Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waar de hoogste inruilprijs voor je Tesla

HWS

Well-Known Member
Mar 16, 2013
7,219
3,677
Zoetermeer, Netherlands
Na 2 jaar gelukkig Tesla rijden gaat het af en toe toch kriebelen voor een nieuwe S of X met de laatste snufjes. Hiervoor moet je van je huidige Tesla af. Inruilen bij Tesla lijkt de slechtste optie.

Welke partijen bieden wel een interessante inruilprijs?
 

Mdobro

Member
Nov 17, 2013
172
30
Almere
als je hem wilt inruilen tegen een neiuwe S of X zal je toch echt bij Tesla zelf moeten zijn. Verkopen kan natuurlijk ook ... ;>)
 

Xfrank

Well-Known Member
Jun 16, 2012
9,461
10,204
Waasmunster, Belgium
Hendrik,
Bij mij kriebelt het ook maar misschien is het toch beter om op de tanden te bijten.
Er gaan nu al geruchten dat de huidige configuratie bijkomende of andere sensoren nodig hebben om volledig autonoom te gaan rijden.
misschien zijn ze er klaar voor als de onze is afgeschreven.
 

jpet

Jan P.
Aug 8, 2014
3,288
201
Herne & Leuven, BE
Hendrik,
Bij mij kriebelt het ook maar misschien is het toch beter om op de tanden te bijten.
Er gaan nu al geruchten dat de huidige configuratie bijkomende of andere sensoren nodig hebben om volledig autonoom te gaan rijden.
misschien zijn ze er klaar voor als de onze is afgeschreven.

Op de tanden bijten, Frank. In de huidige wagens zit de EyeQ3 chip van MobilEye. Om echt autonoom te kunnen rijden is de EyeQ4 chip nodig die pas in 2018 in volume beschikbaar zal zijn. Uiteraard zullen er ook bijkomende camera's en/of sensoren nodig zijn.
http://electronics360.globalspec.com/article/5088/mobileye-s-next-vision-processor-targets-autonomous-driving
 

Namervio

Member
Feb 25, 2014
414
110
Netherlands
En ik ben erg tevreden met de jongens van Verhoeks in Barneveld. Ze hebben mijn P85 van me gekocht (en gelijk doorverkocht) tegen voorwaarden die veel beter waren dan hetgeen ik bij Tesla kon krijgen.
 

Wim S.

Banned
Apr 11, 2013
5,648
6,037
NL
Hendrik,
Bij mij kriebelt het ook maar misschien is het toch beter om op de tanden te bijten.
Er gaan nu al geruchten dat de huidige configuratie bijkomende of andere sensoren nodig hebben om volledig autonoom te gaan rijden.
misschien zijn ze er klaar voor als de onze is afgeschreven.

Nu een nieuwe kopen betekent wel heel veel bijbetalen. De afschrijving is de eerste twee jaar natuurlijk het hoogst, de volgende en dus nu komende jaren wordt dat minder. De basisprijs van de auto is niet heel veel hoger geworden maar alle extra spullen maken het wel prijzig. Zo wil ik nu wel graag aanvullend autopilot, 4 wiel-drive, 90 kWh accu, carbon inleg, alcantara dak, metallic lak en nextgen stoelen. Deze spullen maken de Model S 20.000 euro duurder.
Zelfs al verkoop ik mijn huidige auto voor een heel goede prijs, dan nog moet er tegen de 40.000 euro (incl. btw) worden bijbetaald.

Mogelijk is het verstandiger om te wachten op Model 3. Deze wordt al komend voorjaar getoond en zal in de topversies veel, mogelijk zelfs meer dan nu, aan boord hebben tegen een veel lagere prijs. Als over drie jaar de Model 3 volop leverbaar is, kun je tegen heel geringe kosten overstappen.
 

ERvee

member
Oct 12, 2014
1,227
170
Nieuwegein, The Netherlands
Mogelijk is het verstandiger om te wachten op Model 3. Deze wordt al komend voorjaar getoond en zal in de topversies veel, mogelijk zelfs meer dan nu, aan boord hebben tegen een veel lagere prijs. Als over drie jaar de Model 3 volop leverbaar is, kun je tegen heel geringe kosten overstappen.

