Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waar de hoogste inruilprijs voor je Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Heb vandaag mijn auto verkocht via Verhoeks auto's. Alles prima geregeld, echt een aanrader. Volgens Aard Verhoeks is de vraag naar Tesla's vanuit Denemarken nu enorm. Als er iemand nog twijfelt over de aanschaf van een nieuwe, zou ik Verhoeks bellen, de inruilprijzen zijn echt prima nu.
 
Tesla heeft al ieder jaar een grote stap vooruit gezet in de 'hardware' van de auto (de 4wiel, de autopilotsensoren, betere zetels,...) Mogen we dat ook de komende jaren verwachten? Dat kan gaan van kleinigheden zoals 4G, head up display, performantere sensoren of zelfs opbergvakken... maar Elon spreekt ook over een verdubbeling van de batterijcapaciteit in 2017 (EST of Elon standard time).
Ga je dan ieder jaar je 'oud' model voor een recente model S inruilen?
Als je vandaag je Classic verkoopt voor een nieuwe D met autopilot dan leg je tussen de 30 à 40 k op. Dat wordt toch wel een heel dure optie.
De redenering dat je vandaag je Classic moet inruilen voor een autopilot versie om je tegen ontwaarding te beschermen, houdt geen rekening met de 'hardware upgrades' die we de komende jaren nog mogen verwachten.
 
.........

Maar... wat als er nu een momentum zou zijn waarin je de Classic nog voor de hoofdprijs zou kunnen verkopen.... in NL wordt de 0% nog gewaardeerd, wordt er in Denemarken goud geld geboden voor eender welke Tesla (er zijn er zelfs die BOVEN de aankoopprijs hebben kunnen verkopen) en zijn er idd nog kopers die autopilot niet zo belangrijk vinden. In NL geldt ook nog dat je de MIA aftrek (18K) kan toepassen op de nieuwe (die elk jaar zomaar afgeschaft kan worden) en in het algemeen geldt dat er binnenkort nog een prijsverhoging volgt.

Als je de Classic lang wil rijden, geen probleem. Slimme keuze! Maar als je hem in de nabije toekomst ooit wil verkopen dan is dit het moment.... beter nu verkopen met winst of tegen een bescheiden afschrijving dan op het moment dat er idd 30K tot 40K afgeschreven moet worden.

Ik denk zelfs dat door de Classic nu voor de hoofdprijs naar Denemarken te laten gaan, en je nu een nieuwe D met autopilot koopt, de afschrijving over die 2 auto's tezamen over een paar jaar wel eens minder kan zijn dan bij doorrijden van de Classic. In Nederland wordt dat helaas wel iets gecompliceerd doordat je MIA en KIA voordeel in moet leveren, waarbij je op de nieuwe minder MIA voordeel terugkrijgt. Maar zelfs dan kan het interessant genoeg zijn om over te stappen.

Wellicht ten overvloede: de inruilprijzen van Tesla zijn op dit moment helaas niet serieus te nemen en mogen voor mij niet als maatstaf gelden (wellicht dat die 30-40K daarvan komt?).... voorbeelden te over van biedingen van ca 50K voor auto's die alsnog voor 70-85K zijn....
 
Tesla heeft al ieder jaar een grote stap vooruit gezet in de 'hardware' van de auto (de 4wiel, de autopilotsensoren, betere zetels,...) Mogen we dat ook de komende jaren verwachten? Dat kan gaan van kleinigheden zoals 4G, head up display, performantere sensoren of zelfs opbergvakken... maar Elon spreekt ook over een verdubbeling van de batterijcapaciteit in 2017 (EST of Elon standard time).
Ga je dan ieder jaar je 'oud' model voor een recente model S inruilen?
Als je vandaag je Classic verkoopt voor een nieuwe D met autopilot dan leg je tussen de 30 à 40 k op. Dat wordt toch wel een heel dure optie.
De redenering dat je vandaag je Classic moet inruilen voor een autopilot versie om je tegen ontwaarding te beschermen, houdt geen rekening met de 'hardware upgrades' die we de komende jaren nog mogen verwachten.
De early adopters die geen mia/kia terug willen betalen zoals ik, wachten tot jan 2018. Twee jaar doorrijden in een MS Classic voelt anders dan 2 jaar afzien :tongue:

Dus nog maar even blijven doorrijden. Een Classic zonder autopilot met nog 5,9 miljoen km's in de accu zal over 2 jaar ook nog wel behoorlijk wat opbrengen.
 
Twee jaar doorrijden in een MS Classic voelt anders dan 2 jaar afzien :tongue:

Jij weet nu iets heel ergs toch nog positief ter verpakken:rolleyes::tongue:...

De early adopters die geen mia/kia terug willen betalen zoals ik, wachten tot jan 2018.



Zelf al eens uitgezocht, maar toen door een "deskundige" er op gewezen dat het toch echt 60 maanden zijn! Maar....

http://www.belastingdienst.nl/wps/w...esteringsbijtelling/desinvesteringsbijtelling
U verkoopt of schenkt de bedrijfsmiddelen binnen 5 jaar na het begin van het kalenderjaar waarin u de investering deed.

Geeft Energie Gratiz hier absoluut gelijk! Goede Tip, bedankt voor het nogmaals aanstippen. Soms is het nodig iets te herhalen... :wink:.

Hiermee wordt overigens ook een investering voor het eind van dit jaar (demo / voorraadauto) ook ineens een stuk interessanter...

Maar... in de kern zijn we het wel eens denk ik... OF wachten tot jan 2018 OF NU verkopen en overstappen.... :cool:
 
Last edited:
30 tot 40 k extra investering klopt in mijn geval wel: circa 25k afschrijving op de p85 en een circa 10k hogere prijs voor een qua prestaties en uitrusting vergelijkbare 85d. Ok, met Ap en betere stoelen, dat dan wel.

(Het plaatje wordt nog ongunstiger als je een nog snellere auto wilt, zoals een p90dl [emoji16])
 
Ik heb net mijn S verkocht en een 90 D besteld. Afschrijving over 58.000 km was €11.000. Ik denk dat als ik hetzelfde volgend jaar gedaan had het er heel anders uitgezien had. Dan zou de afschrijving zomaar dik €30.000 kunnen zijn.
Ik denk nog steeds dat het nu een goed moment is om te upgraden.
Ik heb een 2014 model dus 4% en geen KIA.
 
Ik heb net mijn S verkocht en een 90 D besteld. Afschrijving over 58.000 km was €11.000. Ik denk dat als ik hetzelfde volgend jaar gedaan had het er heel anders uitgezien had. Dan zou de afschrijving zomaar dik €30.000 kunnen zijn.
Ik denk nog steeds dat het nu een goed moment is om te upgraden.
Ik heb een 2014 model dus 4% en geen KIA.
Met een 2014-auto blijkt het dus een stuk gunstiger te liggen!
 
2014 is gunstiger omdat bij goede inruilprijs (die naar DK toe idd nog iets beter kan zijn dan een 2013 die hier weer de 0% bonus heeft) de terugbetaling MIA KIA natuurlijk heel anders doorwerkt.
Maar... 2015 is ook prima... Mijn P85D heeft meer dan de nieuwprijs opgebracht.