleem is een beetje dat ik zelf wacht op "the next big thing": straks upgrade ik m'n P85 en komt een aantal maand later weer iets veel beters uit (nieuwe nosecone, AP2.0, betere accu, ventilated seats, CPU upgrade voor het scherm, etcetra...). Dat valt op een gegeven moment niet bij te houden, maar ik wil zo graag de AutoPilot functies en de Next Gen seats... :tongue:
 
Ik voel met je mee Rprp. Balanceer ook al een tijdje op wel niet wel niet:smile:. Toen ik m kocht had ik naar mijn gevoel de beste auto ter wereld. Na een maand of 6 ging het toch kriebelen en ging ik opzoek naar wat een mogelijke opvolger zou kunnen zijn. Heb veel moois bekeken maar de S blijft een onverslaanbare combi van snelheid, comfort, gezin en gewoon belachelijk goedkoop in gebruik. Oh ja en ik hoef me ook niet meer schuldig te voelen over het milieu. De nieuwe S-en zitten duidelijk beter in elkaar en zijn nog wat stiller al zoemen de D's wel door de motor voor. De X vind ik van buiten nogal op een Prius lijken, ik hoop dat ie in het echt erg meevalt. Van binnen lijkt hij erg mooi en voor mijn tieners veel betere zitplaatsen te bieden. Tja en wachten op de 3 dat kon nog wel eens te lang gaan duren. Ook heb ik nog niet duidelijk in kaart wat de financiële gevolgen zouden zijn bij verkoop binnen 5 jaar. Zou mooi zijn een tabelletje te hebben per jaar. Ondertussen alvast opzoek naar een adres voor een reeële inruilprijs/verkoop prijs. Alvast dank voor bovenstaande tips en via de pm.
Ik geef de voorkeur aan hier in het draadje zodat anderen er ook wat aan hebben.
 
Ik hoorde van Leasebijtellingvrij dat m'n P85 zo'n 85.000 euro incl BTW zal opbrengen, destijds voor 113.000 euro incl BTW gekocht. Ik wacht nog even op de inruilprijs van Tesla, maar verwacht niet dat ze hetzelfde bedrag zullen geven.
De vraag is natuurlijk wat het precies netto kost: je moet natuurlijk ook een gedeelte KIA/MIA terugbetalen (24/60e deel na 2 jaar) maar je krijgt ook weer nieuwe MIA (maximaal 50.000) en extra afschrijving op de nieuwe auto.
Ik vrees dat die terugbetaling KIA/MIA niet klopt. Ik heb er ook naar gezocht en het valt onder desinvesteringsbijtelling. Die gaat niet berekend worden naar de tijd, maar naar de restwaarde die je ontvangen hebt. Dus wordt het 85/113 deel terugbetalen oftewel 75% en niet 40%... ik hoop dat ik het mis heb want ik wil ook graag AP :crying:
 
Alvast dank voor bovenstaande tips en via de pm.
Ik geef de voorkeur aan hier in het draadje zodat anderen er ook wat aan hebben.

Begrijp ik, maar ik zet geen namen en hun mobiele nummers op het forum, ik hoop dat je dat begrijpt. maar het gaat over SQUAB Automotive. zij kopen en verkopen Tesla's.
Voor liefhebbers, ik heb de gegevens.
 
Nu een nieuwe kopen betekent wel heel veel bijbetalen. De afschrijving is de eerste twee jaar natuurlijk het hoogst, de volgende en dus nu komende jaren wordt dat minder. De basisprijs van de auto is niet heel veel hoger geworden maar alle extra spullen maken het wel prijzig. Zo wil ik nu wel graag aanvullend autopilot, 4 wiel-drive, 90 kWh accu, carbon inleg, alcantara dak, metallic lak en nextgen stoelen. Deze spullen maken de Model S 20.000 euro duurder.
Zelfs al verkoop ik mijn huidige auto voor een heel goede prijs, dan nog moet er tegen de 40.000 euro (incl. btw) worden bijbetaald.
Het is een beetje als de iPhone: wen er maar aan iedere paar jaar over te stappen naar het nieuwste model. Ja, je betaalt meer. Maar je krijgt ook daadwerkelijk meer. Bij de traditionele merken is een modelcyclus een jaar of 6-8 met tussendoor een kleine facelift. Bij Tesla verwacht ik iedere 2 jaar forse verbeteringen. Die 20.000 Euro wordt echt besteed aan verbeteringen waar je iets aan hebt. De overige 20k is afschrijving en dat bedrag klinkt redelijk over de afgelopen 2 jaar. Volgens mij heb je verder geen (onderhouds)kosten gehad. Dus dat is goedkoop autorijden!
 
Het is een beetje als de iPhone: wen er maar aan iedere paar jaar over te stappen naar het nieuwste model. Ja, je betaalt meer. Maar je krijgt ook daadwerkelijk meer. Bij de traditionele merken is een modelcyclus een jaar of 6-8 met tussendoor een kleine facelift. Bij Tesla verwacht ik iedere 2 jaar forse verbeteringen. Die 20.000 Euro wordt echt besteed aan verbeteringen waar je iets aan hebt. De overige 20k is afschrijving en dat bedrag klinkt redelijk over de afgelopen 2 jaar. Volgens mij heb je verder geen (onderhouds)kosten gehad. Dus dat is goedkoop autorijden!

Voor de Early Adopter Classics ziet het financiële plaatje er iets anders uit vanwege Vamil en bijtelling. Niettemin is de afschrijving van een auto in deze prijsklasse helemaal niet zo slecht. Kijk maar een wat je op een Audi S6 of BMW M5 afschrijft na twee jaar :) (overigens kocht ik die daarom altijd in Duitsland).
 
Ik ben ook aan het overwegen om een 90D te kopen en mijn Classic van net 1 maand voor AP te verkopen / in te ruilen. Zal inderdaad wel tegen de € 40.000 incl btw moeten bijleggen. Maar dat wordt denk ik niet minder door langer te wachten. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.