Eens. En dan nog redelijk kans dat de accuprijzen wat gedaald zijn en er andere aanbieders op de markt zijn (of bijna komen) wat ook een drukkend effect op de prijzen zal hebben.
 

Rprp

Member
Nov 11, 2013
185
20
Groningen, Netherlands
Ik hoorde van Leasebijtellingvrij dat m'n P85 zo'n 85.000 euro incl BTW zal opbrengen, destijds voor 113.000 euro incl BTW gekocht. Ik wacht nog even op de inruilprijs van Tesla, maar verwacht niet dat ze hetzelfde bedrag zullen geven.
De vraag is natuurlijk wat het precies netto kost: je moet natuurlijk ook een gedeelte KIA/MIA terugbetalen (24/60e deel na 2 jaar) maar je krijgt ook weer nieuwe MIA (maximaal 50.000) en extra afschrijving op de nieuwe auto. Ik heb de berekening v.d. week bij m'n accountant neergelegd en kijk even wat die er van zegt. :)

Het probleem is een beetje dat ik zelf wacht op "the next big thing": straks upgrade ik m'n P85 en komt een aantal maand later weer iets veel beters uit (nieuwe nosecone, AP2.0, betere accu, ventilated seats, CPU upgrade voor het scherm, etcetra...). Dat valt op een gegeven moment niet bij te houden, maar ik wil zo graag de AutoPilot functies en de Next Gen seats... :tongue:
 

Herbie65

eigenaar TESLAND.COM en AlloyGator.nl
Dec 2, 2014
892
823
Netherlands
Na 2 jaar gelukkig Tesla rijden gaat het af en toe toch kriebelen voor een nieuwe S of X met de laatste snufjes. Hiervoor moet je van je huidige Tesla af. Inruilen bij Tesla lijkt de slechtste optie.

Welke partijen bieden wel een interessante inruilprijs?

PM gestuurd
 

HWS

Well-Known Member
Mar 16, 2013
7,219
3,677
Zoetermeer, Netherlands
Ik voel met je mee Rprp. Balanceer ook al een tijdje op wel niet wel niet:smile:. Toen ik m kocht had ik naar mijn gevoel de beste auto ter wereld. Na een maand of 6 ging het toch kriebelen en ging ik opzoek naar wat een mogelijke opvolger zou kunnen zijn. Heb veel moois bekeken maar de S blijft een onverslaanbare combi van snelheid, comfort, gezin en gewoon belachelijk goedkoop in gebruik. Oh ja en ik hoef me ook niet meer schuldig te voelen over het milieu. De nieuwe S-en zitten duidelijk beter in elkaar en zijn nog wat stiller al zoemen de D's wel door de motor voor. De X vind ik van buiten nogal op een Prius lijken, ik hoop dat ie in het echt erg meevalt. Van binnen lijkt hij erg mooi en voor mijn tieners veel betere zitplaatsen te bieden. Tja en wachten op de 3 dat kon nog wel eens te lang gaan duren. Ook heb ik nog niet duidelijk in kaart wat de financiële gevolgen zouden zijn bij verkoop binnen 5 jaar. Zou mooi zijn een tabelletje te hebben per jaar. Ondertussen alvast opzoek naar een adres voor een reeële inruilprijs/verkoop prijs. Alvast dank voor bovenstaande tips en via de pm.
Ik geef de voorkeur aan hier in het draadje zodat anderen er ook wat aan hebben.
 

Energie Gratiz

Active Member
Sep 27, 2013
2,563
1,230
Groningen - The Netherlands
Ik hoorde van Leasebijtellingvrij dat m'n P85 zo'n 85.000 euro incl BTW zal opbrengen, destijds voor 113.000 euro incl BTW gekocht. Ik wacht nog even op de inruilprijs van Tesla, maar verwacht niet dat ze hetzelfde bedrag zullen geven.
De vraag is natuurlijk wat het precies netto kost: je moet natuurlijk ook een gedeelte KIA/MIA terugbetalen (24/60e deel na 2 jaar) maar je krijgt ook weer nieuwe MIA (maximaal 50.000) en extra afschrijving op de nieuwe auto.
Ik vrees dat die terugbetaling KIA/MIA niet klopt. Ik heb er ook naar gezocht en het valt onder desinvesteringsbijtelling. Die gaat niet berekend worden naar de tijd, maar naar de restwaarde die je ontvangen hebt. Dus wordt het 85/113 deel terugbetalen oftewel 75% en niet 40%... ik hoop dat ik het mis heb want ik wil ook graag AP :crying:
 

Herbie65

eigenaar TESLAND.COM en AlloyGator.nl
Dec 2, 2014
892
823
Netherlands
Alvast dank voor bovenstaande tips en via de pm.
Ik geef de voorkeur aan hier in het draadje zodat anderen er ook wat aan hebben.

