KIA en MIA zijn inderdaad vervelend als je een wat sneller en nog leuker Deetje wil. Volgens mij werken die 5 jaar door, daarna ben je van de (fiscale) gevolgen van de KIA en MIA verlost. Het gaat inderdaad om de verkoopwaarde en niet om de boekwaarde. In wezen is een hoge inruilprijs dan nog niet zo voordelig als je zou denken of logisch verwachten. Valt echt tegen. Je zou haast je 85 in de garage zetten en een nieuwe er bij kopen. Een andere interessante vraag is natuurlijk nog hoe lang een S meegaat, immers wat zou er kapot moeten gaan? De verkoopprijs zal dus hoog blijven. Elk voordeel heeft dus ook een nadeel. Enige manier om uit de klauwen van de desinvesteringsbijtelling te komen is om hem total-loss te rijden (niet doen) of dat hij gestolen wordt (ligt ook niet voor de hand). Nou ja, dat is wat ik denk. Jullie opmerkingen zijn van harte welkom.
Mijn hoop is dat enerzijds Elon over zijn hart strijkt voor de early adopters en ook een opvoersetje (extra of zwaardere motor) voor de 85 kan leveren of natuurlijk model 3. Graag dan een model III Signature die ook met 3 seconden richting 100 vliegt. Ook daar zul je je af moeten vragen of je hem op de zaak zet of prive neemt.
Mijn hoop is dat enerzijds Elon over zijn hart strijkt voor de early adopters en ook een opvoersetje (extra of zwaardere motor) voor de 85 kan leveren of natuurlijk model 3. Graag dan een model III Signature die ook met 3 seconden richting 100 vliegt. Ook daar zul je je af moeten vragen of je hem op de zaak zet of prive neemt.