Begrijp ik, maar ik zet geen namen en hun mobiele nummers op het forum, ik hoop dat je dat begrijpt. maar het gaat over SQUAB Automotive. zij kopen en verkopen Tesla's.
Voor liefhebbers, ik heb de gegevens.
 

PimEffting

Member
Feb 25, 2015
692
402
Heemskerk, Netherlands
Nu een nieuwe kopen betekent wel heel veel bijbetalen. De afschrijving is de eerste twee jaar natuurlijk het hoogst, de volgende en dus nu komende jaren wordt dat minder. De basisprijs van de auto is niet heel veel hoger geworden maar alle extra spullen maken het wel prijzig. Zo wil ik nu wel graag aanvullend autopilot, 4 wiel-drive, 90 kWh accu, carbon inleg, alcantara dak, metallic lak en nextgen stoelen. Deze spullen maken de Model S 20.000 euro duurder.
Zelfs al verkoop ik mijn huidige auto voor een heel goede prijs, dan nog moet er tegen de 40.000 euro (incl. btw) worden bijbetaald.
Het is een beetje als de iPhone: wen er maar aan iedere paar jaar over te stappen naar het nieuwste model. Ja, je betaalt meer. Maar je krijgt ook daadwerkelijk meer. Bij de traditionele merken is een modelcyclus een jaar of 6-8 met tussendoor een kleine facelift. Bij Tesla verwacht ik iedere 2 jaar forse verbeteringen. Die 20.000 Euro wordt echt besteed aan verbeteringen waar je iets aan hebt. De overige 20k is afschrijving en dat bedrag klinkt redelijk over de afgelopen 2 jaar. Volgens mij heb je verder geen (onderhouds)kosten gehad. Dus dat is goedkoop autorijden!
 

redevries

René de Vries
May 22, 2013
2,444
502
Oosterhout, Netherlands
Het is een beetje als de iPhone: wen er maar aan iedere paar jaar over te stappen naar het nieuwste model. Ja, je betaalt meer. Maar je krijgt ook daadwerkelijk meer. Bij de traditionele merken is een modelcyclus een jaar of 6-8 met tussendoor een kleine facelift. Bij Tesla verwacht ik iedere 2 jaar forse verbeteringen. Die 20.000 Euro wordt echt besteed aan verbeteringen waar je iets aan hebt. De overige 20k is afschrijving en dat bedrag klinkt redelijk over de afgelopen 2 jaar. Volgens mij heb je verder geen (onderhouds)kosten gehad. Dus dat is goedkoop autorijden!

Voor de Early Adopter Classics ziet het financiële plaatje er iets anders uit vanwege Vamil en bijtelling. Niettemin is de afschrijving van een auto in deze prijsklasse helemaal niet zo slecht. Kijk maar een wat je op een Audi S6 of BMW M5 afschrijft na twee jaar :) (overigens kocht ik die daarom altijd in Duitsland).
 

MJKA

Member
Dec 9, 2013
409
76
Vleuten, The Netherlands
Volgens mij is dit de KVK inschrijving van leasbijtellingvrij.nl of te wel de werkmaatschappij/holding

Kan wel kloppen. Als je emailt met leasebijtellingvrij krijg je een email van Martijn van Duivenvoorden. En op Squab staat dit:

Welkom bij SQUAB Automotive B.V.

Martijn Duivenvoorden, geboren op 28 mei 1968 te Leiderdorp, uw Interim Manager.
 

T.blomer

Member
Mar 2, 2014
555
45
Netherlands
Ik ben ook aan het overwegen om een 90D te kopen en mijn Classic van net 1 maand voor AP te verkopen / in te ruilen. Zal inderdaad wel tegen de € 40.000 incl btw moeten bijleggen. Maar dat wordt denk ik niet minder door langer te wachten. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
 

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top